trehjulig sulky

Status
Stängd för vidare inlägg.
B

Blixtra

Är på jakt efter en trehjuling där man kan ha barnet vänt emot sig! Men det kan vara bra om dte går tat vända sittdelen åt andra hållet också. Vilka vagnar är konstruerade på detta viset?
 
Sv: trehjulig sulky

cirkus skrev:
Varför trehjulig ?
Endast för att den verkar så smidig :) att ta sig fram med här på landet! Med den 4-hjuliga barnvagnen har det hitills varit tungt!
 
Sv: trehjulig sulky

Jag har suttit och funderat på det men jag tror att det rent konstruktionsmässigt inte fungera...
Jag har dock aldrig provkört någon men har blivit lite skrämd av alla test som visar att den välter lättare, hur nu testen är gjorda vet jag inte riktigt... Men jag har aldrig upplevet "fyrhjulingen" tungkörd så jag har inte letat alternativ till annan vagn... Däremot bär jag istället en hel del när vi är ute i skogen, för det är ju nästan omöjligt att ta sig fram med vilken vagn som helst...:D
 
Sv: trehjulig sulky

Jag tycker att de trejhuliga enbart verkar vara en modegrej. jag tror inte att de är smidigare alls.

Det viktiga tror jag är att hjulen är tillräckligt stora och att den har hyffsad stötdämpning om man skall ut ibland stock och sten.
 
Sv: trehjulig sulky

cirkus skrev:
Jag tycker att de trejhuliga enbart verkar vara en modegrej. jag tror inte att de är smidigare alls.

Det viktiga tror jag är att hjulen är tillräckligt stora och att den har hyffsad stötdämpning om man skall ut ibland stock och sten.
Du kanske har rätt! Vi har en vanlig fyrhjulig vagn av nyare modell, och den är svår här hos oss. Mycket skogsvägar och en hel del lera, inte så mycket stock och sten dock.. ;) .

Vilken sulky är bra i terängen då, om nu trehjulingen bara är mode..? Vill som sagt gärna ha honom vänd mot mig, men det kan ju vara bra om dte går att vända åt andra hållet också.

Obs! Vi får skriva ut märken, men ej länka till återförsäljare etc.
 
Sv: trehjulig sulky

Blixtra skrev:
Du kanske har rätt! Vi har en vanlig fyrhjulig vagn av nyare modell, och den är svår här hos oss. Mycket skogsvägar och en hel del lera, inte så mycket stock och sten dock.. ;) .

Vilken sulky är bra i terängen då, om nu trehjulingen bara är mode..? Vill som sagt gärna ha honom vänd mot mig, men det kan ju vara bra om dte går att vända åt andra hållet också.

Obs! Vi får skriva ut märken, men ej länka till återförsäljare etc.
Jag har en högst ordinär Emmaljunga Softy (eller heter dom Sitty - en är Brios och en är Emaljkungas i alla fall) med lite bättre hjul (inte såna där vita) och den tar man sig fram med nästan överallt - och jag har svårt att tro att man skulle klara sig bättre bara för att man har en trehjuling... i påskas var vi ute och gick och även när skogsvägen blev en jättesmal stig bitvis så gick det bra - så länge det inte är för gropigt och stenigt eller för djup lera så går det och om det är ett extra besvärligt ställe så kan man dra vagnen efter sig...
 
Sv: trehjulig sulky

Jag har en herkules raptor 3-spinn och den är inte ett dugg ostadig,den är precis som en fyrhjulig,den är inte lika lättstyrd som dom lättaste vagnarna men det får man försaka om man vill att den ska vara stadig.

Dom flesta trehjuliga är ju ostadiga och visst,det är en modepryl,men dom är ju mycket lättare att ta sig fram med.Jag blev rådd att inte ha en trehjuling när jag har hundar,men så såg jag denna och det är då verkligen inget problem.

jag är jättenöjd med min vagn,har dock inte haft den så länge,men säger då att den är tio gånger bättre än min fyrhjuliga.
 
Sv: trehjulig sulky

Pysen skrev:
Jag har en herkules raptor 3-spinn och den är inte ett dugg ostadig,den är precis som en fyrhjulig,den är inte lika lättstyrd som dom lättaste vagnarna men det får man försaka om man vill att den ska vara stadig.

Dom flesta trehjuliga är ju ostadiga och visst,det är en modepryl,men dom är ju mycket lättare att ta sig fram med.Jag blev rådd att inte ha en trehjuling när jag har hundar,men så såg jag denna och det är då verkligen inget problem.

jag är jättenöjd med min vagn,har dock inte haft den så länge,men säger då att den är tio gånger bättre än min fyrhjuliga.
Kan du eller har du bebis vänd mot dig i den vagnen?

ps: heter vagnen så exakt? Jag googlade på det men fick inga träffar..
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: trehjulig sulky

cirkus skrev:
Jag tycker att de trejhuliga enbart verkar vara en modegrej. jag tror inte att de är smidigare alls.

Det viktiga tror jag är att hjulen är tillräckligt stora och att den har hyffsad stötdämpning om man skall ut ibland stock och sten.

Öh, inte smidigare?

Jag provade ALLA upptänkliga vagnar innan vi köpte en beg Urban Jungle, trehjulig med stora hjul och svängbart framhjul. Du kör den fulllastad med ett pekfinger och vänder på en femöring. Perfekt i stan och när man handlar och ska svänga hela tiden. Men den är bara framåtvänd som sittvagn, dock med "tittlucka".

Men i skogen - där är en gammal 70-talsvagn med stooooora vita smala ickelufthjul suverän! Fast de finns mest som liggvagnar.

I terräng har man ingen nytta av trehjuligheten, då svänger det FÖR lätt. Man kan låsa framhjulet då. Eller köra en Mountain terrain med fast hjul men den är också bara framåtvänd.

Jag skulle nog inte klarat en bakåtvänd sittvagn, för mina barn vill se framåt och skulle skruva halvt ihjäl sig för att komma loss ur selen :crazy: Tvillingvagnen vi hade (ORA) gick att vända åt bägge håll, det är robusta vagnar. Men det gick bara att köra med den "baklänges" när det var två barn i den och storebror hade fullt upp med lillebror, då var det uthärdligt att sitta åt fel håll. Men oftast stack huvudet ut runt hörnet :D
 
Sv: trehjulig sulky

Åh Blixtra, kolla vilka hjuuuuuul :love: :d :love: :d

5391733465.jpg


http://www.blocket.se/vi/7873259.htm?ca=8_s

Hittade en bakåtvänd trehjuling här: http://www.blocket.se/vi/7884393.htm?ca=8_s

Annars ser ORA-vagnarna ut så här http://www.blocket.se/vi/7556649.htm?ca=8_s och är vändbara åt båda hållen.
 
Sv: trehjulig sulky

3-hjuling på landet... tror inte tyvärr att det finns nån som funkar där... inte som du kan ha vänd mot dig i alla fall... vi har en trehjuling som passar perfekt på asfalt och i stan... men på landet... nooooway... i skogen skulle den inte hålla många minuter....

kan bara komma på en trehjuling som kanske funkar i skog osv och det är mountain terrain, fast den är ju frammåtvänd.....

fast iofs kanske teutonia spirit x3 eller s3 kan funka?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 283
Senast: Madalitso
·
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 439
Senast: Destiny_D
·
Hundavel & Ras Jag skulle vilja uppmana alla som har bra hanhundar att spara sperma från era hundar för framtiden. Med bra hundar menar jag alltifrån...
2
Svar
30
· Visningar
2 717
Senast: Milosari
·
Gravid - 1år I sommar ska maken, jag och vår lilla bebis resa till makens familj och tillbringa uppåt sex veckor där. Flyget tar några timmar...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 445
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp