Sv: Två föl gick igenom isen
Hej igen!
De är halvsyskon och sju månader nu ungefär. En lite orginell korsning, pappa är frieser och mammorna är islandshästar. Jättetrevliga i psyket, men Aragon har allt en lite "full i fan-blick". Nog därför jag föll pladask för honom :-)
Aragon blir nog väldigt snygg tror jag, han verkar välproportionerlig och det ser lovande ut. Han får nog också en himla man ser det ut som. Arwen är supertrevlig.
Bägge visar tölt i hagen och med frieserns lyft kan det bli spännande, Arwen visar mkt tölt, Aragon töltar nån gång så den finns där. Mitt mål med Aragon är att få en trevlig säker välriden hobbyhäst :-)
Fördelen med den här historien är väl att dom nu blir väldigt mycket hanterade och vana vid saker, inte alla hästar som åkt släde efter bandvagn omringad av 8 orangeklädda brandmän t.ex. Sen har det ju varit mycket med täcken av och på, hinkar, lampor och tusen saker, dom finns sig glatt i det dom små liven och är faktiskt väldigt gosiga, pussiga och busiga just nu :-) Känns skönt och helt okej att dom ska få komma ut och busa loss lite snart!