Tröstkramar till Zack!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tröstkramar till Zack!!

Innan vet, besök
U-Tiller

Efter vet, besök
U-Tiller

U-Tiller

Oj.. det såg inte roligt ut, vad tråkigt att dom antagligen inte gick ihopp!

Vad det en hund du tänkte köpa, eller en lek kompis?

Vi skulle släppa han och en annan hund vid "mitt" stall så hundarna kan vara lösa båda två och busa bäst de vill.

Zack visade underkastelse men "kompisen" gav sig aldrig så vi fick stoppa dom. :crazy:

Vi skulle släppa han och en annan hund vid "mitt" stall så hundarna kan vara lösa båda två och busa bäst de vill.

Zack visade underkastelse men "kompisen" gav sig aldrig så vi fick stoppa dom. :crazy:

Hemskt tråkigt det som hände, men kom ihåg till nästa gång att inte vänta ut bråket. sådant stoppar man omedelbart!

Det är väl inget med den meningen som säger att de väntade ut bråket. Släpper man ihop två normala hundar och den visar underkastelse så är det ok sen.

Såhär gick det till...

Zack lade sig på rygg, kompisen "gnabbade" lite på honom, gjorde ett uppehåll en kort stund. Men sen började han gå på han igen och då bröt vi.

Det är väl inget med den meningen som säger att de väntade ut bråket. Släpper man ihop två normala hundar och den visar underkastelse så är det ok sen.

Jag är ledsen men jag förstår inte riktigt vad du tjafsar om.

Mer än hälften av alla jag småpratat med på hundfronten menar ofta på att "hundarna ska sköta sitt" när det gäller bråk och att man ska vänta tills de slutar och gör upp själva vilket är helt fel men en oerhört vanlig missuppfattning. Att jag säger att de inte ska vänta ut bråket menar jag inte att att de skulle sära på hundarna innan bråket var igång, jag är väl medveten om att alla inte är kunniga nog att se när det hänger en smocka i luften. Men när bråket väl är igång ska hundarna inte -som många tror, få chansen att "göra upp". När TS då skriver "inte gav sig" förutstätter jag att det redan gått för långt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 178
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
761
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
357
Senast: alex.ha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka