Två frågor ang. Hubertusjakt

V

Victory

Hej!

Frågorna jag har är följ. Om man ramlar av under en HJ. får man/ska man sitta upp då igen?

Och, om man känner att man inte orkar längre ryttare som häst får man avbryta sin ritt då o rida åt sidan?

Sv: Två frågor ang. Hubertusjakt

Leriga ryttare är också välkommna ;)
Jo, får du tag på hästen och inte slagit dig halvt fördärvad så är det bara att hoppa upp och fortsätta.

Givetvis får man avbryta ritten om man inte orkar.
Det är farligt med trötta ekipage som tappar koncentrationen eller i värsta fall tappar balansen eller skadar sig.

Olika arrangörer kan ju sätta olika regler men detta är vad jag hört häromkring och är väl det mest logiska.

Sv: Två frågor ang. Hubertusjakt

den hubertusjakt jag varit med på de senaste 2 åren så får man fortsätta även om man ramlar av. man är ju ett helt gäng o de ansvariga (master o pikörer) ser till att ha koll på att alla hänger med. vill man avbryta så är det helt ok.

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
809
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 742
Senast: Sesca
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 198
Senast: Mabuse
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 082
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka