tror ni hon klarar det?

E

Excellent__Queen

jag har ett varmblods sto som hoppar allt hon värkligen älskar det! jag har hoppat låga hinder bara för att jag finslippar hennes teknik men tor ni att hon skulle klara av och hoppa 1 m - 110 m? jag har några bilder då hon hoppar'
http://www.pixbox.se/pic_show_id12718400.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id12718402.html
pic_show_id12718404.html

Sv: tror ni hon klarar det?

Jättesvårt att säga, men du får väl fortsätta träna och så ser du var det tar stopp! :idea:

ja det tror jag, jag hoppade 120 me mitt ena vbl och 115 med det andra utan problem. men dom hade naturlig bra galopp och kunde korta och länga sej i både hö och vä galopp.
Kan hon det så tror ja inte 1m-110 e ngt svårt med rätt träning, ta gärna en instruktör till hjälp så ni lär henne rätt.
lycka till!

Klart hon gör.

Det är få hästkrakar som inte kan kravla sig över 100 - 110. ;)

Jag tror hon menade bana, typ tävling. Fast om hon menade bara ett hinder så äre ju enkelt :bump:

Enstaka hinder eller bana? Det spelar ju egentligen ingen roll. På lokalnivå är ju banorna inte direkt svåra.

jaaa jag har varit lite skraj för och hoppa men jag har kommit över det!

nej något mer än lokal komemr det inte bli=)

Det tror jag!!
Jag har haft ett varmblod och vi travhoppade över 1m till 1,10m Det gick jätte bra. Men det var för att hon inte kunde galopp. Men det var bara den gången. Jag vågade inte mer fall hon skulle bli skrämd. Det var för några år sedan de;)

Nu är jag inte nån expert, men det är bara att testa. om det inte funkar så river hon ju? bara att träna om och om igen! :)

Med bra träning och du bygger upp ett bra självförtroende så absolut, det gäller alla hästar, vet många varmblod som hoppar det lätt, de flesta hästar kommer faktist över 1 meter och 1,10, men ska du hoppa bana och så måste du ha en bra galopp också så det är något du måste träna mycket på.
Sen att hon har hoppglädje gör det bara lättare för dig:D

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 162
Senast: Juli0a
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 185
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 243
Senast: lizzie
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 406
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar