Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
All heder åt dig,tänk om alla kunde rädda en vilsen katt då hade det varit betydligt färre katter som for illa.
Hoppas det går bra för dig och katten.
/B
Lite lustigt, din hittekatt är en kopia av min sons honkattExakt samma färg, miner och poser.
Jasså? Vad kul
Men jag hoppas de ser lite olika ut mellan benen, annars vetefan vad min veterinär knipsade bort igår![]()
kl
Missen är lös i magen. Riktigt lös i magen. Någon med tips på vad jag kan göra åt det?
Jag förmodar att hans diet den senaste tiden varit fåglar, möss etc. Iofs har jag finkar här hemma, och vår andra katt kan intyga att de smakar gott, men det känns inte riktigt rätt ändå att ge honom dem.
Han har ätit husse-mat från vår trapp sporadiskt under 1-1½ v, jag vet inte hur ofta eller hur mycket. Ska jag fortsätta med det och vänta på att hans mage ska lugna sig? Det har hänt en massa nya saker i hans liv som kanske stressar magen.
Haha ja de gör de som tur är
Du kan prova med kokt fisk och ris så lugnar nog magen ner sig. Som du skriver har det ju varit mycket nytt så att han blir dålig i magen är ju inte konstigt.
Ge bara ris och fisk några dagar och introducera sedan vanlig kattmat i lugn takt ihop med riset och fisken under ytterligare några dagar.
Jag kan bara hålla medHeulwen skrev:Röda hanar brukar ha en speciell personlighet kan jag tycka.
DarkInNight skrev:Faktum är att det har strykit runt en till hankatt kring huset. Okastrerad. *Suck*.
Jag har funderat lite hur jag ska göra med den.
Så fin han är!Mycket vacker pojke
Jag råder dig att ta kontakt med närmaste katthem angående den katten så fort som möjligt. Risken är stor att det ändå dröjer innan de kan ta in den och då kanske du kan mata den ute under tiden.
Hur har du upplevt röda hanar?
Vad för slags fisk ska jag köpa?
Vit fisk är bra, t.ex. torsk eller alaskan pollock.
TackFint av dig att ta dig an honom!
Hoppas allt går bra!
Men fy fan. Såna människor ska inte ha djur över huvudtaget.
När det gäller lös mage, så brukar man rekommendera rå lammfärs blandat med morotspure. Det brukar hjälpa mot lösa magar. Själv kör jag på endast rått kött och det är jättesnällt mot en köttätarmage.
Hur ska du göra eftersom katten har en ägare? Har du pratat med ägaren? Är det verkligen tillåtet att missköta sin katt sådär? Kan man göra något åt en sån ägare?
Sen fick jag veta att någon faktiskt äger denna katt, och har ett namn...
Jag blir så ledsen, varför i hela hel-tar man inte hand om sina djur!? Låter dem springa okastrerade, kollar inte upp sår och skador, låter fästingar sitta kvar och inte id-märker dem!! En jävla föråldrad by bor jag i där djur inte verkar ha ett värde!! Vad kan jag göra liksom, ingenting
![]()
![]()
![]()
Du kan ta hand om katten och lämna den till ett katthem som "hemlös". OM nu ägaren mot förmodan skulle undra vart den tagit vägen är det bara att blåneka till att du vet vart den tagit vägen. Det skulle inte jag dra mig för en sekund när det gäller en så misskött krake. Med all säkerhet går den annars en långsam och plågsam död till mötes. Jag tycker också att du ska höra av dig till miljö/hälsokontoret/djurskyddsinspektören i din kommun, när du nu vet vem som är ägare. Det är inte tillåtet att missköta djur.
Med all säkerhet går den annars en långsam och plågsam död till mötes.