Tvättmedel

Flavor

Trådstartare
Är lite nyfiken på vad ni andra använder för tvättmedel?
Har testat lite olika nu men ännu inte hittat något som funkar bra på vittvätt, tycker allt blir dassigt i färgen oavsett. Vill ju att kläderna ska vara vita och inte ljusgrå :mad:

Sv: Tvättmedel

Jag använder enbart Grumme tvättsåpa. Kulör till allt utom ljus tvätt, där jag då använder deras flytande tvättsåpa till Vitt. Funkar utmärkt! Skulle aldrig använda typ klorin eller liknande, jag är rädd om naturen.

Allt blir rent och håller färgen.

Jag använder kulörtvättmedel från via till alla färger.

De säger väl att vita kläder numera är färgade vita och att det är därför de blir dassiga av tvättmedel som bleker?

Är lite nyfiken på vad ni andra använder för tvättmedel?
Har testat lite olika nu men ännu inte hittat något som funkar bra på vittvätt, tycker allt blir dassigt i färgen oavsett. Vill ju att kläderna ska vara vita och inte ljusgrå :mad:
Jag använder grumme tvättsåpa och eventuellt tillsatt grumme blekmedel.
Och jag undrar hur du gör för att kläderna ska bli dassiga?
Hur sorterar du tvätten, till exempel? Har du lyckats få det vita missfärgat?
Och vad är det för material i kläderna?
(se nedan)
Jag använder kulörtvättmedel från via till alla färger.

De säger väl att vita kläder numera är färgade vita och att det är därför de blir dassiga av tvättmedel som bleker?
Nej, alla vita kläder är inte vitfärgade, det beror på vad det är för material i dem. Bomull är fortfarande inte vitfärgat utan det går att bleka. Men syntetmaterial, t.ex bhar och andra underkläder, är oftast vitfärgade och blir grå om man bleker dem.

Jag använder Coops tvättmedel. Kulör till färgad tvätt och vit till vittvätt. Den är inte så bra på chokladfläckar.

Senast ändrad:

Ocean i stor hink från Granngården. Allt blir rent och den gör inte syntet grådassig. Dessutom underdoserar jag lite.

Ocean dubbeldryg. 25 ml/ tvätt, snäll mot naturen och effektiv! Finns en tillsats för vittvätt också. Helnöjd.

+ macan

Vad innehåller Ocean tvättmedel? (Om ni vill kolla). Jag kollade på deras hemsida men det stod ingen innehållsförteckning.

Använder Ocean + har en liten burk av deras eget för vittvätt att blanda i om jag tycker det behövs, men oftast så kör jag bara på med Ocean kulör.

Grumme kulör resp. vittvätt kör jag med (pulver inte såpa) och jag tycker det fungerar jättebra. Färgerna håller sig fina och det vita är vitt :)

*kl*

Neutral kulör till allt, tvättmedel och sköljmedel. Så får vi se vad huden tycker om den i helgen annars byter jag tillbaks till icas trots att jag då får gå till en annan butik specifikt för tvättmedel.

Jag kör på Neutrals sortiment, kulör, vittvätt och sköljmedel. Jag gillar inte alls när tvätten luktar parfym utan vill bara att det blir rent!
Tycker inte att vittvätten blir dassig, däremot har jag problem med att vissa fläckar på vitt inte försvinner. Jag tror även att jag fått vissa fläckar son ser ut som "roststänk" i tvättmaskinen och de går inte bort hur många gånger jag än tvättar eller hur hög temperatur jag har :(

Vad tvättar ni i för temperatur? Jag kör oftast 40*C

Underkläder, lakan och handdukar kör jag alltid på 60. Bakterierna försvinner inte i 40.

Liknande trådar

Hemmet Har äntligen fått ett rum ledigt som ska byggas om till enbart klädkammare. Först ville jag ha en lyxig walk in closet som var öppen där...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Freazer
·
Mat Jag ska göra efterrätt till nyår. Nyårsvärden äter främst veganskt så därav behöver det vara en animaliefri efterrätt. Vad skulle man...
2
Svar
25
· Visningar
691
Senast: BornAgain
·
Kropp & Själ Jag vill gärna ha tips på torrschampo till min kliiga, oljiga hårbotten. Jag vet inte varför det kliar, trott på torrhet men jag är nu...
Svar
9
· Visningar
465
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 301
Senast: LinnK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar