Treårstest 2010

AW

Trådstartare
Nästa vecka sätter treårstesten igång och det finns säkert massor att diskutera.
  • Vem ska visa och var?
  • Hur går det för era treåringar och vad har ni för förhoppningar?
  • Vilka hingstar har sina första kullar?
  • och säkert massa annat också...

Tänkte vi kunde samla allt som rör treårstestet här och senare även resultaten.

Sv: Treårstest 2010

Ska visa två treåringar i år.

Den 30 april ska Luxus CML e:Florencio I u:Boette - Bolero visas på Flyinge.
Den 9 maj maj ska Mälby Millie Yard e:Heniarth Yarra-Glen u:Mälby Millie Mint - Heniarth Mr. Milligan (Welsh Mountain) visas på Bollerup.

Just nu pendlar känslorna mellan nervositet och förväntan. Tror att båda kan få bra poäng om allt går bra men det är väldigt svårt att vara objektiv när jag är så förtjust i mina små pojkar! Luxus hoppas jag framförallt ska få bra galoppoäng men är lite osäker på hur hans galopp visas utan ryttare. Med Mille har jag ingen aning :confused: Jag ser ju inte så många ponnyer runt 117 cm speciellt ofta... Tycker att han travar och galopperar bra men det ser ju inte ut på samma sätt som när halvbloden rör sig. Samma med hoppningen, han har väldigt lätt för sig, taxerar bra, rusar inte, fina framben och manken högst i sprången men inte öppnar han upp som Luxus gör. Gör B-ponnyer det?

Nu närmst ska vi på fredag åka med Luxus till Andreas som ska springa med honom så att han har sett honom innan. Sen är det sista löshoppningen på söndag, har inte riktigt bestämt mig för upplägget än... Sen gäller det fredagen efter det! Hjälp! :o :D

Fem spänn på att Luxus får dubbeldiplom !

Själv har jag vare sig egen treåring eller såld uppfödning att visa, men nästan. Jag lånade ut magen på min märr och nu är lillen så stor att han skall visas på treårs. Han är efter Corlensky G och jag har ganska höga förhoppningar. Sköter han sig så tror jag på hoppdiplom, sköter han sig strålande så tror jag på dubbeldiplom ! (Jag = optimisten nr 1 !) I värsta fall blir han okoncentrerad och pellejönsig och hoppar 6-6

Min var anmäld till Strömsholm 8 maj, men de blev snabbt ändrade planer när hon konstaterdes dräktig. :grin: Ska bli spännande att följa och se var Buke-hästarna får för resultat. Ska även bli kul att se vad First Wish första omgång får för betyg, eftersom att min lilla dam är efter honom.
Jag sätter också 5 SEK på Luxus. :love:

Ja nu blir det nervöst här en tid framöver...men också spännande och roligt.

Vi har tre uppfödningar från 2007 och alla är anmälda till treårstest..

Först ut är Luxus CML som kanske är den av alla som gör mig allra mest nervös..:)) Han är Boettes första avkomma hos oss och ligger oss otroligt varmt om hjärtat.

Dagen efter är det dags för den enda vi själva fortfarande äger;

Alfa CML e. Don Primero u. Miramis ue. Master-Napoleon. Detta är Miramis första avkomma hos oss. Det skall bli väldigt spännande att se vad damen har att visa domarna när det verkligen gäller. Håller hon sig i skinnet har hon stora kvaliteter. Hon visas i Vimmerby den 1 maj.

Helgen efter visas Cisco CML i Vreta i Östergötland. Han är e. Highlander u. Angelique ue. Guinness-Arram. Tidigare syskon har alla fått klass I eller diplom på treårstest.

Om ni inte har nåt att göra finns alla anmälda på tävlingsdatabasen. Jag håller på att kolla igenom Östergötland och där kryllar det av Corlensky-avkommor.

Mitt fullblods näst äldsta avkomma e.Camaro M ska visas på lördag, om allt går som det ska. Han såldes som 6 mån, så jag har ingen riktig koll på honom... Men han ska tydligen hoppa trevligt. Tyvärr är han lite liten, men annars tror jag han ser hyffsad ut. Hoppas på kl.1 som hopphäst iaf.

Om ni inte har nåt att göra finns alla anmälda på tävlingsdatabasen. Jag håller på att kolla igenom Östergötland och där kryllar det av Corlensky-avkommor.

Hur söker du då hittar inget på tävlingsdatabasen och är inloggad ?

Mia

Ska visa min welsh hingst, Camaro II på Bollerup den 9/5...

Nervöst är det, har tränat på allt, men han som är så snäll hemma kan ibland visa en helt annan sida när han kommer bort så nu kör vi iväg lite ibland och lastar av på andra ställe så han vänjer sig vid det..

Visst är det nervöst när man ska iväg med så unga hästar.

Jag har en liten undran när det gäller treårstestet för ponnyer. Dem visar men exteriör/gångarter innan de löshoppar, inte efter som halvbloden. Finns det någon anledning till det, någon som vet? Min Mille kan skritta riktigt trevligt med stort övertramp men kan också få lite väl bråttom om det händer mycket kul runtomkring. Då är inte alltid helt lätt att få en ung ponny stå still och skritta lugnt. Tycker att det borde var lättare efter de sprungit av sig eller är det fler som är uppe i varv då?

Jodå, logga in dig på tävlingsdatabasen och sen klicka sök tävlingar.
Distrikt: alla
Häst
Gren: avelsvärdering

Då får jag upp alla tävlingsplatser, sen kan man klicka på hästar för att se vilka som är anmälda!

Jodå, logga in dig på tävlingsdatabasen och sen klicka sök tävlingar.
Distrikt: alla
Häst
Gren: avelsvärdering

Då får jag upp alla tävlingsplatser, sen kan man klicka på hästar för att se vilka som är anmälda!

Hmmmm nu fungerar det när jag tog alla men inte Östergötland;)

Tack Mia :)

Var anmäler man sig om man bor i göteborg ? Eller vilka ligger närmast ?

Mia

Nästa vecka sätter treårstesten igång och det finns säkert massor att diskutera.
  • Vem ska visa och var?
  • Hur går det för era treåringar och vad har ni för förhoppningar?
  • Vilka hingstar har sina första kullar?
  • och säkert massa annat också...

Tänkte vi kunde samla allt som rör treårstestet här och senare även resultaten.

Jag har ett sto e.Quite Easy-Calypso ll som ska visas i Tingsryd.
Hoppas hon får bra poäng för hon är väl förbered för det men man vet ju aldrig när det gäller unghästar.

Var anmäler man sig om man bor i göteborg ? Eller vilka ligger närmast ?

Mia

Bohuslän-Dals Varmblodsklubb tror jag är de som arrangerar närmast Göteborg, ena dagen på Nuntorps NBG och andra på Troya Horse Arena i Kungälv. :)

Senast ändrad av en moderator:

Vi ska visa Maggan e Pomme Royal - Felix på nuntorp. Vi hoppas på klass 1 som hopphäst. Hon kommer tyvärr inte visas uppsuttet så diplom blir ju ej aktuellt. Fast hon får ju gärna få bra poäng som dressyrhäst också. :laugh:

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 805
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 491
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Efter många månader av hästletande så hittade jag äntligen hästen med stort H. Men, under besiktning han var halt på böjt spår i trav i...
2
Svar
27
· Visningar
4 203
Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka