Trött på mig själv!!

MissFideli

Trådstartare
Jag är så trött på mig själv. Det enda jag vill är att ligga i soffan vid datorn. Inte städa, inte pyssla, inte göra nått. Knappt åka till stallet ens.
Energinivån är under noll, ändå äter jag bättre än någonsin.

Jag vill egentligen vara igång, göra saker och må bra av det! Men det blir bara en kamp av allt. Känns som det sitter magnet i soffan som drar mig dit! Eller datorn kanske mer, jag vet inte.
 
Sv: Trött på mig själv!!

Det är samma för mig. Man har varken lust att rida eller plugga eller göra något vettigt, dessutom har man tusen saker man borde göra och ta tag i vilket gör att motivationen blir ännu lägre..
Jag skyller på vädret och mörkret
 
Sv: Trött på mig själv!!

jag kanner precis som du :meh: ar sa less pa mig sjalv! men har kopt D-vitamin men nu ar det for tidigt att saga om det hjalper.

I morse drog jag ut en visdoms tand (det onskar jag inte pa nagon!) sa nu kanns det som att jag fortjanar mitt soffhang!
 
Sv: Trött på mig själv!!

Mmmm.... och blir en aning bättre om man balanserar upp d-vitaminbristen vi alla har så här års.
Äter nu över 2000IE och märker en påtaglig skillnad.
Var köper du sådant tillskott?
Kollar på apoteket, men där är det inte ens 500IE per tablett.
Eller äter du en handfull tabletter per dag?

Jag ser inte solen öht på veckorna...
 
Sv: Trött på mig själv!!

ja det undrar jag med, dem jag fick tag pa fran apoteket ar bara 12.5(microg). Eller nagot sadant. Vilket tydligen var 250% av RDI, men i den forra vitamin traden rekommenderades ju mycket mer an det.
 
Sv: Trött på mig själv!!

Hälsokostaffären :)

Även min läkare tipsade om att köpa i hälsokost när jag visade på d vitaminbrist. Just för att slippa äta en hel näve tabletter (till) om dagen.
 
Sv: Trött på mig själv!!

Just nu häver jag i mig en näve från apoteket. Men när den burken tar slut så har jag en från hälsokosten med 2500IE per tablett.
 
Sv: Trött på mig själv!!

Var köper du sådant tillskott?
Kollar på apoteket, men där är det inte ens 500IE per tablett.
Eller äter du en handfull tabletter per dag?

Jag ser inte solen öht på veckorna...

Just nu vägrar min ipad kopiera bilden men: googla pure pharma vitamin D. Finns att köpa lite varstans på nätet. 2500 IE.
 
Sv: Trött på mig själv!!

Här är den. Kunde kopiera den från ett annat inlägg jag skrev nyligen.

DSC_0227_bd390151-2cc4-4d50-80f0-40e3e20407ae_1024x1024.jpg
 
Sv: Trött på mig själv!!

Känner igen mig har så många måsten och vill helst bara dra täcket över mig och sova till det blir vår och alla mina andra bekymmer är lösta. Är mitt inne i en flytt och har inte tid till att sitta vid datorn eller ligga i soffan men det är ungefär vad jag gör. Har inte ridit på flera veckor, har jämt göra med att få hem mat och laga den. Vissa dagar tycker jag att det är jätteskönt att jag är arbetslös men jag tror att det är där mitt problem sitter, höst, gråväder, kallt och ganska isolerad då jag mest bara är hemma och inga barn bor kvar här. Vill ha ett liv här och nu, detta är inte skoj
 
Sv: Trött på mig själv!!

Just nu häver jag i mig en näve från apoteket. Men när den burken tar slut så har jag en från hälsokosten med 2500IE per tablett.
Idag är den dagen då jag uppystes av ett forum på Internet om styrkor och funktion på D-vitamintabletter, och har därför besökt hälsokosten och införskaffat en burk med 2500IE per tablett.
Behandling nyss påbörjad.
 
Sv: Trött på mig själv!!

Jag började med d vitamin denna höst. Känner klar skillnad på ork nivån för hemmaprojekt. Känner mig på bättre humör och har hittills lyckats hålla mig undan att bli sjuk denna höst. Enda som jag märker likadant mot förra hösten är lika mycket behov av ensam tid som alltid, men det kommer nog aldrig ändras på :D
 
Sv: Trött på mig själv!!

*kl* Vitaminer och massor med ljus! Ja, man får fuska och lägga sig i solariet. Kan hjälpa att besöka en simhall när det är soligt ute också, det är nånting med att simma i solljus som gör under..

Trycker också i mig en del vitaminer, just nu multikvinna och extra d-vitamin. Skulle aldrig orka annars. Behöver ljus och värme.
 
Sv: Trött på mig själv!!

Gravid med foglossning här, så motivationen att göra saker är lika med noll. Får dessutom ont i magen av järntabletterna, ännu mindre motivation. Dagens höjdpunkt är om man ska åka och handla i affären på kvällen, typ lite mjölk eller något. Yes! Fast innerst inne vill jag iof städa, pyssla och gör allt, men kan inte. Det är också frustrerande.
 
Sv: Trött på mig själv!!

Jag känner mig exakt likadan just nu. Har verkligen noll energi och ju mer jag borde göra desto mindre orkar jag göra...

Jag överväger starkt att följa Houdinies förslag om att gå i ide!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 751
Senast: Migo
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 046
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
851
Senast: Stekspaden
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 205

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp