Ja, jag är övertygad om att spöken och liknande finns! För att göra en längre historia kort. Ett torp blev obebott och jag o min exman turades om att se till det. Vi upptäckte att dörrar vi stängt stod öppna, saker hade tippat omkull och en dag sa han -nu vet jag att det spökar på Torpa för då jag kom dit så stod en sockerskål mitt på golvet och sockerbitarna var kvar i den! Och en varm o stilla sommardag då vi var där för att skörda hö så slog dörrarna till vindsgarderoberna "bom-bom-bom"... Och det var väldigt obehaglig stämning. Då fick jag nog och letade upp en präst som bad för torpet tillsammans med en vän. Sen ringde han upp mig och sa att jag skulle gå runt i stugan och sjunga påsk psalmer och läsa bibelord som handlar om Jesu seger över andemakterna. Jag gjorde som han sa och det hjälpte. Sedan dess har friden härskat på torpet, inget mer konstigt har hänt.
Jag är övertygad om att bibelns Gud är skaparen -livets ursprung. Och därför är han starkare än alla andra andar. En del har vänt sig mot Gud och det verkar som om en del tycker det är väldigt roligt att skrämma oss människor. En del kan låtsas vara döda personer, andra kan svara på frågor genom till ex de trebenta bord som är ganska vanliga här i Värmland. Deltagarna frågar och då knackar bordet med ett ben i golvet. Ett ben är ja, det andra nej. Med det tredje kan det räkna upp antal. Dom får rätta svar på allt, det enda dom inte får svar på är hur gamla dom kommer att bli eller vad som är rätt svar på tipset.
Jag är övertygad om att bibelns Gud är skaparen -livets ursprung. Och därför är han starkare än alla andra andar. En del har vänt sig mot Gud och det verkar som om en del tycker det är väldigt roligt att skrämma oss människor. En del kan låtsas vara döda personer, andra kan svara på frågor genom till ex de trebenta bord som är ganska vanliga här i Värmland. Deltagarna frågar och då knackar bordet med ett ben i golvet. Ett ben är ja, det andra nej. Med det tredje kan det räkna upp antal. Dom får rätta svar på allt, det enda dom inte får svar på är hur gamla dom kommer att bli eller vad som är rätt svar på tipset.