"Tunga" tyglar

M

mooi

Frågar åt en bekant då jag helt enkelt inte hade så många bra idéer att komma med när vi pratade om det idag.
Hon är ute efter ett par tyngre tyglar, tänk så som westerntyglar - men vill komma ifrån den delade tygeln. Finns detta? Alltså "vanlig" tygelmodell men med lite mer tyngd än vanligt.

Jag har ett par Schockemöhle i läder med gummigrips på insidan. De väger mer än vanliga tyglar. Jag vägde faktiskt när jag köpte dessa men har glömt bort skillnaden. :)

Jag har ett par gummityglar till vardags som känns lite mer tyngd än vanliga. Trist nog har jag vant mig vid dem och får inte tävla (dressyr) på dem så det blir lite handikappande när man kommer till tävling och ska rida på tunnare. Tycker inte alls att de tunna ligger bra i handen.

Jobbar i en hästbutik, och vi har ett par från schockemöhle med gummi på insidan (misstänker att det är samma som @mimus tipsar om) som känns tyngre än de som följde med tränset från början. Tänkte testa dem inför nästa tävling. Priset är helt klart överkomligt om det skulle visa sig att de inte lever upp till mina förväntningar heller.

Liknande trådar

Utrustning Jag bytte för några månader sen till ett par biothanetyglar med metallhakar istället för vanliga spännen. Det blev mest så för att de...
2
Svar
22
· Visningar
2 535
Senast: Hoarfrost
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
776
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 378
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 776
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden