Två namn?

M

missPetra

Det här är nog en ganska dum fråga menn... Kan en hund ha två namn? min familj döpte våran tjej till amanda (jag ville döpa henne till pluto, jag var tre... :smirk:) jag vill kalla henne nilla (hon döptes av uppfödaren till Bredagårds Nilla) men familjen kallar henne för manda... blir hon förvirrad eller hänger det på tonfallet helt o hållet?
/numera förvirrad.

Våran nya vovve har 2 namn. Ett som hon hette när hon kom och ett som sonen gav henne :)
Hon kommer vad man än kallar henne :D det är väl mer tonfallet som är intressant.

hahahaha! ja, de kan de... min tik har vi ett namn på, sen kallar min sambo henne för fettso, och det lyssnar hon oxå på :rofl:

dumma dumma sambos. varför inte nöja sig med deras riktiga namn? dom kude åtminstone hitta på nåt sött. men nä nä, fult ska det va... :mad:

haha ojoj, då går det nog med både pluto, pelle, fatso, manda o nilla :smirk: det är ungefär dom smeknamnen hon får... :crazy: sen har det vart både örjan o göran osv... :smirk:

mina hundar har alltid haft flera namn.
den ena min hund jag hadde het Kiro The dream of Chios
jag döpte den efter min andra hund jag hemtade i grekland,men som dog ett år senare her.
alla mina djur har flera namn faktisk

Mitt svar på frågan är definitivt ja.

Vår äldsta hund lystrar till det mesta. Mamma säger dumhund, pappa säger Lufsen, Luffe, gamvovven, syskonen säger Pluffe, tuffe, snuffe... Allt går lika bra. Man kan även kalla in honom genom att ropa korv. :D
Han heter Lufsen. (Falkentorps Piz Kesh)

Abbe har inte riktigt fattat det där än, men han reagerar för följande ord: Abbe, Kom, Vänta och Skrutten.

:)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 330
Senast: lizzie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 508
Senast: Urigurien
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 840
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Vi har en sex månader gammal hane av sällskapsras som vi trivs oerhört bra med, han är lätt att ha att göra med och ha med sig överallt...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 800
Senast: HeddaVovven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025