M

Moneypenny

Vad vet ni om honom? Vad har han gett för avkommor?

Någon som möjligtvis har ridit/ägt en avkomma? berätta

Det är alltså XX hingsten född 1990, u beveled (usa) e cestrefeld (gb).

Sv: Troon

Gå in på galoppsport.se och Sök Sportinfo. Där kan du få både härstamning, resultat och avkommor för alla fullblod registrade i Sverige ganska långt tillbaka i tiden.

Har aldrig själv haft med någon Troon-avkomma att göra men dom verkar både vettiga och kapabla. Många är dessutom ganska söta!

jo där har jag kollat men man får inte veta hur avkommorna är extriört och i huvudet.
Det enda man hittar där är löpresultat, siffror.

Kl

Jag känner två och vad gäller temperament är de mest varandras motsatser. Dom har ju mammor också:angel: (Den enas mamma känner jag och det ganska tuffa temperamentet kommer därifrån om inte annat)

Det enda gemensamma jag ser är rätt bulliga, dvs inga små taniga fullblod. Rör sig rätt bra och söta, som sagt:idea:

jag ahr varit skötare på Troonarvingen.. Han hade temperament.. snygg som faaaan sedan åkte han till en annan tränare..
Sedan höll jag på lite med Zoogina zaid när jag var inne hos castro... hon var däremot gudasnäll.. Jag tycker att han lämnar gudafina avkommor. men vissa av de kan ha temperament.

eftersom omdömet om Troon är att han bla är så harmonisk kanske man väljer att betäcka med honom om man har ett skarpt sto. Därav de "blandade" avkommorna:idea:

Hej!

Jag klämmer mig in i samtalet.
Jag skulle själv vilja betäcka mitt sto med Troon, men hur är det nu, är han i Norge?
Jag fick upp en hemsida där det står att han finns i Norge..

hej Fleur!!

skulle du kunna skicka mail, pm, med information om hur jag kan kontakta uppfödaren??

Detta låter ju helt fantastiskt!

Inte långt för mig att åka dit med mitt lilla sto!!

så glad jag blir! :bump::banana::rofl:

Vad vet ni om honom? Vad har han gett för avkommor?

Någon som möjligtvis har ridit/ägt en avkomma? berätta

Det är alltså XX hingsten född 1990, u beveled (usa) e cestrefeld (gb).

Jag har för mig att Maria Lamm i Haninge har ngn Troon avkomma, kolla med henne.

//Lotta

Har en Troonavkomma. Sto mycket snygg modell och trevlig att hantera. Är i år betäckt med Black Diamond XX.

Sålde egen uppfödning i förra veckan. Sto 3 år, 160 cm. Rätt grov, mycket fin ridhästmodell med kanontemprament!

Rider en troon avkomma i träning, otroligt vacker häst, genom snäll men oj va han kan vara skuttig o tittig:)

Har en vallack e.Troon. född 2003.

Underbarare häst får man leta efter. innan jag fick honom hade jag fördomar om fullblod, t.ex. att de var stressiga. (vissa är det säkert p.g.a. deras blod) Men han är kanon i psyket!!! ;)

Han är hur lugn som helst, och hoppar hus, allt som man styr mot. Supersnabb är han med, men trivs tyvärr inte på banan så han har fått bli hopphäst.

Min tränare kan inte tro att han bara är 4 år och vill köpa honom. Han är absolut inte tittig eller nervös längre. Var det lite i början men litar nu på mig i allt som jag provat honom med/i hittills. nu går han som en klocka, fina gångarter o fantastiska språng!!! :banana: :love:

Någon som kan lära mig hur man lägger in bild? :angel::bow:

Liknande trådar

Avel Någon som känner till något om den danskfödde hingsten Miro, även kallad Rolex Miro, född 1999. Han är e Royal Z II u Lady Micha e...
Svar
3
· Visningar
769
Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 643
Senast: Jealle
·
Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
957
Senast: viltmilla
·
Avel Har inte bara lyckats kära ner mig i en stor KWPN herre, utan nu också i en överväxt korsningsponny :angel: Det är som sagt en...
Svar
9
· Visningar
2 275

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka