Travtränare misstänkt för djurplågeri

Sv: Travtränare misstänkt för djurplågeri

Visst har jag det...men du vet inte varför....du kan få veta.:idea:

Jag nämnde ett namn, i positiva ordalag, som inte får nämnas på buke, visste inte det, blev varnad.

Pratade snusk i en icke snusktråd, blev varnad.:o:devil::D

Så sådana personangrepp som du blivit varnad för har jag inte satt på pränt.:grin:

Dina ord. Tror inte det är hela sanningen, annars beror det på att jag och några till inte har det som vardag att anmäla kommentarer....Det hade kunnat bli rätt många då. :angel:

I framtiden kan det nog vara smart om du låter bli att hävda att du har mer kunskap än det flesta, du har ingen aning vem som sitter bakom nicken och vad de kan o inte kan inom olika områden.. och du gör det bara möjligt för andra att hitta o citera dig när du haft fel.. :idea:

Dina ord. Tror inte det är hela sanningen, annars beror det på att jag och några till inte har det som vardag att anmäla kommentarer....Det hade kunnat bli rätt många då. :angel:

Men ärligt, vad vet du om huruvida andra trianglar eller inte och det är fortfarande inte triangeln som avgör om du blir bannad/varnad/friad, triangeln ber bara en moderator läsa ett visst inlägg...

Lilla Vännen kan triangla alla dina inlägg, men det betyder inte att du blir bannad! :idea:

Men ärligt, vad vet du om huruvida andra trianglar eller inte och det är fortfarande inte triangeln som avgör om du blir bannad/varnad/friad, triangeln ber bara en moderator läsa ett visst inlägg...

Lilla Vännen kan triangla alla dina inlägg, men det betyder inte att du blir bannad! :idea:

Ja, ja. Kan så vara...

I framtiden kan det nog vara smart om du låter bli att hävda att du har mer kunskap än det flesta, du har ingen aning vem som sitter bakom nicken och vad de kan o inte kan inom olika områden.. och du gör det bara möjligt för andra att hitta o citera dig när du haft fel.. :idea:

Fel! Jag har aldrig sagt att jag har mer kunskap än de flesta. Jag har sagt att jag har mer erfarenhet än många andra. Väsentlig skillnad om man nu ska märka ord. Och det baserade sig på min ålder, hur länge jag har hållt på med hästar och i vilken omfattning jag har hållt på, bl a har jag varit yrkesverksam i hästbranschen i ca 20 år. Men jag skulle aldrig påstå att jag kan mer än de flesta. En viss ödmjukhet besitter jag, vilket i o f s krävs för att lära sig hästar. Slå sig för bröstet och tycka att man är bäst leder ingen vart. Det är väl det som gör det fascinerande, att man lär sig något nytt varje dag!

Fel! Jag har aldrig sagt att jag har mer kunskap än de flesta. Jag har sagt att jag har mer erfarenhet än många andra. Väsentlig skillnad om man nu ska märka ord. Och det baserade sig på min ålder, hur länge jag har hållt på med hästar och i vilken omfattning jag har hållt på, bl a har jag varit yrkesverksam i hästbranschen i ca 20 år. Men jag skulle aldrig påstå att jag kan mer än de flesta. En viss ödmjukhet besitter jag, vilket i o f s krävs för att lära sig hästar. Slå sig för bröstet och tycka att man är bäst leder ingen vart. Det är väl det som gör det fascinerande, att man lär sig något nytt varje dag!

Jag tycker det är lika lika samma samma...

Jag har nog betydligt mer erfarenhet av hästar än många andra här och säkerligen även dig

Mitt tips var bara att du skulle sluta skriva så och förutsätta att det är så.. då slipper du att någon påpekar att du haft fel i en tråd.. :idea:

Man kan ju tolka det så att Lilla Vännen tycker det borde vara diskning för regelbrott av den typen, hon ar tagit upp det till diskussion och respekterar att travet valt de regler de har gjort, hon har fått mer information om hur det fungerar med regler o bestraffningar och kan tycka att det fungerar ganska bra ändå.
Trots att hon faktiskt fortfarande tycker det ultimata o mest rättvisa vore diskning, så är hon informerad om att det blir andra typer av bestraffningar som kanske passar sporten bättre?

Jga tycker t ex att man inte borde få släppa handstroppen för drivning, det vora absolut det bästa enligt mig, men jag tycker det är bra att travet ändrat straffskalan och skärpt straffen och tycker det är bra.
Men absolut bäst vore om man inte släppte handstroppen!

Ska vi då fortsätta disskutera samma sak i evighet, eller ska vi nöja oss med att det blir hårda staff o regler, även om vi personligen inte tycker de är absolut de ultimata?
Det går lixom att tycka olika och respektera det...

Eller så kan ju lilla vännen själv förklara:idea:utan att få hjälp av någon som kan mer,så det blir lilla vännens eget tänkande som kommer på svaret istället för ditt..

Man kan ju tolka det så att Lilla Vännen tycker det borde vara diskning för regelbrott av den typen, hon ar tagit upp det till diskussion och respekterar att travet valt de regler de har gjort, hon har fått mer information om hur det fungerar med regler o bestraffningar och kan tycka att det fungerar ganska bra ändå.
Trots att hon faktiskt fortfarande tycker det ultimata o mest rättvisa vore diskning, så är hon informerad om att det blir andra typer av bestraffningar som kanske passar sporten bättre?

:bow:

Bra förklarat!

Lilla Vännen.

Vill du ha det från högre ort, kan du ju alltid pma en Moderartor eller Gunnar.. :idea:
Så slipper du fortsätta vara bitter o tro att det är Lilla Vännen som fått dig bannad..

Jag som skrev ett långt inlägg som försvann när jag skulle lägga in det :cool:

Du har nog missuppfattat mig. Jag skrev ett inlägg i "jag"-form där jag frågade om regler för forumet. Men jag har mig veterligen inte varit bannad och det var frågor i allmänhet. så jag är inte ett dugg bitter utan tvärtom. Jag lever efter parollen att ger man sig in i leken får man leken tåla. Däremot så kan jag villigt erkänna att jag orkar inte hålla på att gå tillbaka och läsa gamla trådar för att komma med kommentarer om i nya inlägg. Men jag beundrar Lillfi som orkar hålla koll på vad som sagt. :D
Och att älta vad som sagts i trådar ett halvår tillbaka känns inte så kul. Och jag tycker att vrida ord hit och dit i en diskussion och plocka meningar ur sitt sammanhang är för mig fullständigt meningslöst och jag önskar att jag hade en högre motståndskraft mot att svara. Sen finns det dom som tydligen gottar sig förskräckligt över att man råkat anväda fel ord men det är ju upp till dom. Men jag tycker fortfarande att du har hållt en hög nivå och försökt föra diskussionen vidare. Men jag tror Ginnies kan svara för sig själv. :angel:

Nu förstår jag inte riktigt....

I princip hela tråden har du klagat på mitt käbbel, bett mig sluta och bönat om att ist trådens ämne ska diskuteras, och vad händer då när jag då väljer att inte bemöta dina senaste inlägg?

Jo, du hakar fast i ett annat för att själv fortsätta käbblet, varför klagar du så ? och varför lägger du inte ner själv nu när du hade chansen, då hade du ju sluppit det som för dig verkar så betungande.:cool:

Så till sak: Du får väl klaga till Gunnar och säga till honom att jag behöver mer tillsägelser från honom,:idea:jag lovar lyssna och lära!

Nu förstår jag inte riktigt....

I princip hela tråden har du klagat på mitt käbbel, bett mig sluta och bönat om att ist trådens ämne ska diskuteras, och vad händer då när jag då väljer att inte bemöta dina senaste inlägg?

Jo, du hakar fast i ett annat för att själv fortsätta käbblet, varför klagar du så ? och varför lägger du inte ner själv nu när du hade chansen, då hade du ju sluppit det som för dig verkar så betungande.:cool:

Så till sak: Du får väl klaga till Gunnar och säga till honom att jag behöver mer tillsägelser från honom,:idea:jag lovar lyssna och lära!

Vad bra Ginnies! Då tar jag dig på ditt ord att du slutar käbbla...Trevligt! :banana:

Nu läser du in något som inte står-igen- var har jag skrivit att jag ska sluta med käbblet?, jag bara undrade varför du inte tog chansen när du fick den-när det för dig är så irriterande?

Nu läser du in något som inte står-igen- var har jag skrivit att jag ska sluta med käbblet?, jag bara undrade varför du inte tog chansen när du fick den-när det för dig är så irriterande?

Ärligt talat..vem verkar mest irriterad här? Tycker det är lite fånigt att låta andra som kan mer svara åt en faktiskt-DET tyder på okunnighet

Ärligt talat..vem verkar mest irriterad här? Tycker det är lite fånigt att låta andra som kan mer svara åt en faktiskt-DET tyder på okunnighet

Är det okunnigt att instämma i ett inlägg och tycka det var bra sagt/förklarat?

Finns en del :bow: i denna tråden, tyder alla de på okunnighet o att man låter någon annan föra ens talan, eller betyder det att det var bra sagt, jag instämmer och behöver inte skriva samma sak igen, bara för att få använda mina egna ord?

Ibland behöver man inte säga mer..då kan man:bow: Men i detta fallet blev det bara ett sätt att smita-faktiskt..jag ser det,men vissa ser och hör bara det dom vill ta in.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En kusk som slagit sin häst så hårt med ridspöt under ett lopp på Åbytravet att det lämnat tydliga svullnader står åtalad i Göteborgs...
2
Svar
23
· Visningar
2 779
Senast: Dopy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
988
Senast: Sasse
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter elitloppsfinalen avslöjade Travronden att Ecurie D. byter tränare. Stjärnhästen ska till USA och hamnar hos Åke Svanstedt. Och...
Svar
0
· Visningar
383
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 891

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka