Tvätta BoT?

Sv: Tvätta BoT?

Okej, 40 grader bara så blir det bra? Det händer ingenting med innehållet?

tror det står 30 grader på dom. men de går jätebra att tvätta dem :)

30 grader tror jag det står på dem!

jag vet inte vad det är med mina.. men först köpte jag grå, ett år senare svarta. De svarta är MYCKET bättre (alltså benen blir glasklara). Vet inte om det är typ "andra generationen" eller om det är för att jag har tvättat de första.
Har dock varit väldigt försiktig å "snål" med att tvätta dem...

Ja, som rubriken låter, går det att köra BoT paddarna i tvättmaskinen?

Tvättar mina i 30 utan problem, men tänk på att inte ha för skarpt/mycket tvättmedel för det blir nån typ av "kemisk" reaktion som försämrar trådarna i BoT-skydden..
:idea:

jag vet inte vad det är med mina.. men först köpte jag grå, ett år senare svarta. De svarta är MYCKET bättre (alltså benen blir glasklara). Vet inte om det är typ "andra generationen" eller om det är för att jag har tvättat de första.

Aha, är det så? Jag har alltid haft dom grå (tycker att dom har bättre passform), köpte även dom till den nya. Är det någon mer som har erfarenhet av det? :confused:

Aha, är det så? Jag har alltid haft dom grå (tycker att dom har bättre passform), köpte även dom till den nya. Är det någon mer som har erfarenhet av det? :confused:

men passformen kommer ju efter ett tags användande!
mina nya köpte jag på globen förra året, hur jobbiga som helst att linda med, men nu börjar de forma sig :D

i år ska jag köpa nättäcket!!! :banana:

Min veterinär avrådde mig från att tvätta mina i maskinen då han sa att dem försämrades, mer än så vet jag inte..

Lite OT...

Det enda som skiljer på de svarta och grå är bara just färgen, så det är nog dina nya som är lite bättre av någon anledning! :)

snackade med en kille som säljer BoT igår.
och då frågade vi om tvätt.
han sa att dom gjorde ett test, och efter 40 tvättar hade lite lite granna av magnetiska grejen gått bort. men man ska inte tvätta dom för varmt och hellst inte med tvättmedel

Fast nu är ju inte BoT magnetiska... *petig* :angel::D

(Inte illa menat, utan bara så att ingen ska få fel för sig)

haha vet:p kom bara inte på vad det var därför skrev ja så för nån skulle förstå att de som går bort osv haha:D

funkar det inte bättre att tvätta bot produkterna för hand i typ 20? :idea:

vad jag har hört av en kompis som var hos M M-B som är sponsrad av dem, är att man absolut inte ska tvätta dem för då förlorar de effekt. men har samtidigt hört här i sverige att det är ok att tvätta.. ;)

Effekten är kvar efter tvätt. Jag använder både till mig själv och hästen, och jag känner på mig själv att effekten är densamma och ser på hästens ben att effekten är densamma där också efter tvätt.
Däremot så blir effekten sämre på mitt knäskydd ju sämre stretch det blir i det, dvs när det inte smiter åt runt knäet lika mkt längre.

Liknande trådar

Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 992
Senast: Krålus
·
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 607
Senast: co-SMAD4
·
Hemmet Jag ska flytta till hus där det inte finns torktumlare. Det är tveksamt om det ens får plats en (huset är litet). Jag har tvättmaskin i...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 351
Senast: hollypolly
·
Körning Hej, har en undran hur ni gör när ni tömkör eller kör häst o vagn när ett fordon närmar sig, antingen framifrån eller bakifrån. Stannar...
Svar
11
· Visningar
625

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka