Trubbel i paradiset

M

Miss M

Hej hopp

Har en lite undran ni kanske kan hjälpa mig med? Om mensen uteblir men fortfarande efter drykt tre veckor så visar grav testet negativt vad kan det då vara som trasslar??

Några tankar?:bow:
 
Sv: Trubbel i paradiset

För mig försvann mensen mer eller mindre helt när jag hade ätit mina p-piller i lite drygt ett år. Tydligen är det en ganska vanlig bieffekt om man tar minipiller (men det vet jag ju inte om du gör...)

Mycket stress senaste tiden?
Viktnedgång?
 
Sv: Trubbel i paradiset

Tack för svaret
Ja mensen har aldrig krånglat förrut och jag använder inga prevmedel alls, har dock gott ner i vikt men då ganska jämnt över hela sommaren. Bebis är planerad men detta är bara första försöket, blev tokglad när mensen inte kom men lite fundersam när testerna bara visar neg. Det är ju trots allt första försöket så jag är inte så stressad över det, men börjar bli när man inte vet varken eller:p
 
Sv: Trubbel i paradiset

Lågt med hCG-hormon, testa med RFSUs graviditetstest, reagerar på 20 mIU/ml, Clear blue och PREG reagerar först vid 50 mIU/ml.
 
Sv: Trubbel i paradiset

så var det för mig. jag var gravid....
 
Sv: Trubbel i paradiset

Aha.. det måste jag prova, beställer man dem från hemsida eller finns de att köpa på apotek? *dålig koll:p*
 
Sv: Trubbel i paradiset

jag hoppas verkligen att det är så för mig med:):banana:
 
Sv: Trubbel i paradiset

OKej:) tack för tipsen alla!

fortfarande ingen mens i sikte så jag håller tummarna för att det är en liten bebbe:love:
ska ut och kika om jag hittar några test idag:banana:
 
Sv: Trubbel i paradiset

ja det vore verkligen underbart:love::love:
så länge man inte vet så vill man liksom inte hoppas för mycket heller så man blir jättebesviken om det skulle vara något annat som gör att den har gjort ett jättehopp. Gaah vill veta nuu!:p:bump:
 
Sv: Trubbel i paradiset

För en del fungerar inte vanliga graviditetstest. Min kusin är en sån.
Hon hade mens som vanligt hela sin graviditet. Men började gå upp i vikt trots att hon åt nyttigt och tränade, magen svällde osv. Hon gjorde test på test men alla var negativa. Till sist var hon säker på att hon hade cancer och en tumör i magen så hon sökte läkarhjälp. Läkaren skrattade bara och sa att "nej cancer har du inte, du är bara jävligt gravid".
Då var hon i 5:e månaden. :rofl:
 
Sv: Trubbel i paradiset

haha men gud. å va orättvist att slippa vänta i nio månader=)
 
Sv: Trubbel i paradiset

Aningsfull: Vilken upptäckt :p:rofl:


För övrigt så är det liksom dödläge, ingen mens, inget plus känner mig dock lite smågravid men törs inte hoppas för mycket. Har bara kunnat testa med CB då jag inte hittat något annat, testade senast igår men som sagt det var negativt:crazy:

Ska testa på måndag morgon och visar det inget då så ska ringa till Bm och kolla vad hon säger...

Jag vill ju veta nuuuu:angel::p
 
Sv: Trubbel i paradiset

Känn efter på livmodertappen annars! Den drar ihop sig och viker sig bakåt för att skydda livmodern.
 
Sv: Trubbel i paradiset

Oj vad avancerat! Ska man nå den själv? Och ska man veta hur den känns i vanliga fall? Låter som om jag missat nåt viktigt i kvinnoläran här hihi.
 
Sv: Trubbel i paradiset

Låt någon annan känna efter då med kanske längre fingrar ;)

När man har äl så är tappen öppen och framåt, jag hade inga problem å känna min då.

Innan min kompis testade så reagerade hennes kille på att det var så tomt :rofl:

Jag kände min, specieltl runt äl. Sen blev jag gravid å nu är den borta ;)
 
Sv: Trubbel i paradiset

Ja jag fick gå till barnmorskan, va väldigt rädd att det va något fel.
Då mensen inte kom & testet vissade negativt :/
Men visst va det en bebbis :D

Så håller tummen för dig :D
Spännande, måste berätta sen när du vet :D
 

Liknande trådar

Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 303
Hemmet Ni med erfarenhet av att hyra ut hus - hur vågar man egentligen kasta sig in i leken och hur ska man förbereda sig? Vi håller mentalt...
2
Svar
38
· Visningar
2 790
Senast: Tiffany
·
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
2 232
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 087
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp