Trump skjuten på ett rally, någon i publiken är död

EmmaBovary

Trådstartare
Skytten neutraliserad, ska vara ytterligare någon svårt skadad. Men Trump ska enligt uppgift vara ok, men bristfälliga uppgifter än så länge.
 
Är ju hemskt att någon ska behöva skydda någon annan med sitt liv egentligen för att den är politiker. Hoppas att livvakterna åtminstone är anhängare till honom.
 
Fruktansvärt för den åskådare som avlidit, och dennes anhöriga. Jag förstår naturligtvis varför det är så stort att en före detta president och tillika presidentkandidat skjutits, men jag får en lite dålig bismak av att media rapporterar mängder om hans öra, men knappt nämner att en åskådare faktiskt dog. En eller två (där har jag sett olika uppgifter) åskådare ska dessutom ha blivit allvarligt skadade.
 
Jag är så konspiratorisk att jag misstänker att det hela planerats av Trump för att ge honom en fördel i valet. Om skytten bara träffade örat så var han skicklig, huvudet hade ju varit enklare tänker jag.
O_o Ett skott på det avståndet utomhus är inte enkelt… världens bästa skyttar träffar inte ett mål på under en cm i bredd, som ett öra, på det avståndet på löpande band direkt. Speciellt inte i situationer där det både kan blåsa, målet rör sig och man borde vara nervös. Enda anledningen till att någon siktar på huvudet på ett sådant avstånd är för att de tror att målet har skottsäker väst. Konspirationsteorier av det här slaget tror man inte på om man någon gång hållit på med skytte.
 
Senast ändrad:
Jag är så konspiratorisk att jag misstänker att det hela planerats av Trump för att ge honom en fördel i valet. Om skytten bara träffade örat så var han skicklig, huvudet hade ju varit enklare tänker jag.
Fast näää för stor risk att skottet tar fel att träffa ett så litet mål som ett öra
Hade det varit planerat hade väl Trump haft skottsäker väst och blivit skjuten mitt i bröstet minst risk både för honom och alla runt om kring
 
Jag är så konspiratorisk att jag misstänker att det hela planerats av Trump för att ge honom en fördel i valet. Om skytten bara träffade örat så var han skicklig, huvudet hade ju varit enklare tänker jag.
Men alltså, skarp (uppenbarligen) ammunition och man "planerar" att skjuta honom i just örat? Med den uppenbart väldigt jättestora risken att då av misstag råka skjuta honom i huvudet? Det är ju extremt osannolikt, och en superkorkad plan i sådant fall.
Det är oändligt mycket mer sannolikt att skytten försökte skjuta honom i huvudet, och missade.
Nä, jag gillar inte heller Trump. Men att försöka få detta till en konspiration är mest märkligt.
 
Men att försöka få detta till en konspiration är mest märkligt.

Och för debatten kanske också lite farligt, tänker jag. Nu är just buke inte den största arenan men hela den här politiska debatten är så infekterad att detta rimligen kommer ge upphov till diverse teorier från båda läger (och fler håll) och för vilka varken fakta eller rimlighet kommer ligga till grund. Precis den obehagliga gräns som håller på att suddas ut.
 
Jag tror inte han är träffad i örat. Det ser för helt ut för det. Jag såg en teori om att telepromtern träffats, ni vet den där som han påstår att han inte använder, och att splittret från den är det som träffat örat.
Oavsett är det här en katastrof för världen då det garanterat kommer leda till att ett gäng idioter sluter upp bakom diktatorn i vardande.
 
Oj, oj vad det här kommer att ANVÄNDAS tänker jag.
Betydelsen kommer inte ligga i att händelsen inträffat, eller vad som faktiskt skedde och varför. Utan i vad olika aktörer gör med historien om den efteråt.
Och där tror jag tyvärr det finns en del som inte kommer göra gott, om vi säger så.
 
Oj, oj vad det här kommer att ANVÄNDAS tänker jag.
Betydelsen kommer inte ligga i att händelsen inträffat, eller vad som faktiskt skedde och varför. Utan i vad olika aktörer gör med historien om den efteråt.
Och där tror jag tyvärr det finns en del som inte kommer göra gott, om vi säger så.
Ja jag är rädd att @Lingon har rätt (men kan inte gilla inlägget för det är en så obehaglig tanke)
 
Smart drag av Trump det där, jag är ganska säker på att det var planerat och nu kommer han vinna alla gånger. Han är definitivt en person som kan offra en människa för att vinna valet. Och definitivt en person som är dum nog att våga riskera att bli skjuten på det sättet.

Men jag kan ha fel, han kanske är ett offer som blev utsatt för det här.
 
Är ju hemskt att någon ska behöva skydda någon annan med sitt liv egentligen för att den är politiker. Hoppas att livvakterna åtminstone är anhängare till honom.
Fast de är ju inte där för att skydda en idol, de är där för att göra det jobb de valt i att skydda demokratin. Precis som brandmän, poliser och andra tjänstemän förväntas lägga sina personliga prioriteringar åt sidan och agera som yrkesmän.

Jag tycker alternativet vore hemskt - en riktig dystopi.
 

Liknande trådar

Samhälle Det här har berörts i tidigare trådar, men egentligen inte fått en egen tråd. Den sill (strömming) och skarpsill som borde utnyttjas av...
Svar
11
· Visningar
886
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 946
Senast: miumiu
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 904
Senast: mars
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 677
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp