Triangelmärkt häst

B

Blomma

Vad är det som gäller på en försäkring då en häst har blivit t-märkt? Blir det "skadade" delen som var anledningen till t-märkningen undantaget ur försäkringen?
Någon som vet?
/Blomma

Den försäkring du har när hästen triangelmärks upphör, men du får teckna en ny ,och det hästen blev triangelmärkt för blir undantaget.

Har du dessutom en kombinerad A1+A2 försäkring så är det bara A1 som ger någon ersättning. Dvs själva "livförsäkringen" går inte in eftersom hästen inte behöver avlivas.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik En ridskola tänker börja använda en triangelmärkt häst i verksamheten. Detta mot att hästägaren får gratis uppställning. Vad jag vet är...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 189
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 886
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 868
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 461
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info