- Svar: 38
- Visningar: 3 358
Ända sedan starten för 51 år sedan har Ridsport varit med och drivit sporten framåt. Inte genom att stryka medhårs, inte genom att försköna verkligheten. Och absolut inte genom att undvika debatter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hela försvaret av den där gästkrönikan har legat på goddag yxskaft nivå.Jag har inte hängt med i helt i debatten men det här svaret känns lite goddag yxskaft, eller?
Fast just denna krönikan läser jag som att de faktiskt försvarar just att de lyfter saker? Inte att de gnäller över mottagandet av Lidbecks krönika (tvärtom med exemplet att de som vill säga upp är de som tycker sexuella trakasserier ska lyftas någon annanstans).
De gnällde som fan över det OCKSÅ, men denna specifika krönika läser jag som det (I mina ögon även om jag tyckte Lidbecks var WAY över gränsen till vad de borde tycka är rimligt att publicera) värre alternativet där de skulle vara helt tysta.
Är det bara jag som läser den så?![]()
Jo, så läser jag också den, vilket gör det ännu mer....
Dom oroar sig för att de som INTE vill att dom ska lyfta frågan om sexuella övergrepp ska säga upp prenumerationen. Att den här krönikan är riktad mot något sorts mossigt gammalt garde, eller vad man ska säga.
Inte att dom oroar sig för att dom som vill att dom ska ta upp det på ett bättre sätt ska säga upp prenumerationen...
Blir man hotad ska man polisanmäla, inte skriva i tidningen.Förstår inte vad hotet är? Hingstäagre som ska stäma om klipp inte tas bort? Någon som vet var hens häst/ hästar bor och hotar med att skada dessa? Skada personen i fråga som fått hotet?
Fast just denna krönikan läser jag som att de faktiskt försvarar just att de lyfter saker? Inte att de gnäller över mottagandet av Lidbecks krönika (tvärtom med exemplet att de som vill säga upp är de som tycker sexuella trakasserier ska lyftas någon annanstans).
De gnällde som fan över det OCKSÅ, men denna specifika krönika läser jag som det (I mina ögon även om jag tyckte Lidbecks var WAY över gränsen till vad de borde tycka är rimligt att publicera) värre alternativet där de skulle vara helt tysta.
Är det bara jag som läser den så?![]()
De som hotade att säga upp prenumerationen var ju de som ansåg att det var ett lågvattenmärke att ta in artikeln i tidningen pga faktafel och victimblaiming. Inte att dom lyfter sexuella övergrepp.
Den första försvarskrönikan av chefredaktören löd ju säg inte upp prenumerationen utan vässa era argument.
Grejen är att det enda exemplet som tas upp är victimblaming krönikan. Ville hon skriva generellt så hade det varit vettigt att avstå från att ge just den krönikan som exempel.Fast det behöver vi ju inte känna till om hoten hon beskriver i denna krönikan finns eller inte? Det är ju mycket möjligt att de som vill tysta hela debatten om sexuella övergrepp inte skriker om det öppet.
Fast det behöver vi ju inte känna till om hoten hon beskriver i denna krönikan finns eller inte? Det är ju mycket möjligt att de som vill tysta hela debatten om sexuella övergrepp inte skriker om det öppet.
Grejen är att det enda exemplet som tas upp är victimblaming krönikan. Ville hon skriva generellt så hade det varit vettigt att avstå från att ge just den krönikan som exempel.
Jag kan inte tolka det på annat sätt än att det här är en fortsättning på tidigare försvarstal som gäller att låta åsikter som krupit fram från under en sten där de legat och väntat sen artonhundrafrysihjäl och som borde lämnats under den stenen istället för att få utrymme i Sveriges största hästsporttidskrift.
Grejen är att det enda exemplet som tas upp är victimblaming krönikan. Ville hon skriva generellt så hade det varit vettigt att avstå från att ge just den krönikan som exempel.
Jag kan inte tolka det på annat sätt än att det här är en fortsättning på tidigare försvarstal som gäller att låta åsikter som krupit fram från under en sten där de legat och väntat sen artonhundrafrysihjäl och som borde lämnats under den stenen istället för att få utrymme i Sveriges största hästsporttidskrift.
Med sådana hot menar du säga upp prenumerationen va? Hoppas verkligen att inga hot yttrats. (Jag anser egentligen inte "säga upp prenumeration" vara ett hot)Det fanns många sådana hot i kommentarsfältet på Facebook därav chefredaktören krönika. Den sista krönikan nu kändes bara som att nu drar vi till med klagomål från hingstägare etc men det första dom gör är att länka till Lisa Lidbäcks krönika.
Det finns såklart hingstägare som skriver till ridsport och annat folk som har åsikter, men denna krönika handlar garanterat inte om det. Chefredaktören krönika föll inte läsarna i smaken direkt, så nu försöker vi rädda vårt skinn genom webbredaktörens krönika.
Jag läser en enda länk och inget annat. Resten känns mer som existensberättigande för krönikan. Jag kan ha fel men för mig stinker det här lika mycket som tidigare förtvivlat tafatta försök till att slå ifrån sig kritiken.Jag läser fem direkta exempel från senaste veckan frikopplat från kritiken om Lidbecks krönika?
Det fanns många sådana hot i kommentarsfältet på Facebook därav chefredaktören krönika. Den sista krönikan nu kändes bara som att nu drar vi till med klagomål från hingstägare etc men det första dom gör är att länka till Lisa Lidbäcks krönika.
Det finns såklart hingstägare som skriver till ridsport och annat folk som har åsikter, men denna krönika handlar garanterat inte om det. Chefredaktören krönika föll inte läsarna i smaken direkt, så nu försöker vi rädda vårt skinn genom webbredaktörens krönika.