Två katter i en etta?

Sv: Två katter i en etta?

Haukur skrev:
Jag har 2 rexar (mycket aktiva katter) i en etta på 27 kvm å dom stormtrivs, periodvis bor även min riesenschnauzer här oxå men vi får plats bra ändå:D Bodde förut i en 2a på 65 kvm med balkong men katterna trivs faktisk bättre här i lilla lägenheten:) Tänk kubik å inte kvadrat!

Det fetstilta (min markering) ställer jag mig lite tveksam till. Man ska inte räkna kallt med att det är så, det beror på katten. Jag har en ras som är markbunden, dvs mer race på golvet än upp och ner i klätterträd. Mina skulle inte trivas på 27 kvm (men självklart anpassa sig), dom behöver golvytor att springa på.
Så det är rasbundet/individuellt.

MissFideli skrev:
Det fetstilta (min markering) ställer jag mig lite tveksam till. Man ska inte räkna kallt med att det är så, det beror på katten. Jag har en ras som är markbunden, dvs mer race på golvet än upp och ner i klätterträd. Mina skulle inte trivas på 27 kvm (men självklart anpassa sig), dom behöver golvytor att springa på.
Så det är rasbundet/individuellt.
Markbunden! :rofl: Ha ha! På vår lilla yta hemma (50m2) är det rejs upp över soffan, ner på golvet och upp på sängen (favoritbusplatsen)osv... När vi bodde i hus var det rejs fram och tillbaka i hallen. Så visst kan de anpassa sig. Men nog märktes det att kissen blev busigare av att flytta till liten lägenhet...

Jag å mina två missar bor i en etta på 46 kvm. Det går riktigt bra å ibland blir de klätter sugna å ber då om att få ta en sväng i klädkammaren. Det är deras djungel gym nr 1! I övrigt har de klätterträd men också stor uppfinnings rikedom. Ex öppna köksskåp å använda hyllor som stege för att komma längst upp! Så fast de är innekatter på kanske lite lite yta så är det inte uttråkade. De kan konsten att hålla igång och de mår toppen.

Fast säng och soffa är ju inga höga möbler. Så det handlar ju fortfarande om en markbunden katt. Mina far också upp och ner i soffa och säng, men inte lika ofta upp på hyllor som är 190 cm och klätterträdet som är 160 cm.

Vi har samma ras :)

Sirisiri har en halvkusin till Abbie, tillika dotter till Yogas kullbror.

Senast ändrad:

Om man har loftsäng så är det ju en hög och kanske väldigt intressant "klätter-möbel"

En liten tanke vet ej om det funkar men... Om man har en loft säng varför inte "klä in" ett eller flera ben i rep? Så blir det samma klös effekt som en klös möbel.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 590
Senast: cirkus
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 396
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 461
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 722
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024