• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Pampelutten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 327
P

Pampelutten

Avkommorna är ju inte så gamla än men är det någon som har erfarenheter av hur de är? Har själv funderingar på att använda honom till mitt sto men är lite undrande över hans egna ojämna resultat på tävling m.m. Undrar lite över psyket.

Sv: Twilight?

HEJ kan säga att twillights psyke är det inget fel på¨träffa honom varje dag han är hur cool och snäll som helt.Han har varit skadad nu en tid så det är därför han inte varit ute nu och tävlat men lär komma ut nu snart igen.

Jag såg en riktigt fin 2-åring efter honom på hingstvisning. Väldigt trevlig typ och fiiina gångarter.

Tack. Såg honom på en hingstvisning förra året och tycker att han är otroligt läcker och rörlig:love: men han var också ganska spänd. Det i kombination med ojämna tävlings och visningsresultat gör att jag undrar lite. Men jag har fått höra att han har lämnat många fina föl + att stammen och typen är väldigt intressant så om jag inte ändrar mig igen lutar det nog åt att jag väljer honom.:banana:

Jag tycker han är döläcker, möjligen en aningen långa bakben och lite kortare framben men vad gör det när man rör sig sådär :)

Jag tycker också att det är en fantastisk häst! Hans gångarter är av mkt hög klass, han är snygg som en tavla och hans temperament kan ingen klaga på. Han är utan tvekan den allra trevligaste hingst jag känner till! Några korta framben kan jag inte påstå att han har... Jag kan lova dig Pampelutten att du inte kommer bli besviken om du bestämmer dig för att betäcka med honom. Lycka till!

Vi har ett 6 veckors föl efter honom, har sett hingsten några gånger och tycker det är en lätt och trevlig hingst med bra gångarter och inressant stam. Vår lilla tjej är vi mkt nöjda med är den av ammans 6 avkommor som har rört sig bäst som föl får se om det håller i sig upp i åren.

En bild på tjejen ue Magritte-Good Future
DSC_3743.jpg

Tack så mycket! Har hört att han har fått många fina föl och erat ser inte ut att vara ett undantag! Mitt sto är på semininering med honom nu så det är väl bara att hålla tummarna! (Har själv just kommit hem efter tre månader på Irland och har inte sett årets avkomma live än. Retligt nog verkar stoet inte vilja släppa sitt tydligen jätte stora ägg, så jag får snällt vänta några dagar till innan jag träffar dem:cry:)

Var kan man hitta info om hingsten? Jag har sökt på nätet men inte hittat nån hemsida. vet nån och kan länka så vore jag glad.
... och hur har det gått med semin?

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 153
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 734
Senast: ildiko
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 938
Senast: Lea88
·
Hundträning Hej alla! Jag skulle vilja börja träna uppletande och nosework eller specialsök (röd Kong) med min hund och har ett par funderingar som...
Svar
16
· Visningar
1 004
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka