A
AtletShipping
Sv: tycker synd om alla ridskolehästar
JO jag har sett fruktansvärda ridskolor där det gått till fruktansvärt.
TAcka vet jag att det finns såna som min ridskola var.
De hagar min ridskola hade tycker jag är rätt ovanliga bland privathästar.
Fullständigt underbara och stora, med både skog och backar.
Stora uteboxar hade alla hästar (iaf 3/4) 1/4 stod inne i ett stall med oxå stora boxar.
Väldigt STRÄNGT var det med hur hästarna blev hanterade, ingen häst gjorde nåt den inte trivdes med.
De var väldigt NOGA med hur varje häst behandlades, hanterades och reds.
Och alla hästar fick hålla på med de trivdes med.
Hagvistelsen kunde varit bättre, men de var iaf ute minst 3 timmar/dag och hela söndagen.
Vila när en häst behövde det.
2 stora lov om året och 2 små.
Sen har jag sett iaf 1 ridskola med USEL hästhantering där det enda intresse var att tjäna pengar.
Ingen brydde sig om att merän hälften av hästarna hade strålröta,
hade omockad spilta (ja ridskolehästarna hade bara spiltor), katastrofal sadel, näsblod eller ett infekterat sår i benet.
Hästarna var griniga, sparkades, högg, stack och konstarde vid ridning, en häst fick panik när den fick se sadeln.
De flesta hästarna var magra och omusklade.
På några hästar var korset spetsigt.
Ridläraren var hemsk, skrek, diskriminerade och tryckte ner barnen.
Uppmanade sågning och att spöa hästen om den tex stack pga obehag.
Och den risdskolan bedrivs fortfarande och de är fräcka och sätter upp annonser om att de håller kurser i hästhantering foderstatsberäknig och ridning och de verkar inte veta ett skit om nåt av det.
JO jag har sett fruktansvärda ridskolor där det gått till fruktansvärt.
TAcka vet jag att det finns såna som min ridskola var.
De hagar min ridskola hade tycker jag är rätt ovanliga bland privathästar.
Fullständigt underbara och stora, med både skog och backar.
Stora uteboxar hade alla hästar (iaf 3/4) 1/4 stod inne i ett stall med oxå stora boxar.
Väldigt STRÄNGT var det med hur hästarna blev hanterade, ingen häst gjorde nåt den inte trivdes med.
De var väldigt NOGA med hur varje häst behandlades, hanterades och reds.
Och alla hästar fick hålla på med de trivdes med.
Hagvistelsen kunde varit bättre, men de var iaf ute minst 3 timmar/dag och hela söndagen.
Vila när en häst behövde det.
2 stora lov om året och 2 små.
Sen har jag sett iaf 1 ridskola med USEL hästhantering där det enda intresse var att tjäna pengar.
Ingen brydde sig om att merän hälften av hästarna hade strålröta,
hade omockad spilta (ja ridskolehästarna hade bara spiltor), katastrofal sadel, näsblod eller ett infekterat sår i benet.
Hästarna var griniga, sparkades, högg, stack och konstarde vid ridning, en häst fick panik när den fick se sadeln.
De flesta hästarna var magra och omusklade.
På några hästar var korset spetsigt.
Ridläraren var hemsk, skrek, diskriminerade och tryckte ner barnen.
Uppmanade sågning och att spöa hästen om den tex stack pga obehag.
Och den risdskolan bedrivs fortfarande och de är fräcka och sätter upp annonser om att de håller kurser i hästhantering foderstatsberäknig och ridning och de verkar inte veta ett skit om nåt av det.