Tvätta hästen!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Wobbler
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 3 084
W

Wobbler

Vad har ni för saker när ni ska tvätta er häst :confused:

Typ svamp, svettskrapa o.s.v :smirk:

Gummistövlar, svamp, schampo, skrapa och massor med vatten :bump:

Tja? Hästshampo (Ekol brukar ja köra med), svamp och/eller borste, vattenslang, vattenspilta, svettskrapa.
Efteråt svettäcke, handduk, pälsglans.

En häst, en hink med vatten, en svamp, en vattenslang och shampo. Jag använde Hexocil senaste gången. Det är verkligen superbra! Hästen glänste verkligen och luktade gott lång tid efter! De andra hästarna kom fram och luktade på honom när jag släppte ut honom i hagen igen :) . Hans tjocka man (islänning), som ofta är svår att reda ut, var jättaglansig och man kunde dra fingarna genom utan att borsta genom den. Superbra!

Såpa - då luktar de så gott sedan! Såpan är dessutom väldigt skonsam mot huden (återfuktande) och irriterar inte om det skulle finnas några rester kvar efter sköljningen.

Dessutom använder jag antingen en speciell "tvättborste" som jag köpt från Hööks, eller en rotborste i plast. Tycker att det är MYCKET lättare att få pälsen ren på djupet med borste än med svamp.

En häst! Och grimma-grimskaft såklart :) Och sen ett dickmedelsbalsam från Palmoville (?) Pappa köper det i tyskland och hästarna blir rena lena och fina :) Ingen klåda heller så det är billigt och bra. Till vita tecken har jag en diskborste.. Vatten från slang då detta är bättre att få väck "shampot" med :) Och som "svamp" har vi en liten massageborte för hundar med ca 3-4 mm knoppar.. Ett täcke om det inte är varmt och en gårdsplan att vara på...

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu är jag lite förvirrad och klockan är sen men jag hoppas någon kan svara här ikväll. Jag ska operera foten i morgon och har fått köpa... 2
Svar
21
· Visningar
967
Senast: Mia_R
·
Hemmet Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
2 301
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 847
Senast: Görel
·
Utrustning Racesafe säkerhetsväst! Jag behöver hjälp! Jag är så jäkla puckad, läste att man kunde tvätta säkerhetsvästen i tvättmaskinen. Sagt och...
Svar
4
· Visningar
365
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka