Truecaller går igen?

mandalaki

Trådstartare
Det är flera månader sedan jag slängde min Truecaller-app.

Nu blev jag nyss uppringd av en säljare och fick Truecallers varning på skärmen - trots att jag inte har kvar appen. Hur tusan gick det till?

Den givna frågan blir såklart om du avinstallerat den helt? Om ja så har jag ingen aning om varför den ploppar upp

Ja, alltså jag kastade den. Som vilken app som helst. När jag söker på truecaller i iphonen så kommer jag till samtalslistan med blockade Truecallernummer - inte till appen. Och när jag går in i app store så ser jag att jag inte laddat ner den.

(När demensen slagit till har jag ibland försökt hämta appar som jag redan har :angel: och då ser jag ju det i app store, då står det Öppna. Men inte på True caller, den är möjlig att ladda ner)

Samma sak hände mig för några månader sedan. Var jätte länge sedan jag slängde appen på samma sätt som dig men helt plötsligt en dag så stod det blockerat av truecaller igen när det ringde och har så gjort sedan dess.
Skumt är det!

Samma sak hände mig för några månader sedan. Var jätte länge sedan jag slängde appen på samma sätt som dig men helt plötsligt en dag så stod det blockerat av truecaller igen när det ringde och har så gjort sedan dess.
Skumt är det!

Jaha, en till alltså. Det var som katten.

Jag tog bort den för ett tag sedan när det kom rapporter om ett allvarligt säkerhetshål i den. Jag får ändå så få säljsamtal till mobilen. Men det som hände nu var skitkonstigt.

Min vän som är ett sånt där datageni ni vet, säger att truecaller är det otäckaste skit man kan plocka in i sin lur eftersom den har programvaror i appen som inte går att ta bort. Och det medgivande man har gett för att installera appen godkänner det.

Min vän som är ett sånt där datageni ni vet, säger att truecaller är det otäckaste skit man kan plocka in i sin lur eftersom den har programvaror i appen som inte går att ta bort. Och det medgivande man har gett för att installera appen godkänner det.

Det var just för att den verkade otäck som jag tog bort den. Men va fan, inte går att ta bort ... SKIT!

Då är många appar otäcka..

Står under inställningar hur man får bort allt sånt där, men jag har inte följt stegen eftersom jag inte vill ta bort allt.

Det var just för att den verkade otäck som jag tog bort den. Men va fan, inte går att ta bort ... SKIT!
Just truecaller är omtalad då uppgifterna man delar med sig lagrat i någon slags server som för ett tag sedan blev hackat av någon organisation.
Och just truecallers installation går inte att ta bort, även om du tar bort appen så hämtar den fortfarande information du gett medgivande till.

Då är många appar otäcka..

Står under inställningar hur man får bort allt sånt där, men jag har inte följt stegen eftersom jag inte vill ta bort allt.

Jag har tittat där men hittar inget. Kan du säga närmare var det finns?

Just truecaller är omtalad då uppgifterna man delar med sig lagrat i någon slags server som för ett tag sedan blev hackat av någon organisation.

Ja, det var då jag tog bort den. (Eller inte tog bort den).

Finns appen kvar är det enkelt att hitta. finns den inte kvar utan bara "rester" av den kvar vet jag inte hur du ska göra.

Finns appen kvar är det enkelt att hitta. finns den inte kvar utan bara "rester" av den kvar vet jag inte hur du ska göra.
Fast det är ju just att finnas kvar den inte ska göra. Jag har slängt den som man slänger alla appar. Ikonen finns inte, den dyker inte upp i söket, det gör bara samtalslistan. Det var därför jag studsade idag när truecaller varnade för ett samtal.

Skitapp :mad:

Det var ju just det truecaller gör. Trots att man avinstallerat appen finns programvara kvar. Som inte går att ta bort och programvaran samlar och skickar fortfarande information.

Nu fattar jag vad som hände, efter diverse googling och kontakt med en kunnig vän.

Tar man bort appen måste man även ta bort kontakten "blockerade samtal från Truecaller". Gör man inte det fortsätter man få varningar när nummer som man tidigare blockat ringer upp (det var det som hände mig igår, innan jag raderade kontakten).

Dessutom kan man avregistrera sitt nummer om man inte vill vara sökbar för andra i Truecallers gigantiska telefonkatalog. http://www.truecaller.com/sv/unlist

@falukorw

Jag har också en sjuk grej i men telefon (en såndära samsung nångting). Har en bakgrundsbild som jag raderat men som aldrig försvinner. Vad jag än gör. Det går inte att byta bort bilden heller. Helt sjukt. Och DEN ÄR RADERAD.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 950
Senast: Mabuse
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 897
Senast: Krålus
·
Hemmet När jag rotar i frysen efter nåt, börjar varningssignalen tjuta efter bara kanske tio sekunder. Så jag brukar stänga av frysen medan jag...
Svar
15
· Visningar
808
Senast: Otherside
·
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 493
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar