Mot hennes lite konspirationsteoretiskt teori står att Kina är fortfarande en skör ekonomi och helt baserad på de inkomster som handel med USA och EU ger. Om kina ska vara leverantör av elektronik vilket de är idag så måste just de få tillgång till råmaterial. Allting annat är ju "cocko"Västvärlden har förmodligen tillräckligt med råmaterial om de vidareutvecklade sin återvinning ännu bättre.
Att Kinas ekonomi har gått bättre än västvärldens kan summeras i
a) betydligt sämre villkor för arbetarna, och
b) betydligt sämre villkor för miljön.

Nu när Kina har insett att man skjuter sig själv i foten om man skiter i miljön, kommer gapet mellan Kina och Väst att minska. Vilket redan har påbörjats.

Att Kinas ekonomi har gått bättre än västvärldens kan summeras i
a) betydligt sämre villkor för arbetarna, och
b) betydligt sämre villkor för miljön.

Nu när Kina har insett att man skjuter sig själv i foten om man skiter i miljön, kommer gapet mellan Kina och Väst att minska. Vilket redan har påbörjats.

Löneutvecklingen i Kina är fantastisk. Så det handlar inte om så många år innan vi är mer lika. Samma med miljösatsningar, medvetenheten i Kina är mycket stor just nu.

Nu har jag inte läst igenom hela tråden men vad som skrämmer mig mest är att Trump och hans politik normaliseras. Att vi slutar förvånas och förfasas över det han säger och gör. Att vi omedvetet accepterar hans värderingar och handlingar som, tja det är Trump.

Att en hel del av de framsteg som gjorts är förlorade det vet vi redan. Bara det att han kommer utnämna en urkonservativ domare i Supreme Court innebär att kvinnors, minoriteters, miljökämpars, arbetares osv rättigheter kommer att urholkas och försämras.

Jag kan bara hoppas att han trasslar in sig i en sexskandal eller liknande - iofs har han ju redan gjort saker som för vilken annan presidentkandidat varit helt fatalt. Just nu verkar han vara gjord av teflon. Hmm, kanske en sexvideo med en gayorgie? :sneaky: Särskilt om det visat sig att de är ryska eller Syrienspioner :D

Fast kanske inte ändå, Mike Pence verkar ju ytligt sätt vara mer normal och intelligent men hans åsikter och handlingar visar att han är lika rasistisk och kvinnofientlig som Trump. På ett sätt var det snd att just Hillary var kandidat eftersom hon var/är så hatad. Hade det varit vem som helst annan, tex Joe Bidden, tror jag inte att Trump vunnit.

Jag kan bara hoppas att han trasslar in sig i en sexskandal eller liknande - iofs har han ju redan gjort saker som för vilken annan presidentkandidat varit helt fatalt. Just nu verkar han vara gjord av teflon. Hmm, kanske en sexvideo med en gayorgie? :sneaky: Särskilt om det visat sig att de är ryska eller Syrienspioner :D

:crazy: Det verkar vara så att du har en kunskapslucka om USAs historia vad det gäller "sexskandaler eller liknande" vad det gäller politiker och presidenter och vad som är fatalt eller inte. :up:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_federal_political_sex_scandals_in_the_United_States

:crazy: Det verkar vara så att du har en kunskapslucka om USAs historia vad det gäller "sexskandaler eller liknande" vad det gäller politiker och presidenter och vad som är fatalt eller inte. :up:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_federal_political_sex_scandals_in_the_United_States

Jo fast 'vanliga' sex skandaler är okej, men minsta hint av gay skulle göra Trumps väljare galna. Men även om man kollar på listan så tvingades i princip alla att avgå efteråt och ffa alla de som avslöjades som gay. Undantaget var Barney Frank men han är öppet gay och hans väljarbas visste det redan.

Om Trump skulle ha en hetero orgie sextape så skulle han antagligen överleva den, men inte gay, nope!

<snip>
Bara det att han kommer utnämna en urkonservativ domare i Supreme Court innebär att kvinnors, minoriteters, miljökämpars, arbetares osv rättigheter kommer att urholkas och försämras.
<snip>
Fast kanske inte ändå, Mike Pence verkar ju ytligt sätt vara mer normal och intelligent men hans åsikter och handlingar visar att han är lika rasistisk och kvinnofientlig som Trump. På ett sätt var det snd att just Hillary var kandidat eftersom hon var/är så hatad. Hade det varit vem som helst annan, tex Joe Bidden, tror jag inte att Trump vunnit.

Gorsuch AR "sworn in" som Supreme Court justice nu. Det ar ingen "kommer att".
Mike Pence ar pa manga satt varre an trump ... Mannen som inte kan ata middag med en kvinna om hans fru inte ar med :cautious:
NO WAY Joe Biden hade kunnat vinna president valet aven om han velat stalla upp. Han ar suveran, men aldeles for oppenhjartlig och "slangd i kaften" for att lyckas fa med tillrackligt manga fran Republikanerna.
Hillary hade, utan tvekan sager man i dag, vunnit om FBI chefen, Comey, inte hade kommit ut med ett brev till senaten att FBI tankte oppna undersokningen om Clinton och henne's emails igen, ett par veckor innan valet. Nu var undersokningen aldrig avslutad eller nedlagd sa det var definitivt inte nagot han behovde saga, sarskilt inte just da.

Gorsuch AR "sworn in" som Supreme Court justice nu. Det ar ingen "kommer att".
Mike Pence ar pa manga satt varre an trump ... Mannen som inte kan ata middag med en kvinna om hans fru inte ar med :cautious:
NO WAY Joe Biden hade kunnat vinna president valet aven om han velat stalla upp. Han ar suveran, men aldeles for oppenhjartlig och "slangd i kaften" for att lyckas fa med tillrackligt manga fran Republikanerna.
Hillary hade, utan tvekan sager man i dag, vunnit om FBI chefen, Comey, inte hade kommit ut med ett brev till senaten att FBI tankte oppna undersokningen om Clinton och henne's emails igen, ett par veckor innan valet. Nu var undersokningen aldrig avslutad eller nedlagd sa det var definitivt inte nagot han behovde saga, sarskilt inte just da.

Ja du har helt rätt, jag har helt förtryckt att Gorsuch redan är utnämnd. :yuck: Helvetes FBI, även om de nu skördar vad de sådde. Dessutom var det ju faktiskt fler som röstade på Hillary men pga USAs idiotiska valsystem så vann Trump ändå. Helvetes electoral college.

Jag älskar Joe Biden, men tyvärr har du nog rätt. Han gjorde jäkligt mycket bra som vice president men är nog för vänster för att gå hem hos alla.

Det är verkligen otroligt vilken enfaldig man som nu är USAs president. Alltså inte ointelligent som Reagan eller Bush jr, men dum. För en affärsman förvånas man över att han fattar så lite om världsekonomin. Ett handelskrig med både EU och Kina kommer att gå bra. Och att när Nordkorea avfyrar missiler för fullt kräva att Sydkorea ska betala för sitt försvarssystem, man storknar liksom.

För att inte tala om handelskriget han vill starta med Kanada över timmer och mjölkprodukter där han visar hur bra han är på geografi och påstår att Wisconsin gränsar till Kanada :banghead: Att också vilja upplösa NAFTA omedelbart är också fantastiskt smart. Och då ska vi inte ens prata om hans mur mot Mexiko. :meh:

Hittade det här på ett annat forum jag hänger på.

I've said this before, but I don't know how anyone can say that Pence would be worse than Trump. In the last week alone Trump has:

- Threatened major military action against a soon-to-be nuclear power while also bizarrely praising the ambition of their dictator (completely contradicting the statements of his secretary of state in the process).

- Demanded a protection fee from one of our biggest allies in the Pacific.

- Stated his intention to rip apart a trade deal with that same ally.

- Stated his intention to withdraw from America's most important trade agreement.

- Slapped a random import tariff on our 2nd largest trading partner.

- Proposed a budget that guts USAID to dozens of impoverished countries.

- Used the US embassy's website to promote his shitty private golf club.

- Argued he shouldn't be blamed for all of his stupid uninformed statements during the campaign because he never bothered to get informed.

- Revived a dead Healthcare bill in the House while they are on the eve of a government shutdown.

- Threatened to shutdown the government if they didn't receive money for useless border wall.

- Bragged about cutting environmental regulations on Earth Day.

- Congratulated soldier for being wounded in combat.

- Argued protesters at his events somehow violated his first amendment rights.

- Unveiled a sort-of tax plan that may or may not gut middle-class deductions but almost certainly will cost the government trillions of dollars in tax revenue.

- Dodged questions about whether his administration knowingly nominated a NSA who failed to disclose payments from foreign governments. Then blamed Obama for it.

- Had his Attorney General seemingly question the concept of judicial review.

- Threatened to reformat the federal court system because he's tired of having his illegal executive orders be declared illegal.

:meh:

Jo fast 'vanliga' sex skandaler är okej, men minsta hint av gay skulle göra Trumps väljare galna. Men även om man kollar på listan så tvingades i princip alla att avgå efteråt och ffa alla de som avslöjades som gay. Undantaget var Barney Frank men han är öppet gay och hans väljarbas visste det redan.

Om Trump skulle ha en hetero orgie sextape så skulle han antagligen överleva den, men inte gay, nope!
"Vanliga sexskandaler"...snacka om att normalisera sexism. Nej jag håller inte med dig om att Trumps väljare skulle bli "galna" av en sexskandal, och jag finner det ganska snaskigt att sitta på ett forum och diskutera graden av upprördhet för något som inte ens hänt, ens att önska det hända - lågt, snaskigt och fult som fan. Republikanerna är konservativa, ja - men om du tror att den amerikanska toleransnivån (+/-) är jämförbar med den svenska eller ens europeiska så är du nog ganska naiv.
Och nej jag tror din kunskapslucka fortfarande är stor om du vill påstå att de flesta tvingats avgå efter sexskandaler, läs på om presidenter som Kennedy, GW Bush och Clintonbara för att nämna tre i närtid.

"Vanliga sexskandaler"...snacka om att normalisera sexism. Nej jag håller inte med dig om att Trumps väljare skulle bli "galna" av en sexskandal, och jag finner det ganska snaskigt att sitta på ett forum och diskutera graden av upprördhet för något som inte ens hänt, ens att önska det hända - lågt, snaskigt och fult som fan. Republikanerna är konservativa, ja - men om du tror att den amerikanska toleransnivån (+/-) är jämförbar med den svenska eller ens europeiska så är du nog ganska naiv.
Och nej jag tror din kunskapslucka fortfarande är stor om du vill påstå att de flesta tvingats avgå efter sexskandaler, läs på om presidenter som Kennedy, GW Bush och Clintonbara för att nämna tre i närtid.
Var GW Bush inblandad i en sexskandal???

Var GW Bush inblandad i en sexskandal???
Jao, det var en historia som handlade om en kvinna vid namn Schoedinger, där också flera personer var inblandade, och där det sägs att locket lagts på. Även en annan med en "Tammy" vad jag kommer ihåg.
Jag skulle inte svara "Nej!" på den frågan.
Det finns en lång historia av anklagelser mot presidenter i vita huset som handlar om sexövergrepp, en hel del är verifierat och naturligtvis är dessa presidenter alltid i en position där såna här anklagelser haglar - det är inte bara solsken att vara en offentlig person men den allra mest utsatta positionen torde vara att vara president i vita huset. Man kan till och med bli önskad en gaysex-skandal från folk på ett forum i sverige! Fantastiskt - och fruktansvärt dömande och för att inte säga talande om fördomar, och naivt.

Edit; http://www.counterpunch.org/2011/02/21/two-centuries-of-presidential-sex-scandals/

Senast ändrad:
Trump vill gärna träffa Kim Jung un i Nordkorea står det överallt. Ja det skulle vara en bedrift och en dörröppnare av stora mått. Behövs "bara" lite bomber och diverse våld. Isådanafall verkar han ju inte sitta fast i några dogmer iallafall.

Tar ett litet lån för att diskutera populister. Brexit då går många brittiska politiker ut och kräver att GB inte ska "straffas" . Nu ville EU få igenom en förändring i ekonomiska planer för att fördela pengar till Nordafrikas flyktingläger etc. GB är det sista av 28 länder som ska skriva på. GB vägrar skriva på innan valet 8:e juni. Hur rimligt är det ? Hur tror de att de ska vinna ett gott förhandlingsläge med ett sådant agerande?
http://www.bbc.com/news/world-europe-39775102

Jao, det var en historia som handlade om en kvinna vid namn Schroedinger, där också flera personer var inblandade, och där det sägs att locket lagts på. Även en annan med en "Tammy" vad jag kommer ihåg.
Jag skulle inte svara "Nej!" på den frågan.
Det finns en lång historia av anklagelser mot presidenter i vita huset som handlar om sexövergrepp, en hel del är verifierat och naturligtvis är dessa presidenter alltid i en position där såna här anklagelser haglar - det är inte bara solsken att vara en offentlig person men den allra mest utsatta positionen torde vara att vara president i vita huset. Man kan till och med bli önskad en gaysex-skandal från folk på ett forum i sverige! Fantastiskt - och fruktansvärt dömande och för att inte säga talande om fördomar, och naivt.
Edit; http://www.counterpunch.org/2011/02/21/two-centuries-of-presidential-sex-scandals/

Att framfora att nagon varit inblandad i en sexskandal utan nagra som helst bevis ... eller en fakta check, kan jag tycka ar mer talande for fordommar och domande an att uttrycka att man onskar nagot ... oavsett hur smaklos den onskan ar.

/hastflicka som definitivt inte gillade GW, men som anser att "ratt ska vara ratt"/

Oh ... daremot var GW anklagad for att forfolja ett akta par for deras ras, men det fanns uppenbarligen inga belagg da det dog ut.

Och strippan som havdade att hon haft ett flera ar (manader?) langt forhallande med GW kunde inte komma upp med nagra bevis alls och det hela dog ut.

And while we're at it; (Jag rakade ga forbi TV-rummet och hora det senatste Trump sagt)
Jag vet inte om det raporteras i Sverige om man inte tittar pa nyheter harifran. I gar (forrgar?) sa Trump i en interview att President Jackson (som dog 16 ar innan inbordeskriget startade) att Pres. Jackson var "arg" och sag vad som holl pa att handa och skulle ha stoppat det om han varit president "a little later". 16 ar innan kriget brot ut var det dock inte en suck av tankar pa att stoppa slaveri eller for sydstaterna att bryta sig ur unionen. (Dessutom var prez Jackson slav agare och odlade bommul sa det ar inte troligt att han skulle varit pa Unionen's sida) Han sa ocksa att han undrade varfor det inte kunde ha blivit "worked out" innan kriget borjade (11 stater brot sig ur unionen vilket var vad som startade kriget).
Sedan fortsatte han att undra varfor inbordeskriget startade. :banghead:

Han har ju redan visat sin mycket begransade kunskap i Amerikansk historia ... Han sa i ett tal for inte sa lange sedan att "folk inser inte att Abraham Lincoln var en republikan" :cautious: (Eh, va? Republikanska partiet kallas for Lincoln's parti)
Eller nar han sa att manniskohandeln numera ar varre an den nagonsin varit i historien. Och glomde uppenbarligen totalt bort slavhandeln ...

Eller nar Kina's president var har och Trump sa att han nu forstod sa mycket battre. "Jag tyckte att Kina skulle ta hand om Korea problemet, men nu vet jag att Korea har tillhort Kina forut och Kinas prez forklarade problemen" (ungefarligt oversatt) :banghead: Korea har aldrig tillhort Kina, men det ar ju klart, om man lar sig om omvarlden fran Kina's ledare kanske man far lara sig "alternativa fakta".:banghead:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka