Trött på grannar!!!

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Cinemon
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 820
C

Cinemon

Vi adopterade en katt fem år sedan. När vi flyttade in i vår lägenhet bodde han redan i huset men hans fd ägare brydde sig inte längre om honom så tog vi hand om lilla Findus.
Findus är en utekatt - han kommer och gå hur han vill och det funkade jätte bra hittills.
Nu är det så att nytt folk flyttade in på andra våningen och de har två små hunder.
Idag fick jag en lapp av de ny grannar och där stod det så...jag vill bara framföra en viss irritation över att er katt vistas i trapphuset...katten vill gärna attackera hunderna....hade varit bra om ni på något sätt tog ansvar för detta så man hela tiden slipper att vara orolig för katten ska dyka upp och gå på hunderna....
Kankse skulle jag tilläga att Findus är 12år gammalt - det är han som blir jagat av andra kattor och jag kan absolut inte tänka mig att han attackera hundar!
Hur skulle ni reagera på något sånt? Jag blev nu lite rädd att de gör något mot katten!

Sv: Trött på grannar!!!

tänk dig följane sceniario "irreterad på grannar, min hund brukar vara i trapphuset och nu har det flyttat in grannar med katter och nu har de skrivit en lapp där de klagar, min hund är minsann JÄTTEsnäll, och jag tror itne alls att han attackerar katterna - nu är jag rädd att de ska göra nåt dumet emot honom..."

Sv: Trött på grannar!!!

Jag var uppe och pratade med henne... Önskade bara att jag kunde uttrycka mig bättre på svenska!! Vi kom fram till att jag ska hänga upp en lapp så om någon annan släppar in katten ska de ringa på vår dörr så kanske vi kan undervika att han är i trapphuset...
Det känns bara så att hon är lite "lurigt" och jag litar inte alls på henne... hoppas bara att de inte gör någonting mot lilla Findus!
Längtar efter att bo i mitt eget hus - långt ute på landet.....

Liknande trådar

Hundträning Vi har två hundar, en OEB och en OEB/Bully. Tikar, uppvuxna tillsammans, nu 1,5 och 1,3 år. De skulle ha kastreras efter första löp men... 10 11 12
Svar
220
· Visningar
16 293
Senast: Lhas
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
36 340
Senast: Snurrfian
·
Samhälle Min son har flyttat till egen lägenhet. I kontraktet stod inga husdjur. Vi har dock sett och hört att flera grannar i uppgången har... 2
Svar
21
· Visningar
2 423
Senast: Unafraid
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för... 2 3
Svar
59
· Visningar
7 925
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka