Ela
Trådstartare
Jag har idag American Akita och trivs väldigt bra med den rasen. Jag har dock börjat fundera lite kring mitt nästa hundval och tänkte höra vad ni har för förslag.
Vi vill ha en hund som kan vakta gården.
Hunden skall tåla att vara ute mycket och vistas ute längre stunder även vid strängare kyla.
Bunden till sin familj och gärna lite avvaktande/ointresserad av främlingar.
När det gäller motion så vill vi ha en hund som inte kräver jättemycket motion utan som trivs med att vara lös och följa med på promenader och ridturer.
Hunden får gärna vara lite egensinnig/kattlik men med lite mer "will to please" än Akitan vore önskvärt.
Gärna en hund som kan och tycker om att dra exempelvis saccovagnen.
Vi vill ha en hund med lite pälsvård. Helst inte någon ras som behöver trimmas man gärna en hund som skall borstas regelbundet. Akitorna schamponeras och fönas för att hålla pälsen fin vilket är kul.
Vi vill ha en hund som man lätt kan ha med sig bland andra hundar och som har mycket lite intresse av att slåss.
Hunden skall vara av större storlek.
Se får de gärna vara tilltalande rent utseendemässigt
Nåväl har ni några förslag på hundras till oss??
Vi vill ha en hund som kan vakta gården.
Hunden skall tåla att vara ute mycket och vistas ute längre stunder även vid strängare kyla.
Bunden till sin familj och gärna lite avvaktande/ointresserad av främlingar.
När det gäller motion så vill vi ha en hund som inte kräver jättemycket motion utan som trivs med att vara lös och följa med på promenader och ridturer.
Hunden får gärna vara lite egensinnig/kattlik men med lite mer "will to please" än Akitan vore önskvärt.
Gärna en hund som kan och tycker om att dra exempelvis saccovagnen.
Vi vill ha en hund med lite pälsvård. Helst inte någon ras som behöver trimmas man gärna en hund som skall borstas regelbundet. Akitorna schamponeras och fönas för att hålla pälsen fin vilket är kul.
Vi vill ha en hund som man lätt kan ha med sig bland andra hundar och som har mycket lite intresse av att slåss.
Hunden skall vara av större storlek.
Se får de gärna vara tilltalande rent utseendemässigt
Nåväl har ni några förslag på hundras till oss??