Tvätta fårskinn, galltvål??

L

Lina_

Ingen aning om var tråden bör ligga, men chansar här.

Måste tvätta två fårskinnspaddar nu, men har inget fårskinnstvätt hemma.
Har dock Galltvål, och undrar om det är någon som har erfarenhet av att tvätta med det, borde väl funka...? =/

Sv: Tvätta fårskinn, galltvål??

Jag brukar använda vanlig såpa, har använt det till att tvätta fårskinnet jag har mellan hästen och gjorden. Funkade utmärkt. Jag tror säkert galltvål skulle funka också, men har ingen erfarenhet av just det.

Sv: Tvätta fårskinn, galltvål??

Vad är det för fårskinn du ska tvätta?
Jag tvättar alltid min Mattes-pad i tvättmaskinen med vanligt tvättmedel. Funkar utmärkt!
Fårskinstvätt behövs inte alls, överskattat tror jag :rofl:

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Har ni några bra tips på ögonfransfärg att använda själv hemma? Alltså inte en vanlig mascara, utan permanent hårfärgningsfärg som...
Svar
6
· Visningar
384
Senast: cili
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 308
Senast: lizzie
·
Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
1 192
Senast: Zacci
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 901
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna