Jag vet inte vad som menas i tråden riktigt. Jag är nog rätt öppen för det mesta i livet. Men även rätt skeptisk om det går emot magkänslan.
Jag är inte religiös.
Jag har tex varit hos kinesiskt utbildad akupunktör som jag fick veta var healer också som genom att kika och ta på mig kunde ställa samma diagnos som läkare sedan gjorde 2 månader senare. Om hon läste hon microsignaler eller "kände" på ngt vis har jag ingen aning om. Vet att hon hjälpt enormt mkt människor sjukvården inte grejat under iaf 20 år.
Jag har haft 2 elever, som inte känner varann, som använt samma djurpratare. En av dem skickade foto till denne och noll info i övrigt. Hästen var veterinärfall och veterinärerna kliade sig mest i huvudet och hittade inte felet. Djurprataren sa att hästen hade besvär i ett område som sedan kunde hittas av veterinärerna.
Har också varit info bara ägare och häst vetat om i andra fallet, mkt detaljerade historier som stämt. Då har man bara sagt hej till ägare och suttit själv med hästen, ingen info innan och inget synligt.
Har även jobbat i stall där okunniga ägare tog dit djurpratare som var så extremt genomskinligt båg rätt igenom.
Har fått höra av sådana som håller på med djurkommunikation att jag gör sådant omedvetet när jag jobbar med hästar och att det är därför jag är så bra på knepigare individer.
Detsamma har sagts om min mentor inom problemlösning. Vi har pratat om det och tror väl att vi främst läser och sänder ut microsignaler rent fysiskt mkt snabbt. Mina dressyrtränare tror ju att jag fick bli hypersensibel för att överleva med min ponny med lynnesfel.
De flesta missar ju sådant smått.
Man kan ju skoja med kunder och göra pyttesignaler mkt fort och få hästen att göra det man ber om utan att folk ser. Men djurpratarna anser ju att de upplever en kommunikation på ett till plan då de ser en träna.
Sambon har fått höra att han har "ögon i fingrarna" pga sin förmåga att hitta problem som veterinärer brukar behöva maskiner alt bedövning för att hitta. I början trodde inte veterinärerna på honom om han bad dem kika på just ngt område. När de sedan själva felsökt och till slut hamnat i den diagnosen många gånger började de tycka att han var otäck. De återkopplade och sa hur obehagligt det var att han hittade sånt som de typ måste köra UL/röntgen etc för att hitta.
Det kan ju var så att han läser microsignaler och iom så måna års dagligen kännandes på kroppar, vävnader, strukturer, rörelseförmåga etc kanske uppövad fysisk känslighet. Han tror ju själv det.
Jag vet inte exakt vad jag tror på. Men jag tror nog på mer än vad som är bevisat idag.
Med det sagt tror jag inte på vad som helst eller vem som helst.