När jag lyssnade trodde jag först att hon skulle avgå! Detta var nog ett smartare drag. Nu när Labour ligger så uruselt till kan hon säkerligen få fler platser i parlamentet och en starkade grund att stå på!
Exakt samma var min första tanke också, men sen när jag läste om det politiska läget så blev det mer förståeligt. Är det inte också så att hon är en skicklig politisk taktiker, som när hon positionerade sig inför brexit-omröstningen?

Fake news, alltså detta är riktigt illa egentligen. Vad har världsmedia för ansvar att hetsa upp och inte källgranska ordentligt. GammelMedia och statsfinansierade media förtjänar pisk för att göra ett så dåligt jobb. Journalister har upptäckt det nu och har börjat hjälpa till.

En obestämd tjänsteman, lägre nivå, påstår att ett stortkrigsfartyg är på väg mot nordkoreahållet. Trump hämtar upp den informationen och twittrar den. Tillersson förnekar att något fartyg är på väg mot det hållet. Fartyget är enligt en bild i i donesien. Bilden från USA s försvarsmakt kan naturligtvis vara fejk.

Hela världsmedia är lurad igen. Lär sig inte journalister källgranska? varför ska de ha betalt för att hetsa upp sjuka stämningar? Varför går de i dessa ledband? Varför ska vi inte söka information i alternativa media som tex bukefalos?

Fast "fake news" om aircraft carriern var inte alls journalisternas gorande. De spred inga "fake news" dar. Trump gjorde det. Spicer gjorde det ... och pentagon spadde pa forvirringen med att antingen svara med for fa fakta eller inte saga nagot alls.

Det hela borjade for ett par veckor sedan med att Vita Huset sa att det skulle vara ett "powerful message" att skicka en Amerikansk aircraft carrier till the Sea of Japan. Sedan sa Trump till Fox new att, "We're sending an armada" och sedan twittrade foljande nagon dag senare: “North Korea is looking for trouble. If China decides to help, that would be great. If not, we will solve the problem without them! U.S.A.” Vilket skulle vara en ganska klar information fran vilken annan ledare i varlden som helst. Dock inte fran var kara Mr. Trump.

Inte forran Navyn publicerade ett foto av Carl Vinston passerande forbi Java gaende soderut, for nagon vecka sedan insag varlden att hon inte alls var pa vag norrut till the Sea of Japan. Carl Vinson har sedan dess borjat styra norrut ... tror jag, men da turerna ar sa manga ar det inte latt att halla reda pa exact hur manga totala "fuck-ups" var administration lyckats med i nagot som skulle vara en sa enkel fraga som denna.

Man BORDE kunna lita pa Vita Huset och Pentagon som "Fact Check" ... sa hela den har soppan ligger inte alls vid journalisternas fotter ... Nar myndigheterna lamnar ut fel information ar det rimligt att myndigheterna sjalva far sta for misstagen.

Nedstägning.

Nu tror jag det är dags igen , 29:e april verkar vara ett sådant där datum som det måste tas beslut i kongressen om att kunna låna mer. Det kommer sådana datum med jämna mellanrumoch emellanåt stänger de ned kostnader, löner ett tag. Hur det hela fungerar har jag inte fattat riktigt. Fed-chefen yellen påstår att lånebilden för USA är uthålligt även långsiktigt. Så vi får se vad som händer.

Dagens skörd från kvällspressen:
Frida Stranne
"Sviker Donald Trump de arga vita männen som röstade på honom?
Det talades ofta om "arga vita män" under förra årets valkampanj i USA och Donald Trump lyckades också mycket skickligt kanalisera den ilska som finns i just denna grupp när han i sina budskap lovade att ge dem tillbaka vad de anser sig ha förlorat de senaste decennierna."
http://www.expressen.se/kronikorer/...ump-de-arga-vita-mannen-som-rostade-pa-honom/

Syrien, nu har Trump valt politik i Syrien, kanske valt utrikespolitik? Det är detta kanske? Europas försvarsledare är glada , vi är samlade igen, pust, stånk, stön. I Aftonbladet stod det att dottern Ivanka hade inflytande på beslutet och det är väl lite likt de typiska israeliska vedergällningsatackerna? Känslor är irrationella och konstigt nog är jag Mindre orolig för detta än vad som hände i Yemen. Det var konstigt, yemenincidenten och jag har inte läst någon förklaring någonstans.

Kina, Nordkorea. Detta var intressant , kinesisk statskontrollerad media kommunicerar med Nordkorea. https://www.avanza.se/placera/teleg...ng-varnar-nordkorea-om-nya-karnvapenprov.html

@golit @Anders Inrikespolitiskt, nog har jag sett en massa undersökningar på sr och SVT under årens lopp vilket visar att de anställda svensk statskontrollerad media röstar vänsterut. .

Vi har inga stadskontrollerade medier i Sverige, så vida du inte menar att alla lyder under tryckfrihetslagen. Du behöver se över dina vanföreställningar.

Liksom att det inte finns några vetenskapligt underbyggda undersökningar om hur journalister röstar.

Vi har inga stadskontrollerade medier i Sverige, så vida du inte menar att alla lyder under tryckfrihetslagen. Du behöver se över dina vanföreställningar.

Liksom att det inte finns några vetenskapligt underbyggda undersökningar om hur journalister röstar.

Vanföreställningar? Varför har du ett dåligt ordval vilket månar om att förminska? Jag gör inte på så sätt mot dig.

http://jmg.gu.se/digitalAssets/1370/1370309_journalist-2011-journalistboken-kap-13.pdf

Jag ber om ursäkt, jag skrev fel ord om statskontrollerat. All media i Sverige har statsstöd genom pressstödet många överlever inte utan och naturligtvis är det viktigt att det finns nyheter i textformat för förlorar alltför många förmågan att ta till sig text så är det inte bra anser jag. Statskontrollerad är naturligtvis fel ord.

Trump klarade nog avställningen av staten, det vore konstigt annars då republikanerna har både senaten och kongressen.

En film om bombningen i Afganistan http://www.bbc.com/news/av/world-asia-39729864/at-the-site-where-the-moab-was-dropped

Magda Gad en journalist, som skriver väl och som arbetar i de där krigiska områden i Mellanöstern, skriver på sin facebooksida om en teori att Nordkorea enbart är ett svepskäl till att USA ska få ta stora krigsfartyg till Asien. Kina har bråkat så mycket om några öar i kinesiska havet och diverse krångel med Nordkorea. Leta Magda gad på Facebook.

Jag kan tycka att det kan ligga en trolig, tänkbart teori i viss mån i det hon skriver.

Dock så är min åsikt att Kinas expansion har skett på ett väldigt mycket mer civiliserat sätt , mer genom gemensam handel, än vad västvärldens bestialiska expansioner genomfördes, vilket mest verkade vara stöld. Det är enbart ett intryck. Jag tar in information om annat.

Mot hennes lite konspirationsteoretiskt teori står att Kina är fortfarande en skör ekonomi och helt baserad på de inkomster som handel med USA och EU ger. Om kina ska vara leverantör av elektronik vilket de är idag så måste just de få tillgång till råmaterial. Allting annat är ju "cocko"Västvärlden har förmodligen tillräckligt med råmaterial om de vidareutvecklade sin återvinning ännu bättre.

Egentligen är det ett exempel på att fridsam handel blir lönsamt för alla.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka