B
Blixtra
Är på jakt efter en trehjuling där man kan ha barnet vänt emot sig! Men det kan vara bra om dte går tat vända sittdelen åt andra hållet också. Vilka vagnar är konstruerade på detta viset?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Endast för att den verkar så smidig att ta sig fram med här på landet! Med den 4-hjuliga barnvagnen har det hitills varit tungt!cirkus skrev:Varför trehjulig ?
Du kanske har rätt! Vi har en vanlig fyrhjulig vagn av nyare modell, och den är svår här hos oss. Mycket skogsvägar och en hel del lera, inte så mycket stock och sten dock.. .cirkus skrev:Jag tycker att de trejhuliga enbart verkar vara en modegrej. jag tror inte att de är smidigare alls.
Det viktiga tror jag är att hjulen är tillräckligt stora och att den har hyffsad stötdämpning om man skall ut ibland stock och sten.
Jag har en högst ordinär Emmaljunga Softy (eller heter dom Sitty - en är Brios och en är Emaljkungas i alla fall) med lite bättre hjul (inte såna där vita) och den tar man sig fram med nästan överallt - och jag har svårt att tro att man skulle klara sig bättre bara för att man har en trehjuling... i påskas var vi ute och gick och även när skogsvägen blev en jättesmal stig bitvis så gick det bra - så länge det inte är för gropigt och stenigt eller för djup lera så går det och om det är ett extra besvärligt ställe så kan man dra vagnen efter sig...Blixtra skrev:Du kanske har rätt! Vi har en vanlig fyrhjulig vagn av nyare modell, och den är svår här hos oss. Mycket skogsvägar och en hel del lera, inte så mycket stock och sten dock.. .
Vilken sulky är bra i terängen då, om nu trehjulingen bara är mode..? Vill som sagt gärna ha honom vänd mot mig, men det kan ju vara bra om dte går att vända åt andra hållet också.
Obs! Vi får skriva ut märken, men ej länka till återförsäljare etc.
Kan du eller har du bebis vänd mot dig i den vagnen?Pysen skrev:Jag har en herkules raptor 3-spinn och den är inte ett dugg ostadig,den är precis som en fyrhjulig,den är inte lika lättstyrd som dom lättaste vagnarna men det får man försaka om man vill att den ska vara stadig.
Dom flesta trehjuliga är ju ostadiga och visst,det är en modepryl,men dom är ju mycket lättare att ta sig fram med.Jag blev rådd att inte ha en trehjuling när jag har hundar,men så såg jag denna och det är då verkligen inget problem.
jag är jättenöjd med min vagn,har dock inte haft den så länge,men säger då att den är tio gånger bättre än min fyrhjuliga.
cirkus skrev:Jag tycker att de trejhuliga enbart verkar vara en modegrej. jag tror inte att de är smidigare alls.
Det viktiga tror jag är att hjulen är tillräckligt stora och att den har hyffsad stötdämpning om man skall ut ibland stock och sten.