Tycker ni verkligen alla barn är söta?

Lupino

Trådstartare
Apropå alla bildtrådar: Tycker ni verkligen alla barn är söta som ni berömmer eller är det bara för att få beröm om era barn tillbaka (eller helt enkelt bara för att ni vill vara snälla)?

Det här får man väl inte säga men jag tyckte flera stycken var riktigt fula, andra var mellan och några jättesöta. Fast det är ju såklart min subjektiva åsikt. Självklart fattar jag att det inte är något man säger, föräldrarna kan bli ledsna och alla älskar ju sina barn och tycker de är söta hur de än ser ut...

/Mamma till en jättesöt tjej ;)
 
Sv: Tycker ni verkligen alla barn är söta?

Hehe om man tycker att barnet är fult kanske man inte svarar...
Men många barn är ju inte speciellt söta när de är nyfödda, fast ändå så är det sött med ett nyfött barn.... hm.

Hoppas ingen säger att mitt barn är fult när jag kommer med min "titta vad som kom ut" tråd :D

Det är egentligen få barn som är direkt FULA jag har nog bara sett ett par stycken i hela mitt liv som jag tyckt "men gud stackars ungjävel å se ut sådär". De flesta är fina.
 
Sv: Tycker ni verkligen alla barn är söta?

Haha, klart man tycker vissa är fula :rofl:
Men tycker jag det säger jag inget alls, och säger jag att nån är söt tycker jag det ;)

Jag är livrädd att jag skall tycka att MIN bebis är ful :o Men jag hoppas att de har rätt som påstår att man inte tänker så, haha. Vi får se i april !
 
Sv: Tycker ni verkligen alla barn är söta?

Jag skulle aldrig skriva nåt om jag tyckte att ett barn var fult. Varken att ungen är gullig eller nåt annat.
Har man inget snällt att säga kan man vara tyst, tycker jag ganska ofta.
Men visst kan barn vara fula. Jag ser ofta fula barn.

Mina är naturligtvis världens sötaste ;)
 
Sv: Tycker ni verkligen alla barn är söta?

Jag är en sån som tycker att alla bebisar är söta, mer eller mindre. Om man tittar efter finns det alltid något sött hos alla, som jag ser det. Söt mun, gulliga ögon, bedårande ögonfransar, ja nånting finns det hos alla :love:
 
Sv: Tycker ni verkligen alla barn är söta?

Skönt att höra! Men jag blir mest förskräckt för att någon jag tyckt var ganska ful fått söt-beröm. Men smaken är väl olika!

Jag är livrädd att jag skall tycka att MIN bebis är ful :o Men jag hoppas att de har rätt som påstår att man inte tänker så, haha. Vi får se i april !

Så tänkte jag också. Var orolig att hon skulle få mina sämsta drag och min mans sämsta drag - då skulle det inte vara någon lek :D. I början såg hon ut som bebisar gör mest - varken söt eller ful tyckte jag då (såhär i efterhand ser jag ju att hon ibland såg lite konstig ut). Hon har dock sötat på sig med tiden, är nu 10 månader. Förstå hur söt hon ska bli sen om det fortsätter... ;)
 
Sv: Tycker ni verkligen alla barn är söta?

Jag har sett många verkligen skit fula bebisar, och var bra orolig att min bebis oxå skulle bli så ful men han är världens sötaste, även som nyfödd :love:

Men jag skulle aldrig säga till någon att deras bar är ful, och inte heller säga att den är jätte gullig för föräldrarna inte ska bli ledsna.
 
Sv: Tycker ni verkligen alla barn är söta?

Alla barn är definitivt INTE söta... Svärmor säger jämt att bägge hennes söner var jättefula när de var nyfödda. Jag tyckte själv att min 2a såg ut som en elak gammal farbror, även om han såklart var ett av världens två sötaste barn ever :love:.

Finns många barn jag tycker ser konstiga ut, men då håller jag tyst!:cool:
 
Sv: Tycker ni verkligen alla barn är söta?

Har inga barn.

Nej, alla är verkligen inte söta :crazy:.
 
Sv: Tycker ni verkligen alla barn är söta?

Nej jösses, jag tycker absolut att det finns fula bebisar.

Dock tror jag inte att jag har sett någnon här på buke, här finns bara söta barn ;)

Däremot har min väninna fått barn, och hon har en enormt ful bebis. Hon tycker han ser ut som en papegoja :crazy: (och ja, det gör han ju)

Men ju mer man umgås med barnen, destor "sötare" blir dom. Hennes barn tycker jag numer är söt, fulsöt :D

Jag har givetvis inte sagt att han är ful, men jag håller med om att han ser ut som en fågel, med liten näbb.

Jag tror det skulle lysa igenom om jag blåljög och sa att han var underbart gullig. Speciellt då barnets föräldrar faktiskt verkar inse att han ser lite speciell ut. Däremot framhäver jag ju det gulliga med honom när jag har honom. Hur len han är, vilka söta små fingrar, etc. Alla föräldrar vill ju höra att deras barn är fina, men det är svårt att ljuga, det känns inte bra.

Ändå kallar jag honom "gullunge" när jag gossar med honom, eftersom han är charmig. Och har söta sidor, också.
 
Sv: Tycker ni verkligen alla barn är söta?

KL

Nej, jag tycker inte att alla barn/bebisar är söta. Är sällan jag skriver att de är det och har faktiskt funderat som TS om alla ndra verkligen tycker det eftersom det så ofta står så. Någon gång har jag skrivit att jag verkligen menar det och att barnet är sött. Så skriver jag att ditt barn är sött, då är det det!;)
 
Sv: Tycker ni verkligen alla barn är söta?

Nje, endel bebisar är riktigt lea, men när man känner dem är de ändå söta på sitt sätt. Min William har tex världens största bebisfötter, men enligt mig som mamma är det ändå världens sötaste fötter... och så resonerar väl alla föräldrar om de tycker något är mindre vackert hos sina barn.

Själv är jag dålig på att svara i trådar där man "ska" berömma bebisarna/barnen, men det är absolut inte för att jag tycker barnen är fula...
 
Sv: Tycker ni verkligen alla barn är söta?

Av din avatar att döma så ÄR din pojk riktigt söt!
 
Sv: Tycker ni verkligen alla barn är söta?

Tänk efter noga nu, är någon människa verkligen ful egentligen?

Jag säger inte att alla människor är dösnygga, men alla är vackra på sitt sätt?
 
Sv: Tycker ni verkligen alla barn är söta?

Jag måste erkänna att jag inte tycker att alla bebisar är söta. De flesta små barn mellan 1-5 års ålder är söta, men alla bebisar är inte söta.
 
Sv: Tycker ni verkligen alla barn är söta?

Nej, det tycker jag inte... Vissa ser lite roliga ut. Tydligen var jag ett sånt barn när jag var liten fick jag höra av mamma igår. (har hon aldrig nämt förr:mad:) Folk skrattade alltid åt mig ocj tyckte att jag såg konstig ut, för jag hade jätte långt krulligt svart hår när jag var nyfödd.

Därimot så är ju Arvid sötast!!!! (inte alls partisk)
 
Sv: Tycker ni verkligen alla barn är söta?

*kl*

Jag tyckte inte att min son var särskilt söt när han var nyfödd.
skrynklig, lite blå och såg ut som en ihoptryckt gammal farbror :p

Men han var det finaste för mig! :love:
Och han blev som tur va sötare med tiden!!

Tycker inte det finns några fula bebisar/barn även om vissa kanske har något litet extra så tycker jag de flesta är ganska ordinära!
 
Sv: Tycker ni verkligen alla barn är söta?

Detta påminner mig om när jag hade bebisar.

Först hade jag två små, de vägde 2.2 och 2.3 när de föddes och jag tyckte att stora bebisar (såna över 3 kilo) var lätt groteska, hur kunde man ens kalla en sån klump "lilla gubben/gumman" de var ju jätteläskiga. Usch. Mina bebisar var perfekta.

Sen fick jag en stor, rejäl bebis 4.2 kilo och då tyckte jag plötsligt att allt under fyra kilo var litet, ynkligt och bräckligt. MIn bebis var perfekt !

Min stora bebis var nog ful som nyfödd (JAG tyckte naturligtvis inte det) - till och med min pappa råkade försäga sig. Bebin var barnbarn nummer 5 och pappa sa att han var så glad för att han iallafall hade fyra så söta barnbarn ! Å andra sidan är han faktiskt den sötaset ungen jag har sett från 3-månadersålder och upp till ett par tre år.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 288
Övr. Barn Sonen född -16 har redan stora problem i skolan, det är mycket slagsmål och skolpersonalen verkar inte ha någon koll på hur och varför...
2 3
Svar
59
· Visningar
15 528
Senast: Milosari
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 953
Senast: mars
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 477
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bada med häst
  • Häst med känslig hud - era bästa tips!
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp