Tja ... bara fran vad jag minns av respektlost mot judar just nu ...
Trump tweetade en bild med Hillary och en judestjarna pa en badd av $sedlar och en text som forstarkte intrycket av respektloshet just mot judar...
Pa "Holocaust Remembrance Day" namnde inte Trump judar i sitt tal
Trump fornekade att anti semitismiska handleser okat och aven att det varit antisemitism alls.
Trump eller en av sonerna anvande uttrycket att "Om Trump hade agerat som Hillary skulle de ha 'varmt upp gas kammrarna just nu'"
Det senaste ar Spicer's reference till att Hitler inte anvande gas for att ta livet av sitt eget folk och att Hitler darfor inte var lika dalig som Asad.

Det finns fler ... och jag blir lika overaskad varje gang da Kushner och hans familj ar ortodoxa och lagger av jobb och annat innan solnedgangen pa Fredagar.

Han har bombat Afghanistan, någon jättebomb. Nu undrar man om omdömet hos den nation som valde att sätta vapen i den handen?

Han har bombat Afghanistan, någon jättebomb. Nu undrar man om omdömet hos den nation som valde att sätta vapen i den handen?
Vad jag förstår släppte han (USA) "The Mother of all bombs" på ett tunnelsystem som ISIS använde för att förflytta sig mellan Afghanistan och Turkiet (??). Om detta stämmer och inga civila dödades eller kom till skada, var det kanske rentav ... bra???

Jag trodde han skulle engagera sig i USA och USA s problem inte alla andra länders problem. MAGA , make america great again, genom att bomba alla andra åt helvete? Afganistan är väl bara problem för alla

Jag trodde han skulle engagera sig i USA och USA s problem inte alla andra länders problem. MAGA , make america great again, genom att bomba alla andra åt helvete? Afganistan är väl bara problem för alla

Jo men det är ju en vanlig strategi från USA:s ledning när det inte går så bra på hemmaplan: hitta något utrikes att agera på, ett litet krig, så enar man nationen bakom sig.
Dessutom har ju Trump fått lite internationellt på´tafsen, så att nu göra något som resten av "västvärlden" gillar är ju en smart strategi.

Hehe.
Börjar du undra det nu?

Skämt åsido.
Jag har skrivit tidigare, men det var nog i någon annan tråd men på samma tema.

Mina fördomar innebär att en väldigt stor del av USAs befolkning är väldigt obildade, väldigt internationellt ointresserade och okunniga.
Den typen av valrörelser man typiskt ser i USA går ju inte ut på att försöka framföra sina åsikter på ett balanserat sätt, och propagera för sin politiska linje utan de går ju ofta ut på att smutskasta motparten så effektivt som möjligt.
Den typen av propaganda/debatteknik har ju tyvärr smittat av sig så vi ser mer och mer av den varan även i svensk valrörelse (man talar om vad motparen avser att göra för dumt, utan att visa upp vad man själv tänkt göra).
Den typen av emotionellt anslående propaganda handlar inte om att väljarna ska uppvisa gott omdöme. Det handlar om att väljarna ska få en stark känsla av att "Trump, det är en riktig kraftkarl som är handlingskraftig"!
Och i Trumps fall kan man ju argumentera för att han onekligen klarat sig bra i tuff affärsvärld, är en slipad figur som är van att kunna åstadkomma det han tänkt sig.
Så han har väl motsvarat "The American Dream" på ett effektivt sätt.

Gott omdöme, är inte i mina ögon den stora styrkan hos befolkningen i USA.
Däremot obildning, dåligt konsekvenstänkande, bristande omvärldsinsikter.

Jag är inte heller säker på att jag tycker att den här bombningen är så korkad, nej.

Egentligen tycker jag att det bästa vore att låta alla länder sköta sina egna inre angelägenheter och behålla stridigheterna internt, och inte gå in med internationellt bombande och krigsinterventioner, men vi har ju en väldigt lång tradition av att både NATO och ryssarna intervenerar. Se bara på "gamla goda Afghanistankriget" så stödde ju Ryssarna ena parten, och USA hjälpte och beväpnade ju talibanerna (har jag för mig... men rätta mig gärna om jag fått detta om bakfoten).

Vad jag förstår släppte han (USA) "The Mother of all bombs" på ett tunnelsystem som ISIS använde för att förflytta sig mellan Afghanistan och Turkiet (??). Om detta stämmer och inga civila dödades eller kom till skada, var det kanske rentav ... bra???
"Den släpptes på torsdagen över vad som ska vara IS-tunnlar i Achin-området, vid pakistanska gränsen." Enligt DN.
Tvivlar p att det finns tunnelsystem mellan Afghanistan o Turkiet, hela Iran ligger emellan.

"Den släpptes på torsdagen över vad som ska vara IS-tunnlar i Achin-området, vid pakistanska gränsen." Enligt DN.
Tvivlar p att det finns tunnelsystem mellan Afghanistan o Turkiet, hela Iran ligger emellan.
En låååång tunnel kanske?
Somliga menar att det hela egentligen (också) var en demonstration mot NordKorea..... Deras kärnvapenramper ligger under jord och nu visade Trump att han kan nå dem, lätt som en plätt. Just nu känns det som om nåt stort är på väg att hända. Trump kommer knappast att tillåta att NordKorea har långdistansmissiler med kärnvapenspetsar som kan nå USA.

En låååång tunnel kanske?
Somliga menar att det hela egentligen (också) var en demonstration mot NordKorea..... Deras kärnvapenramper ligger under jord och nu visade Trump att han kan nå dem, lätt som en plätt. Just nu känns det som om nåt stort är på väg att hända. Trump kommer knappast att tillåta att NordKorea har långdistansmissiler med kärnvapenspetsar som kan nå USA.
Jo jag läste också det o det låter inte alls osannolikt.

Trump verkar mest upptagen med att spela golf vad jag läser. Man kan undra om han verkligen ville ha arbetet som USA:s president?

Trump verkar mest upptagen med att spela golf vad jag läser. Man kan undra om han verkligen ville ha arbetet som USA:s president?

Glöm inte att han twittrar också :meh:

Jag tror nog att han inte insåg vad jobbet innebär och att han börjar inse att leda ett land är inte som att leda ett företag. Det ser mer och mer ut som om han inte kommer att hålla ut (eller få sitta kvar) i fyra år.

Jag tror nog att han inte insåg vad jobbet innebär och att han börjar inse att leda ett land är inte som att leda ett företag. Det ser mer och mer ut som om han inte kommer att hålla ut (eller få sitta kvar) i fyra år.
Jag spekulerar om att han ville ha den bekräftelsekick som det innebär att väljas till vad som väl är världens främsta maktposition. Men att han tyvärr glömde att tänka igenom de fyra år som följer efter valsegern.

Mycket tror jag hänger på hur han kommer att hantera NordKorea...... Det kan bli succé, katastrof eller ingenting alls. Lyckas han "lösa" NordKorea-problematiken kan han bli hjälte, ställer han till med elände kan det gå hur som helst.

Mycket tror jag hänger på hur han kommer att hantera NordKorea...... Det kan bli succé, katastrof eller ingenting alls. Lyckas han "lösa" NordKorea-problematiken kan han bli hjälte, ställer han till med elände kan det gå hur som helst.
Så känner jag också, det kan gå precis hur som helst.

Vem vet, kanske en fördel om han fokuserar på golfen?

Senast ändrad av en moderator:
Men kära nån. Mannen som har ansvaret för världens tredje största land, har prisats och rosats över det enorma arbete han har visat sig göra i sitt ämbete. Av såväl sina egna som av andra. Nivån av barnslig kritik (i synnerhet svensk sån), är besynnerlig och låg kan jag tycka.

Tja, honung, honung..... konservativa människor överallt tycks hålla ihop och då generaliserar jag och kallar Mellanöstern för konservativa. Nuförtiden verkar ju konservativa högerextrema hålla ihop med konservativa vänsterextrema också.

Om en ser höger och vänster som ståendes mitt på en linje så har den linjen blivit en cirkel , liksom...

Kolla in några artiklar från BBC. Abu Ivanka va!!??!!!

http://www.bbc.com/news/world-middle-east-39581911

http://www.bbc.com/news/blogs-trending-39526653

Det står i dessa artiklar hur Otroligt populär Trump är i arabvärlden. Abu Ivanka är en hedersbetygelse, pappa till Ivanka.

Senast ändrad:
Men kära nån. Mannen som har ansvaret för världens tredje största land, har prisats och rosats över det enorma arbete han har visat sig göra i sitt ämbete. Av såväl sina egna som av andra. Nivån av barnslig kritik (i synnerhet svensk sån), är besynnerlig och låg kan jag tycka.

Den enda inhemska ros och "prisning" jag ser har ar fran Fox News som dock ocksa har mer kritik an man kunnat vanta sig (och en del slabbiga all-white och freedom caucasus kallor som gillar allt han gor utan urskiljning). Annars ar nyheterna mest fyllda av nyheter att Trump's golfande har gjort av med $35,000 sedan inauguration bara i hyra av golfbilar for secret service. Det mesta naturligtvis rakt ner i Trumps egen ficka pa Maralago da det ar golfbanan han spelar mest pa.

Och har i Florida ar nyheterna fyllda med hur hart livet i Palm Beach ar nar Trump ar dar och hur mycket affarsmannen forlorar varje gang och hur manga business som redan gatt omkull. Den lokala flygplatsen masta stanga och allt fran flygskolor och businesses till privata plan kan inte flyga nar Trump ar i residence. Affarer och businesses innom ett visst omrade fran han's Maralago kan inte vara oppna vilket ju innebar inte bara att de forlorar pengar utan att aven kommunen forlorar stora pengar i skatter ... For att inte tala om hur mycket kommunen forlorar pa att stanga av gator, ha polis och sheriff pa plats for att kunna halla trump och hans gang vid liv, etc, etc ...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Säng
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka