tvättmedel...

Sv: tvättmedel...

jag använder grummes till mig själv och hoppas på att kunna fortsätta använda det till bebis sen, tycker de är ett bra tvättmedel.... använder ni sköljmedel oxå??

Jag använder Grummes "tvätt och skölj", som innehåller lite bomullsfröolja. Det ger en mjuk "sköljmedelseffekt" utan att man behöver använda sköljmedel, som faktiskt lämnas kvar i plagget efter tvätt.
Använder aldrig sköljmedel.

står bara grumme kulörtvätt på fri från fosfat och zeolit...

jag använder mest sköljmedel för att de luktar så gott :D men funderar på om det är så bra för bebis, ska kanske vara lite försiktig med det till en början för o undvika allergier så långt de går...

DEt är den vanliga tvättsåpan, titta bredvid i hyllan så hittar du "tvätt och skölj" också...
Det sitter kvar en aning doft efter tvätt med detta också.

Den oparfymerade tvättsåpan finns också på vår hylla i tvättstugan, problemet är att jag tycker den luktar PÄCKEL... :eek:

fast jag har inte såpan jag har vanligt tvättmedel...(sambon har inte riktigt förstått att man måste dosera flytande med utan de är bara o ösa på tycker han, går åt hemska mängder när han tvättar om vi inte har pulver :p)

får lukta på den när nästäppan vill släppa :D

Jag använder Grummes "tvätt och skölj", som innehåller lite bomullsfröolja. Det ger en mjuk "sköljmedelseffekt" utan att man behöver använda sköljmedel, som faktiskt lämnas kvar i plagget efter tvätt.
Använder aldrig sköljmedel.

Kanske ska prova denna!
Vi har bara tvättmaskin hemma så all tvätt hängtorkas inne i lägenheten, utan mjukmedel blir det STELT. :( Men samtidigt vill jag inte ha det till lillens kläder alls. Provade ett parfymfritt mjukmedel från Spar (tror jag det var) men det var värdelöst. En hel kapsyl och tvätten blev lika stel som utan.

Jag har väldigt känslig hud och har inte hittat något sköljmedel som jag tål så det använder jag inte, gillar inte lukten heller.

Tvättmedel har jag alltid använt Via parmfyfria, det tål jag. Nu tipsade mamma om skona som fungerade bra för henne (vi har "samma" hud) så jag köpte det senast men har inte hunnit prova än.

Min tanke är att använda samma till bebisens saker, alltså via/skona och sen inget sköjmedel. Jag tycker inte sköljmedel behövs, mina kläder hängtorkar och handdukar brukar jag torktumla och då är det mjukt och skönt ändå.

vi också. Ocean funkade bra till tygisarna och jag vill ha oparfymerat första året/åren, så det blev Ocean.

nej inte sköljmedel. Nu har vi iof precis köpt sköljmedel för att "tvätta igen" kläderna med det en gång eller så. Minstingen är 1,5 år.

jag hoppas ju oxå på att kunna använda samma tvättmedel till bebis som till våra kläder men då kanske skippa sköljmedlet till en början... på vintern tumlar jag allt utom jeans eftersom vi inte har några vidare torkmöjligheter, fast på sommaren får allt hänga i de fria :)

Via sensitive till hela familjen. Inget sköljmedel alls (tumlar nästan allt, så det blir mjukt ändå, och sommartid blir ju kläderna mjuka av att fladdra i vinden)

Liknande trådar

Gravid - 1år Vi funderar på att åka på en charter i vår. Men hur gör man med bilstolar? Vi kommer ha med oss en 8 månaders och en 3,5åring. Verkar...
Svar
14
· Visningar
591
Senast: Humla
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 706
Gravid - 1år Är det någon som har/haft hörselkåpor till en bebis på 3 månader? Vilket märke och hur har passformen varit? :) Det är ingen...
Svar
10
· Visningar
484
Senast: VLMF
·
Gravid - 1år Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Svar
10
· Visningar
861
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka