Tvångsmata

Sv: Tvångsmata

Nej, det är nog ingen fara med Yoga, men det var så det började med Fia. Veterinären trodd eju inte det var njurarna, undrar om hon blivit förgiftad av nått? Hon var ute några timmar på natten till söndag och sen på söndag förmiddag så kräktes hon 3 ggr ganska tätt och en fjärde gång på eftermiddagen vid 16. Sen kräktes hon igen på måndag förmiddag, men det beror nog på att jag sprutade fel när jag gav henne vatten i doseringsspruta.

Fast hon kissar och törsten har inte ökat. Är det glykol är det nog kört eftersom det gått så lång tid... Blir det avlivning nu så ska jag aldrig mer lyssna på veterinärer som säger att man ska vänta.

nej det ska man inte göra, man känner sitt djur mest själv och känner man att det är brådis så är det det...jag har varit osams med smådjursveterinärer mer än en gång....

Nu får du kräva avlivning, Monika. Så där dålig ska hon inte behöva vara.

Fast jag tvivlar på att veterinären gör en annan bedömning så du behöver nog inte kräva nånting.

Hjälp nu Fia att få slut på lidandet - hur jobbigt det än känns. Jag lider med dig.

Skall du åka strax?

Massor av stödkramar, hur det än går!! :cry:

50 min kvar, eller om vi åker lite tidigare. Min syster är på väg hit nu för stöd ifall det inte finns nått att göra och att vara en bra förare dit och hem.
Fia ligger under sängen med nosen i golvet, hon ligger inte på sidan utan på mage. Ska bli så skönt att få svar, hur det än går.

*kramar*
Jag finns här om du inte redan är på väg. Icqn har säckat så jag är inte uppe där.

Nej, jag har inte åkt än. Det är ett helsike nu, sitter och darrar och skakar. Fia ligger kvar under sängen, i mitten på en dubbelsäng ligger hon. Stumpan min.
Har stoppat in en stor fäll i transportburen så hon får åka mjukt. Det blir första gången hon åker låda, men jag vill inte ha henne lös i bilen, hon är så förbaskat envis så hon skulle nog försöka gå runt.
Hur är det med Hanoo?

Liknande trådar

Övr. Katt Våra katter vägrar äta blötmat och därför behöver jag hitta ett torrfoder som är okey. Vi har provat SMAAK Cat Adult Sterilised Kyckling...
Svar
5
· Visningar
495
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
35
· Visningar
1 678
Senast: Lisen82
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
475
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
1 802
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXI
  • Nattåget Stockholm-Kiruna...
  • 1 april 2025

Hund, Katt, Andra Djur