Tvångsmata

Sv: Tvångsmata

Min katt har haft samma symtom som din Fia två gånger under de tre år som han har varit njursjuk.
Inte ätit o druckit. Bara suttit eller legat o hängt med huvudet.

Båda gångerna berodde det på en mindre infektion i kroppen.
Och han har blivit pigg efter pencillin/antibiotikakur.

Nu sist ville han inte äta troligen beroende på inflammation i tandköttet.
Och jag fick första gången tvångsmata honom 2-3dar sedan åt han själv.
Och båda gångerna var jag 100% säker att nu hade njurarna slutat helt att fungera....men båda gångerna har han piggna på sig efter några dagar med medicin.
Nu vet inte jag om det är det felet med din katt men symtomen är då väldigt lika.

Nej vad tråkigt att höra! Hoppas det inte är något allvarligt och att Fia blir bra igen! :love: :cry:

Här håller vi alla tassar och tummar för att det blir så!

*tröstkram*

Tack. Idag ä rhon inte alls bra. Hon har iofs kissat såg jag (igår eller inatt), men idag vill hon inte ens ha gele. Och hon är så skakig på sina tunna ben.
Vill inte åka till jobbet :cry:

"magsjuka" lägligt?? Skulle inte heller vilja åka o jobba när kissen är så dålig.

Håller tummarna här, och skickar en stor tröstkram.

Har redan så många sjukdagar, den lönen allt dras på kommer vara svår nog ändå. Jag har kort dag idag, så får vi se hur hon mår imorgon.

Hur är det med henne nu?? Du kanske inte har kommit hem än kom jag på.... men när du gör det måste du rapportera till oss nervösa nätpolare!!

Har precis kommit hem, men hon ligger inne i en garderob och sover så jag vet inte än hur hon mår.

kan du inte spruta i henne nån sockerlösning eller nåt..dextrosol?? ..och det finns akuttider för djur och ringer du imorrn bitti och säger att det ÄR akut så slipper du ju vänta tills onsdag....om hon nu redan är skakig.....

Jag pratade med dom imorse, men dom tyckte inte det verkade så akut. Men vi får se hur hon är inatt. Jag tänkte testa med vatten när hon kommer fram, vill inte dra ut henne nu. Vill hon inte ha vatten, så testar jag med sockervatten.

Sitter i telefonkö till veterinären nu, hon har kissat på sig 2 ggr inatt och kan knappt stå upp idag.

Jag började grina i telefon :crazy: 13.15 fick jag/vi tid. Så nu måste jag bara fördriva den tiden som är. Hon verkar vimsig också, inatt gick vi ut en kort sväng och då sprang hon ner till tvättstugan i grannhuset (hon älskar att vara med i tvättsugan) och där satte hon sig utanför dörren och skrek. Och kissade på sig.
I går kväll när jag kom hem så var hon blöt på ena sidan, men det luktade inte kiss. Fast vad skulle det annars varit, det var inte blött runt nån vattenskål.

Nej, hon mår inte bra. Idag lade jag henne i sängen så vi kunde gosa lite. Efter ett tag började det kurra i magen och hon reste på sig och skulle hoppa ner på golvet. Jag hann aldrig hindra henne, så hon ramlade omkull och kissade på sig nästan direkt.

Och nu kräktes Yoga, så nu är jag nervös för det med...

men fy....usch jag lider med dig, det är inte alls kul att se djuren må dåligt..fast om jag vore du så skulle jag åka ändå NU till kliniken och tvinga in mig :devil: 3 timmar KAN vara avgörande.....
Mina katter kräks också ibland och än har det ingen fara varit...(den äldsta är 15 nu) så oftast är det ju inte så illa..iofs så går ju mina ute och kan få i sig både det ena å det andra..... men klä på dig o åk nu tycker jag...ser dom hur dåligt katten mår så hoppas jag att dom har såpass vett att dom tar inne henne tidigare....

Ja åk in tidigare... Timmarna kan vara en skillnad på liv och död ju...Det har jag bittert fått erfara....

Liknande trådar

Övr. Katt Våra katter vägrar äta blötmat och därför behöver jag hitta ett torrfoder som är okey. Vi har provat SMAAK Cat Adult Sterilised Kyckling...
Svar
5
· Visningar
493
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
32
· Visningar
1 447
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
469
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
1 761
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka