Trött på att passa upp folk.....

Lill76

Trådstartare
vill jobba med hästar :) Kan man som 28- årig, mamma, fru, hästägare, hästgårdsägare försörja sig på att jobba med hästar?
Jag är så trött på mitt kontorsarbete så det står mig upp i halsen, trött på att passa upp alla jäkla människor :devil:
Finns det någon chans att få ett hästjobb som outbildad eller det är djursjukvårdare, hippolog eller liknande som gäller?

Sv: Trött på att passa upp folk.....

Hej
Kan du jobba som stallskötare på ridskola eller stuteri, eller travstall? Om du får lön enligt avtal så kan du väl klara dig...
Hd/Lena :smirk:

Fast ofta är det just att passa upp folk som utgör en stor del av hästskötarens vardag.
Dessutom blir det nog svårt att leva på lönen.

försök få jobb på typ ridskola el. liknande. Vet inte vad hon som jobbar som stallskötare på min ridskola tjänar men jag får 80:-/h när jag jobbar där nån gång ibland, har för mig hon får 95:-/h (är långt ifrån säker, har bara hört det från en kompis nån gång) och det är ju inte dåligt betalt...

Tja, jag antar att man får nöja sig med att ha hästarna som hobby, men ibland blir man ju så trött på att plocka i papper & höra : kan du posta det här brevet till mig, kan du ringa & beställa detta osv.....
men som du säger består väl hästskötarjobb också till stor del av uppassning :smirk:

Ja, frågan är om det inte är det enklaste om man inte har ngn utb.
Eller göra som jag. Jobba extra för att få mitt eget hästeri försörjt utan att det går ut över ngn annan.
Då sliter man inte ut sig men får mer än att bara sitt eget hobbyhästeri.

Jag har ca 85kr vitt/h (inom galopp) samt häst på stället till ett väldigt förmånligt pris.

Bli uppfödare ;)
Hästskötare kan du säkert bli, och kanske ridlärare på ngn liten ridskola, fast det kanske inte är att rekommendera om du inte är utbildad :p

Det finna massor du kan gora hemma pa garden for att tjana pengar!!

Har du inte kapitalet for att kopa in och salja hastar kan du formedla och tjana pengar pa sa satt.
Du kan aven bygga hinderstod och mala bommar och salja - det finns mer kunder an du tror.
Har du tillrackligt med plats i stallet och ar duktig sjalv kan du ta emot hastar for in och tillridning.
Eller varfor inte kopa en lastbil och bygga om till hastlastbil for att sedan salja vidare och tjana en massa pengar.
Ar du duktig pa att sy kan du sy tacken, schabrak osv och salja.
Kopa och salja begagnade sadlar ar ett annat alternativ. Det finns manga som vill kopa en begagnad sadel och vill prova flera stycken pa ett och samma stalle. Kop nar du hittar nagonting billigt och salj vidare. Du kan aven formedla.

Eller varfor inte allting pa samma gang??!

Jag vill också ha ett hästjobb, och har också sökt det men inte fått något. Har gått tre år på naturbruksgymnasium hästhållning, och den kommentaren till att jag inte fått något jobb är att jag är för gammal.
De flesta tycker nog att man inte nöjer sig med lönen man får, visst lönen är kanske inte så stor men vill man jobba med hästar och få lite inblick i det så bryr man sig nog inte om vad man får för lön bara man får hålla på med det som man gillar.
Så om någon snäll själ som kan informera mig om hur man skall gå till väga för att få ett hästjobb så skulle jag vara tacksam.
Jag hoppas att du hittar något. :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 296
Hästmänniskan Jag har ett väldigt jobbigt problem i stallet där jag står. Som bakgrundsinformation kan jag säga att jag är 18 år och har en d-ponny...
2
Svar
22
· Visningar
5 820
Senast: Lavinia
·
Träning Mitt lilla djur fyller snart 6 år och har bott hos oss sedan han var 2.5 år. Så gott som enbart riden av mig och har hittills bara gått...
Svar
11
· Visningar
1 539
Senast: sissu
·
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
37 822
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar