Trött på att passa upp folk.....

Lill76

Trådstartare
vill jobba med hästar :) Kan man som 28- årig, mamma, fru, hästägare, hästgårdsägare försörja sig på att jobba med hästar?
Jag är så trött på mitt kontorsarbete så det står mig upp i halsen, trött på att passa upp alla jäkla människor :devil:
Finns det någon chans att få ett hästjobb som outbildad eller det är djursjukvårdare, hippolog eller liknande som gäller?

Sv: Trött på att passa upp folk.....

Hej
Kan du jobba som stallskötare på ridskola eller stuteri, eller travstall? Om du får lön enligt avtal så kan du väl klara dig...
Hd/Lena :smirk:

Fast ofta är det just att passa upp folk som utgör en stor del av hästskötarens vardag.
Dessutom blir det nog svårt att leva på lönen.

försök få jobb på typ ridskola el. liknande. Vet inte vad hon som jobbar som stallskötare på min ridskola tjänar men jag får 80:-/h när jag jobbar där nån gång ibland, har för mig hon får 95:-/h (är långt ifrån säker, har bara hört det från en kompis nån gång) och det är ju inte dåligt betalt...

Tja, jag antar att man får nöja sig med att ha hästarna som hobby, men ibland blir man ju så trött på att plocka i papper & höra : kan du posta det här brevet till mig, kan du ringa & beställa detta osv.....
men som du säger består väl hästskötarjobb också till stor del av uppassning :smirk:

Ja, frågan är om det inte är det enklaste om man inte har ngn utb.
Eller göra som jag. Jobba extra för att få mitt eget hästeri försörjt utan att det går ut över ngn annan.
Då sliter man inte ut sig men får mer än att bara sitt eget hobbyhästeri.

Jag har ca 85kr vitt/h (inom galopp) samt häst på stället till ett väldigt förmånligt pris.

Bli uppfödare ;)
Hästskötare kan du säkert bli, och kanske ridlärare på ngn liten ridskola, fast det kanske inte är att rekommendera om du inte är utbildad :p

Det finna massor du kan gora hemma pa garden for att tjana pengar!!