Tripphult one more time..

PIRU

Trådstartare
Efter en del påtryckning både från deltagare o mig själv ville de allra flesta köra träningslägret en gång till i år så Okt tycker jag är en lämplig månad att ta det så har det inte hunnit bli för kallt o säkert inge snö.Dock denna gång mer struktur på träning då det blir mörkare fortare.

Så ett alternativ är typ att man på fredag så kör de som vill spår men då spårar man hela den dagen man tar med sig det man ska ha. Vill några köra sök eller lydnad även fredag stannar dom vid stugan och kör i det området då. Får då ordna kvällsmaten tills spår gruppen är tillbax. Sen lördag,söndag ägnar man sig åt lydnad sen dom få ekipage som finns kör nåt pass skydd inte så mycket som sist dock.
men dom som vill spåra eller köra annat även lördag söndag kör det i egen grupp. Men inte som denna gång man åker o kör ett spår sen hem för det blir inget bra resultat på det utan man kör man en hel dag får man ut nåt av det.

Så tänkte jag först vi kunde välja ett datum för träningen de som vill med skriver vilka alternativa helger som funkar så bokar jag stugan efter den helg som det är allra flesta som kan. Jag kan faktiskt alla helger i Okt Johan också.

Sen är det inte mer än rätt de som engagera sig o var med sist har även förtur på detta läger.

Så alternativ
1: 3-5 Okt
2: 10-12 Okt
3: 17-19 Okt
4: 24-26 Okt

Piru 1,2,3,4
Johan 1,2,3,4

Sv: Tripphult one more time..

Jag kan nog också alla helger men jag tar gärna så tidigt som möjligt!
runt den 3:e och där.

Jag kan alla alternativ förutom 2.

Låter som en bra idé med en spårdag där man verkligen fokuserar på spåret.

Ska vi sätta nån maxgräns på hur många vi ska vara för att ändå få kvalité på träningen och så? Jag tycker vi var lagom många denna gången, men har ingen riktig koll på hur många vi faktiskt var.

Oj!
Igen! Då ser man fram mot nya tränings bilder då!:laugh:

Tråkigt att det är så långt att fara, annars hade jag gärna kommit med någon av unghundarna :laugh:

Jag kan alla alternativ förutom 2.

Låter som en bra idé med en spårdag där man verkligen fokuserar på spåret.
.

Ja jag har mycket ideer i kring spår som jag gärna hade delat med mig. med mig men fanns inte tid kände jag för disskution där sen visa det rent praktiskt.
faktiskt det o skyddet jag gillar o hålla på med.

Sen helt klart ska vi ha max antal så vi får ut nåt av träningen. Johan o jag kan köra mindre skydd då vi kan träna det när som...
Så lägger man mer fokus på lydnad o spåret denna gång.

Fast inte för lite skydd, jag vill figga igen när jag fått öva lite nu framöver :D

Spår är skitskoj, jag går gärna skogsspår med Fiddeli, får se hur det går, det är flera år sen vi spårade senast men det skulle vara kul att prova. Och Glimma har förhoppningsvis utvecklats tills dess också.

Fast inte för lite skydd, jag vill figga igen när jag fått öva lite nu framöver :D

Spår är skitskoj, jag går gärna skogsspår med Fiddeli, får se hur det går, det är flera år sen vi spårade senast men det skulle vara kul att prova. Och Glimma har förhoppningsvis utvecklats tills dess också.

Klart det finns tid för lite skydd med Piru han måste ju också få roa sig. :D
Fick ett omtänksamt mess av Heddavovven i förmiddags som fråga först hur det var med Sisu o så. Några mess senare nästa gång ska jag figga men inte Piru för jag vill ha utmaning skrev hon :rofl:

men då de som ska spåra måste då kunna ge mig info om vilka underlag så jag får en tid på mig innan lägret att ordna spårmarker som duger åt alla.

Det fanns kanonspårområden runt stugan, om man vill spåra skogspår. (min hund spårade som en gud!) Jag får alltid kritik för att jag lägger spår i milt sagt kuperad terrräng (det är mer utmaning om spårlägandet innebär nära döden upplevelser...) men här fanns det fina platta områden med glesa träd.

Jag kan inte planera för något innan den 28/8 när jag får mitt schema. Hur gör vi med hundarna om det blir kallt? Hur länge kan de sova i bilar? Jag vågar inte tälta i oktober tror jag.

Jag kan inte planera för något innan den 28/8 när jag får mitt schema. Hur gör vi med hundarna om det blir kallt? Hur länge kan de sova i bilar? Jag vågar inte tälta i oktober tror jag.

Inga problem i bilarna, Har mina där året om när jag är på läger eller träningshelger på annan ort. Bara dom har rejäla filtar så funkar det.Är dom bara varma om magen löser det sig.

Annars gör man så att på övervåningen ställer vi upp burar för dom som har med sig hundar som inte ska vara i bil tänker då rucka på reglerna för det är så få som hyr stugan höst vinter så ingen lär dö till våren av allergi chock.

KL:

Jag har inte mitt schema med mig på semestern så jag vet inte vilka helger jag kan. Men troligtvis kan jag byta om det skulle behövas. Kommer hem på söndag så då kan jag lämna närmare besked.

Jag vill i alla fall vara med!

Senast ändrad:

Fick ett omtänksamt mess av Heddavovven i förmiddags som fråga först hur det var med Sisu o så. Några mess senare nästa gång ska jag figga men inte Piru för jag vill ha utmaning skrev hon :rofl:

Här försöker man vara snäll och omtänksam mot Sisu och så blir man uthängd på detta vis.:D

Ja Piru såg ju så snäll ut där han kom lufsandes, jag känner att med min erfarenhet i bagaget behöver jag en tuffare utmaning, därför anser jag att Jäkäri är mer lämplig. ;)
Håller du inte med PIRU?

Jag har inte mitt schema med mig på semestern så jag vet inte vilka helger jag kan. Men troligtvis kan jag byta om det skulle behövas. Kommer hem på söndag så då kan jag lämna närmare besked.

Jag vill i alla fall vara med!

Ingen panik la ut tråden i god tid så de som vill vara med har tid på sig att planera in.

Klart du ska med du ska ju Figga Jääkäri.:D

jag ska sluta jobba så mycket så jag och loke har faktiskt möjlighet att vara med den här gången, om det finns plats. vi har inte spårat på ett par år men är gärna med för att se och lära. jag har plats för 1-2 hundar (en i bur och en bältad/egen bur) och 3-4 pers i bilen. de två sista helgerna passar mig bäst men i annat fall kan jag ta ut komptimmar.

Jag kan alla helger i oktober. Jobbar jag så kan jag byta eller ta ledigt. Tänkte köra appell i början på november så det är rätt självklart att jag vill köra fältspår, lydnadsprogrammet och budföringen.

Jag kan vara matansvarig även denna gång, men kanske handla lite mindre hehe.

Jag och pesten vill komma. Jag måste bara kolla med uppfödarna när vårt MH ska vara, det är en helg i oktober, så mkt vet jag!

Stackars mitt jobb. MH, läger och sen förträffar för räddningen. Det blir inte mkt jobbat på helger.

Jag vet inte hur mitt schema ser ut i okt än men är jag ledig så kommer jag gärna om jag får med mej sällskap :)

Tycker också att upplägget verkar bra, ju mer man hinner med desto bättre.
Jag anmäler mej som intresserad, sen får jag se vilken helg det blir samt hur jag jobbar.

Senast ändrad av en moderator:

Jag skulle jättegärna vara med om det finns plats. I så fall kommer jag att åka bil från Stockholm och det finns gott om utrymme över för hågade passagerare.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 864
Senast: Lhas
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 517
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 599
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Hej! Min Malinois hane på 2.5år var ute ihop med två av dom andra hundarna varav ena är en schäfer på 36kg och han själv väger väll en...
Svar
10
· Visningar
2 621
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka