Lekte? Tja, det är nog inte vad ledare som Merkel, Hollende, May, Turnbull, Netanyahu och många fler skulle säga. Denna attack på dessa flyghangarer får Trump stor och brett internationellt stöd och cred för - det gör det också tydligt att Trumps USA inte är isolationister.
Tyvärr tror jag att Trump ser det som en lek

Lekte? Tja, det är nog inte vad ledare som Merkel, Hollende, May, Turnbull, Netanyahu och många fler skulle säga. Denna attack på dessa flyghangarer får Trump stor och brett internationellt stöd och cred för - det gör det också tydligt att Trumps USA inte är isolationister.

Det var ett något överraskande drag och är just ett positivt tecken i den övriga ganska mörka sörja av isolationism som präglat den nya administrationen första månader.

Att inte Obama responderade alls på kemvapenanvändning är ett öppet sår i hans eftermäle.

Det var ett något överraskande drag och är just ett positivt tecken i den övriga ganska mörka sörja av isolationism som präglat den nya administrationen första månader.

Att inte Obama responderade alls på kemvapenanvändning är ett öppet sår i hans eftermäle.

Vilket han gjorde, genom att få Syrien att frivilligt lämna alla sina kemiska vapen till destruktion. En milstolpe och ett utropstecken i vad diplomati kan åstadkomma

Nej det är en myt baserad på en dålig undersökning.
Nej det är det inte. Vänstern vill säkert gärna sprida att det är en myt men det är vetenskapligt undersökt och bekräftas inte bara i en utan i en hel rad undersökningar sedan åtminstone åttiotalet. Vänsterblocket får ungefär 70 procent av journalisternas röster och den siffran har varit konstant, det enda som skiftat över tid är hur rösterna fördelats mellan s, v och mp.

Syrien, nu har Trump valt politik i Syrien, kanske valt utrikespolitik? Det är detta kanske? Europas försvarsledare är glada , vi är samlade igen, pust, stånk, stön. I Aftonbladet stod det att dottern Ivanka hade inflytande på beslutet och det är väl lite likt de typiska israeliska vedergällningsatackerna? Känslor är irrationella och konstigt nog är jag Mindre orolig för detta än vad som hände i Yemen. Det var konstigt, yemenincidenten och jag har inte läst någon förklaring någonstans.

Kina, Nordkorea. Detta var intressant , kinesisk statskontrollerad media kommunicerar med Nordkorea. https://www.avanza.se/placera/teleg...ng-varnar-nordkorea-om-nya-karnvapenprov.html

@golit @Anders Inrikespolitiskt, nog har jag sett en massa undersökningar på sr och SVT under årens lopp vilket visar att de anställda svensk statskontrollerad media röstar vänsterut. Det är dessutom rimligt, staten betalar deras löner, det ligger i deras egenintresse med en stark stat.

I denna mångdubbla tragedi i Stockholm så är det som vanligt. Finns ingenting som går upp mot ett externt hot för populariteten hos vår store wannabee-enpartistatsledare. Ska en vara lite konspiratorisk så kan en som vanligt vara lite konspiratorisk, om en har lite fantasi och inte sitter i knäet hos makthavarna. MP fick inte ens följa med på kransnedläggningen ens en gång.

@golit @Anders Inrikespolitiskt, nog har jag sett en massa undersökningar på sr och SVT under årens lopp vilket visar att de anställda svensk statskontrollerad media röstar vänsterut. Det är dessutom rimligt, staten betalar deras löner, det ligger i deras egenintresse med en stark stat.
Göteborgs Universitet bedriver forskning i ämnet och har genomfört undersökningar med några år mellan sedan slutet på åttiotalet. Resultaten är offentliga och finns utlagda på internet, kommer upp som blande de första om man söker, bara några knapptryckningar bort.

70 % som jag refererade till gäller för samtliga journalister, för de som arbetar med samhällsjournalistik och politik var siffran 80 procent (!) som sympatiserar med vänsterblocket i den senaste undersökningen som gjordes innan förra valet.

Hur ska han förklara och försvara Spicers uttalande nyss, om att "Inte ens Hitler använde gas mot sitt eget folk"? Var Judarna mfl inte hans folk, enligt Spicer? En sån monumental baklängessaltomortal av Trumps viktigaste talesman!

Hur ska han förklara och försvara Spicers uttalande nyss, om att "Inte ens Hitler använde gas mot sitt eget folk"? Var Judarna mfl inte hans folk, enligt Spicer? En sån monumental baklängessaltomortal av Trumps viktigaste talesman!

Ännu mer pinsamt med tanke på att Trumps ena dotter är gift med en jude :grin:

Dock är det sant att Hitler inte ville använda gas i strid efter det han varit med om under första världskriget. Men judar och andra oönskade var ju "untermenschen" så då kvittade det. Att gas användes i lägren var för att det var effektivast, man testade flera olika metoder innan man bestämde sig för gas och vilken gas.

Jag har liksom slutat förvånas över hans administration och deras kunskapsnivå, det hela är så absurt.

Ännu mer pinsamt med tanke på att Trumps ena dotter är gift med en jude :grin:

Dock är det sant att Hitler inte ville använda gas i strid efter det han varit med om under första världskriget. Men judar och andra oönskade var ju "untermenschen" så då kvittade det. Att gas användes i lägren var för att det var effektivast, man testade flera olika metoder innan man bestämde sig för gas och vilken gas.

Jag har liksom slutat förvånas över hans administration och deras kunskapsnivå, det hela är så absurt.
Jamen precis! Och det var just detta jag menade, att gasningen av hundratusentals Judar och andra, inte räknades på samma sätt, enligt Spicer.

Spicer bad om offentlig ursäkt på CNN s redaktion sändes via CNN.

Intressant om Bannon försvinner ???
https://www.gp.se/nyheter/världen/har-trump-tröttnat-på-bannon-1.4235216

Just nu tillersson, utrikesministern, på besök i Ryssland. Träffat lavrov och putin.

Om nu Syrien skulle kunna tänkas lösa sig , hoppas ett tungt återuppbyggnadsprogram planeras, typ marshallhjälpen.

Spicer bad om offentlig ursäkt på CNN s redaktion sändes via CNN.

Intressant om Bannon försvinner ???
https://www.gp.se/nyheter/världen/har-trump-tröttnat-på-bannon-1.4235216

Just nu tillersson, utrikesministern, på besök i Ryssland. Träffat lavrov och putin.

Om nu Syrien skulle kunna tänkas lösa sig , hoppas ett tungt återuppbyggnadsprogram planeras, typ marshallhjälpen.
Ja, jag såg det. Just nu kräver många att han ska avgå! Men det lär knappast hända.

Ja, jag såg det. Just nu kräver många att han ska avgå! Men det lär knappast hända.
Som jag förstod talade han då utan manus och det han ville säga var att gasattacken var avskyvärd och därför gjorde han en jämförelse med den värsta han kunde komma på ungefär, men det blev helt fel. Trumpadministrationen är dessutom uttalat pro-Israel så jag kan inte se annat än att det var en felsägning. Jag förstår inte varför han skulle avgå för det?

Som jag förstod talade han då utan manus och det han ville säga var att gasattacken var avskyvärd och därför gjorde han en jämförelse med den värsta han kunde komma på ungefär, men det blev helt fel. Trumpadministrationen är dessutom uttalat pro-Israel så jag kan inte se annat än att det var en felsägning. Jag förstår inte varför han skulle avgå för det?

Sorry ... jag hann inte med riktigt ... Menar du att han administratration ar
"pro Judism" for att Kushner och andra ar judar? Det hindrar dem inte fran att vara oerhort disrespectful till judar i storsta allmanhet.

Sorry ... jag hann inte med riktigt ... Menar du att han administratration ar
"pro Judism" for att Kushner och andra ar judar? Det hindrar dem inte fran att vara oerhort disrespectful till judar i storsta allmanhet.
Jag har fått den uppfattningen både från vad Trump sa under valkampanjen och senare som hur de ser på Israels bosättningar tex. Men jag följer det inte alls lika mycket som du så jag kan ha missat den biten, vad är det konkret du tänker på när du skriver att de är oerhört respektlösa mot judar?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Evolve
  • Födda 2022

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka