Tvätta hund

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare fluffagget
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 922
F

fluffagget

Har ett litet problem med min hund! Börjat jobba i lagård med att mjölka kor och har då min BC med mig! Han blir så klart full med ko skit och det vill jag inte ha med in i bilen på vägen hem, så han behöver en avspolning! Problemet är att han HATAR det, vet inte hur jag ska göra, han blir riktigt vansinig när jag håller fast honom!
Någon som hat nåt förslag hur jag ska göra??

Sv: Tvätta hund

Spolar du med kallt eller varmt vatten? Jag hade nog testat att klicka hunden till att uppskatta badet.

Ljummet vatten blir det! Andvänder inte klicker. fttar inte hur det funkar. Använder bolar när vi tränar lydnad annars

Testa riktigt varmt vatten och se till att vovven inte kan frysa något efteråt.
Testa och ställ hunden på något vid tvätt, så den kommer upp en bit från golvet.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 606
Senast: tanten
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 279
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 871
Senast: Maniac123
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 302
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka