Trimma öronen!

NovaAngel

Trådstartare
Trimmar ni bort håret i öronen på era hästar?

Folk verkar ha väldigt olika åsikter om detta så jag tänkte att jag lägger ut en fråga här:)

Sv: Trimma öronen!

jajjemen:) skulle se väldigt kul ut på min häst annars med tofsar som hängde ut:P haha!

Klipper det som sticker ut men inte det som är i örat. Det är ju meningen att det ska vara där av en anledning liksom. Hindra smuts från att hamna i öronen t.ex. och skydda mot väder o vind.

jag klipper inte någonting på öronen:)
Tycker det e gulligt med tofsar:angel:

Skulle hemskt gärna klippa bort tofsarna som sticker ut, men eftersom min häst vägrar låta någon röra hans öron utan att man bremsar honom låter jag bli. Tycker det är onödigt att använda sig av så hårda metoder för att få bort lite hår, så jag står ut med det :)

Klipper BARA det som precis sticker ut utanför örat Håren finns ju där föratt skydda mot väder o vind o på sommaren mot insekter!

Jag klipper ingenting, hela hästen är ändå ett lurvmonster på vintern så det känns inte som någon idé :p På sommaren finns det inget att klippa...

klipper det som sticker ut och trimmar "kanterna" lite. jag är inget fan av ludd :p

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 280
Senast: skiesabove
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 031
Senast: Rumpnissen
·
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
390
Senast: animalasia
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
913
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka