cactuspower

Trådstartare
Vad kan era hundar för sorts tricks? Är inte så aktiv med och lära voven nya grejer längre men hon kan lite enklare saker som sitt, ligg, skall, fånga godis som man lagt på nos, vacker tass och krypa och fånga godis.

Ligg, kryp, sitt, rulla (men hon gör det endast ute på gräs, aldrig i snö, soffa, golv, säng) sitt, sitt vackert, vinka.

sitt ligg hit fot stå backa stanna kvar spela död vinka kramas krypa attack (han kan det men använder det inte direkt.) hoppa hinder, slalom till viss del

Sitt, ligg, stå, sitt fint, tack (räcka tassen), rulla runt och så kan han pussas. Har funderat på om jag ska lära honom att buga också. Får se hur det blir med det.

Sitt, ligg, slalom, "kom en åtta"(går som en åtta mellan benen på en då), "kom runt"(gå runt i cirklar), vacker tass, sitt vackert, skall, gäspa, tvätta sig om nosen(med tungan), gå fot, stanna kvar, söka godis, rulla bollen med nosen och säkert lite till.. :)

Adina: Sitt, Ligg, Sitt fint, Kryp, Hands up, Skall, Rulla runt, Putta boll (man lägger en liten boll mellan tassarna på henne och säger putta, då puttar hon bollen till Tjorven, hon puttar tillbaka och Adina puttar igen), Vinka, Tass, Dansa, Hopp...

Tjorven: Sitt, Ligg, Sitt fint, Kryp, Rulla runt, Putta boll, Dansa

tacka för godis, säga hej. men det är en produkt av att han gillar att slänga upp tassen i mitt knä när man sitter på en stol.
sitt, ligg, kryp (om man har godis framför som han kan följa)

Sitt,ligg,hopp, snurra runt, kryp, fot, stanna, rulla, give mi five(vacker tass) Vinka andra hållet(om han kommer på fel sida av ett träd) då går han på andra sidan(rätt sida)

Sitt, ligg, sitt fint (upp på bakbenen), ge mig tassen (och vi har börjat skilja på höger och vänster), stanna, vänta (betyder sakta ner lite så jag hinner ikapp om hon är lös), gå runt (kan gälla träd och stolpar som hon kommit på fel sida av när hon är kopplad, men funkar även för soffor, bord, bilen, hästen etc.). Har börjat träna in Lyft benet! (för att hon ska lyfta bakbenen när jag torkar tassar).

Sen vet jag inte om det är trick precis, men jag tycker det är väldigt praktiskt att ha kommandon för Kissa! och Bajsa! när jag har bråttom på morgonen innan jag ska till jobbet. :cool:

Selma kan sitt, ligg (ibland :smirk:), kom, gå och lägg dig, stanna, sök (leta godis), försiktig (ta sak eller godis försiktigt ur handen), gå till husse, gå till matte. :)
Och så skäller hon om man säger bjäbb med bjäbbig röst. :)

Sitt, hit, fot, ligg och stanna kallar inte jag för trix! Det är grundläggande lydnad som jag anser att en hund ska kunna! :smirk: Räcka tass och fånga godis räknar jag inte heller in i den kategorin, det behöver man knappast lära en hund. :D

På en allmänlydnadskurs jag gick skulle vi lära hundarna att trampa på kommando på tex en papptallrik på marken... Detta tricks tycker min dalmatiner hane är jätteskoj fastän det är tre år sedan han lärde sig det. :D

Som en förlängning av det trickset lärde vi honom också att trampa på en sophink...

Sedan kan man ju diskutera vad som räknas till tricks... :rofl:

:idea:Läste i lydnadsboken av Memea Mohlin att alla lydnadsmoment vi lär hunden är lika med cirkuskonster... ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 783
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
376
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 133
Senast: Nepenthe
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 414
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar