TROSNÄS FT MVS A... distans

A

Axtelius

jag undrar distansen i mvs a. går det också i 200 m tempo?
har aldrig ridit en distans

Sv: TROSNÄS FT MVS A... distans

Ponny går nog i 200m/min och häst 220.
det brukar bara vara att trava på i lagom tempo. Det är distans i alla klasser pga att det är dåligt med plats att rida fram.

OT: Älskar Trossnäs distans! Helt perfekt uppvärmning i lagomt tempo i på fina vägar. För att inte tala om deras terrängbana, mumms!

när jag red där senast (-05) hade man max 15 min på sig att rida distansen om man ville ha tid att hoppa fram åxå.
min kamel behagade springa hela sträckan i mellantrav så vi fixade det på 10 min (och då hade vi ändå hunnit med att kasta oss ut i blåbärsriset ett flertal gånger när vi mötte andra hästar...) och dessutom skrittade jag sista biten tillbaka nedför backen :D

men måste man trava i mål eller finns det inga regler för sånnt?

Jag minns inte om det var några särskilda regler om det....men var man tvungen att trava i mål gjorde jag det isf - minns att jag inte var utesluten :D

men måste man trava i mål eller finns det inga regler för sånnt?

Du måste inte trava i mål, men det kan vara ett starkt önskemål från veterinären (eftersom msvA är tredagars så är det veterinärbesiktning mellan distans och terräng) för då kollar den ev. hälta då. Däremot måste du rida i mål uppsutten på distansen och troligtvis har de tidtagning och kontroll i den klassen även om de inte har det i de andra (för där är inte distansen ett moment i tävlingen som på 3-dagars)

Är det alltid vet.bes. då när det är tredagars? Eller ngt särskilt för ponny? :confused:

Jag red ju JSM där -05, den var tredagars men ingen veterinär mellan distans och terräng vad jag minns...

Nja, det finns ju veterinärer.... och så finns det veterinärer :angel: och Trossnäs har ju haft en sån :crazy: ibland

men är det besiktning innan Terrängen. Asså en sån riktig besiktining.. det är inte desiktning innan distansen?

`Det kanske inte är nå bra att debutera i trossnäs... fast jag inte tänkte rida på tiden.. De verkar jätte krongligt och har hört att deras bana e sjukt tuff...

Det är en riktig besiktning, men inte så som man gör vid "vanlig" besiktning utan dom kollar att hästen är ohalt, tar oftast pulsen, kollar andning etc men du får ha sadel och skydd mm på

vet du om distansen kommer att gå på tid eller inte?

Är ganska säker på att den är på tid eftersom dom har satt ett tempo du ska rida i (Ponny 200m/min och häst 220) men du får inga straff om du rider "för fort" som i terrängen utan bara om du överskrider tiden.

Är ganska säker på att den är på tid eftersom dom har satt ett tempo du ska rida i (Ponny 200m/min och häst 220) men du får inga straff om du rider "för fort" som i terrängen utan bara om du överskrider tiden.

Jo jag vet , jag har ridit riktiga CCI tävlingar.

Men efter distanserna togs bort har en del tävlingar fortfarande fas A kvar just för att framridningsmöjligheterna är så begränsade och då har inte fas A varit på tid

`Det kanske inte är nå bra att debutera i trossnäs... fast jag inte tänkte rida på tiden.. De verkar jätte krongligt och har hört att deras bana e sjukt tuff...

Du behöver inte bekymra dig för att det skulle vara krångligt för att det är 3-dagars och distans, det är snarare tvärt om - mindre krångligt - du har ju en hel dag på dig i varje diciplin. Läs igenom ditt TR en extra gång ifall du känner dig osäker. Om banan är lämplig att debutera på beror på hur du är förberedd. Banan är inte speciellt tekniskt svår, däremot kräver den kondis (fast tänker du inte försöka rida på tiden så behövs ju inte det heller) innehåller en del stora hinder och några olika varianter av Trakhener-gravar

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 186
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 268
Senast: sorbifolia
·
Hemmet Hej. Håller för fullt på och planerar för renovering av mitt badrum i min bostadsrätt och är i valet och kvalet om jag ska lägga in...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 167
Senast: Stekspaden
·
Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 810
Senast: Amaranthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2