Tvättmedelspods

coolia

Trådstartare
Väldigt bekvämt att slippa slabba med pulver, men ganska dyrt. Jag köpte en provförpackning och blev väldigt nöjd. Men bekvämligheten har ju ett pris.

Pulver, flytande eller pods?

Och motivera ditt val. Jag kommer att köra pods åtminstone tills paketet är slut.

Vi kör pulver, köper billigt storpack då tvättmaskinen går konstant och jag är snål :meh::cautious:
2 vuxna, 3 barn, 2 katter och 1 hund. Det fyller tvättstugan fort, speciellt om det regnar då det går åt en massa handdukar till katterna och hunden då de ska torkas av innan de får komma in.

Har dock funderat på att testa tvättnötter.

Pulver.
Köpte en hink Grumme för nästan 3 år sedan och det är minst 1/4 kvar. Tror den kostade ca 100:- Tvättar i snitt ca 1 maskin i veckan om man slår ut antalet maskiner jag tvättar när jag har tvättstugan.

Jag kör flytande. Tvättar varannan- var tredje vecka (ensamhushåll) så sådär jättejobbigt är det verkligen inte.

OT: Är det bara jag som bara tänker på podcasts när jag ser ordet pod? :o En tvättmedelspodcast hade varit fantastisk på så många plan :D

Flytande,vill inte heller ha en igenkloggad maskin,tvättar minst en maskin i veckan och massor mer när det är valpar i hemmet.

Vi har tvättkapslar för att sambon vill. Jag är nöjd med grumme på hink men bryr mig inte så mkt om vilket så det blir det han föredrar.

Vi kör Vias tvättkapslar sen en tid för att det är smidigast. Inget kladd och inget spill, bara in med en eller två kapslar i maskinen och sen i med tvätten. Det är dyrt, men bonusen är att jag tycker det här tvättmedlet gör rent bättre och bevarar färgerna bättre än de tvättmedel vi använt tidigare.

Gud, jag visste inte ens att det fanns kapslar(?) :rofl:
Tänkte på det igår, vad smidigt det vore!

Men har haft Tvättex pulver i en evighet så har inte behövt kolla efter/köpa nåt tvättmedel på minst ett och ett halvt år.. :laugh:

Hade heller aldrig hört talas om kapslar. Kanske värt att testa.

Kör typ en maskin i veckan så det blir inte mycket tvätt. Använder just nu Grumme flytande, men den luktar apa så ska skaffa nåt annat när den är slut. Blir förmodligen Grumme pulver.

Jag har väldigt känslig hud och det som fungerar bäst är flytande Grumme. Pulvret skulle säkert funka det också men nu slipper jag pulvergegga i maskinen. Aldrig att jag skulle köra pods, de är svindyra. Plus att jag vill inte experimentera och riskera att använda något jag inte tål och få lov att tvätta om allt.

@sthu: Grumme flytande finns i flera dofter och parfymfri :)

Till kulörtvätt 40-60 grader använder jag flytande som jag fyller i tvättmaskinens behållare. Den rymmer en påse så väldigt smidigt (sedan väljer man dosering när man sätter på maskinen). Till vittvätt och ljust 60-80 grader använder jag pulver (doserar per gång) eftersom det tydligen inte går att tillverka bra flytande vittvättmedel.
Sedan har vi ganska mycket siden och ull, till det använder jag flytande fintvättedel (änglamark) som jag häller i boll.
Kapslar känns som svårt att variera doseringen med? Innehåller poddarna sköljmedel också? Jag vill varken ha parfym eller sköljmedel.

Till kulörtvätt 40-60 grader använder jag flytande som jag fyller i tvättmaskinens behållare. Den rymmer en påse så väldigt smidigt (sedan väljer man dosering när man sätter på maskinen). Till vittvätt och ljust 60-80 grader använder jag pulver (doserar per gång) eftersom det tydligen inte går att tillverka bra flytande vittvättmedel.
Sedan har vi ganska mycket siden och ull, till det använder jag flytande fintvättedel (änglamark) som jag häller i boll.
Kapslar känns som svårt att variera doseringen med? Innehåller poddarna sköljmedel också? Jag vill varken ha parfym eller sköljmedel.

Om du inte får tag på Änglamark fintvätt någon gång så har Grumme det också (jag har också siden) :)

Använder färdiga kapslar. Tvättar 1 gång i veckan eller var 14e dag. Blir dock en del maskiner då, för jag köper i perioder mycket tyg och då kan det bli dyrt med kapslar då vissa tyger måste tvättas separat så då blir ju inte maskinen full, men i möjligaste mån försöker jag tvätta fulla maskiner.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
434
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 667
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 875
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 184

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka