Travtränare misstänkt för djurplågeri

Sv: Travtränare misstänkt för djurplågeri

Det tog rätt många inlägg innan det framkom att det var en enda tävling, det kunde du skrivit direkt, såhär lät det:

Jag menar, det är konstigt om de hästar du nämner alla var på den där tävlingen för 9 år sedan?

Fel igen Ginnies. Det blir så fel när du bara går in för att vinkla ord och plocka meningar ur sitt sammanhang. Att folk som klår sin häst förekommer på tävlingar. Såg det så sent som för någon månad sen. Där var det andra som sa till överdomaren så fråga inte vad som händer sen.
Sporrarna skrev jag redan från början att det gudskelov inte var så ofta. Men jag har sett det. Kan vi nu sluta märka ord och gå vidare i diskussionen? Ältandet är vansinnigt tråkigt.

Grisfösaren har knappast varit poppis, men det fanns de som prövade metoden på 60-70-talet o har berättat om den.
Och nej, det är inte 50 travtränare som är misstänkta det är 1 travtränare och 2 ur hans personal! :idea:

Nej, och det är heller inte en jättemängd ryttare som får disciplinstraff. Men det dom få personerna gör förstör oerhört mycket för ridsporten.

JesusChrist! Vad ni bråkar! Det enda ni verkar bry er om är vem som får sista ordet och vem som har RÄTT... Herregud, tycker många trådar här på buke är så... Fan man får ju magsår av att läsa det här... Ville bara läsa lite info om en travtränare som anmälts för djurplågeri och lite olika kommentarer. Inte bråk mellan 20 tjejer....

:bow::bow: Så rätt, så rätt...

Inte i närheten av dina skriverier,som resulterat i varningar och nyss en banning, så du ska nog vara tyst.:eek:

Nu ska du inte kasta sten i glashus.... jag vill minnas att även du blivit tillrättavisad...:grin:

Ingen helomvändning alls, var har jag skrivit att jag vill att pisken ska bort vid körning?:confused:

Att köra med pisk, använda den som säkerhet och förstärkning är milsvid från att prygla, och ja, jag är fortfarande emot prygel men jag och Humlis hade vår diskussion i den tråden du länkat till, jag har lärt en del så varför skulle jag käbbla vidare om det nu, så fattar inte varför du drar in det?:mad:

Så bakom alla dina tvärsäkra inlägg i förra tråden döljde sig alltså okunnighet?
Det får en ju onekligen att ifrågasätta alla andra tvärsäkra inlägg i tidigare trådar också.
Står du inte längre för detta inlägg nedan? Tycker du inte längre att ekipagen ska diskas?

Slår mig fri-inte jag.

KL

Jag har varit inne lite i travttåden, innan den blev låst, och frågat varför ingen vill att den som piskar sin häst i mål och den därför blir placerad eller får vinst, tycker att ekipaget ska diskas.?

Om man kan vinna i travet på fusk och faktiskt på det viset att fusket innebär att man slår hästen, varför kan man då inte öppet få barra eller piska på hopptävling, vad är skillnaden?

Jag är inte för barrering, piskning, sporrning, men vad är skillnaden?

Och en annan sak, någon i andra tråden menade på " att det var ju inte så farligt, några minuters lopp och lite piskslag", hmmm, jag undrar vilken kusk som törs slå så hårt på tävling utan att ha tränat samma slag på träning?

Men att rajlera över någon annas okunnighet missas det inte ett tillfälle till, som dessutom inte har någonsomhelst anknytning till ämnet i tråden.
Och angående din egen kunskap om hästar, jag ville bara belysa att dina skriverier i din egen tråd angående bakom lod och bakom hand, mer visar att du är en helt vanlig ponnymorsa, där andras ungars ponnyer går skit men inte ditt eget barns, och så brukar det ju vara
Oj, här dras tydligen alla ponnymorsor öven en och samma kam!! :rofl:
Du har verkligen dålig koll på oss , jag väljer att säga ponnymammor!! Låter bättre än morsor!!

Nej, och det är heller inte en jättemängd ryttare som får disciplinstraff. Men det dom få personerna gör förstör oerhört mycket för ridsporten.

De här dicilpinstraffen var väldig intressanta att läsa. Det verkar mest handla om bråk mellan tävlingledning/tävlande samt om en galen överdomare...:eek:
Jag hittade endast en tävlande som spöat sin häst 7-8 ggr , allt annat var ju annat trams....
Det skar verkligen i mitt ponnymammahjärta att läsa om mamman som krävde att sonen skulle få rida om sin ritt... fast sonen inte ville.... herregud säger jag bara!!! :cry:

Var förövrigt på ponnytävling i söndags, såg bara glada goa ponnyer och glada goa ungar!! :banana:
Vi kom ju hem med en 6e placering av hela 61 ekipage...:bump:
ursäkta Humlan, men jag måste ju också få skryta lite....:p
Det är ju faktiskt roligt när det går bra på tävling och både häst/ryttare/kusk gör sitt yttersta!

Var förövrigt på ponnytävling i söndags, såg bara glada goa ponnyer och glada goa ungar!! :banana:
Vi kom ju hem med en 6e placering av hela 61 ekipage...:bump:
ursäkta Humlan, men jag måste ju också få skryta lite....:p
Det är ju faktiskt roligt när det går bra på tävling och både häst/ryttare/kusk gör sitt yttersta!

Grattis!! :)
Trevligt inlägg som kontrast till tjaffs och visa vad vi nog allihopa är helt överrens om, det ska vara roligt för alla inblandade! :banana:

Står du inte längre för detta inlägg nedan? Tycker du inte längre att ekipagen ska diskas?

Kan du tala om för mig var någonstans jag skrivit att jag ändrat mig gällande det du nämner ovan?:confused:

Jo, jag tycker fortfarande att travekipage som pryglas otillåtet ska diskas, framkom inte det tillräckligt tydligt i den tråden? Eller är du snurken över att jag i denna tråd inte håller på och ältar just det? Jag är nämligen övertygad om att Humlis, som var den jag diskuterade med mest i den andra tråden, faktiskt mycket väl minns vad jag tycker och precis som jag anser att vi har diskuterad den saken klart och även kan acceptera att vi har olika åsikter i den frågan, varför har du så svårt att förstå en sådan sak?, fattar inte det.:grin:

Nu ska du inte kasta sten i glashus.... jag vill minnas att även du blivit tillrättavisad...:grin:

Visst har jag det...men du vet inte varför....du kan få veta.:idea:

Jag nämnde ett namn, i positiva ordalag, som inte får nämnas på buke, visste inte det, blev varnad.

Pratade snusk i en icke snusktråd, blev varnad.:o:devil::D

Så sådana personangrepp som du blivit varnad för har jag inte satt på pränt.:grin:

JesusChrist! Vad ni bråkar! Det enda ni verkar bry er om är vem som får sista ordet och vem som har RÄTT... Herregud, tycker många trådar här på buke är så... Fan man får ju magsår av att läsa det här... Ville bara läsa lite info om en travtränare som anmälts för djurplågeri och lite olika kommentarer. Inte bråk mellan 20 tjejer....

Bra skrivet!

Det verkar dock inte som ditt inlägg tas på allvar, tyvärr. Det borde mana till eftertanke men ditt inlägg verkar tyvärr passera omärkt förbi.

Kan du tala om för mig var någonstans jag skrivit att jag ändrat mig gällande det du nämner ovan?:confused:

Du skrev så här:
Att köra med pisk, använda den som säkerhet och förstärkning är milsvid från att prygla, och ja, jag är fortfarande emot prygel men jag och Humlis hade vår diskussion i den tråden du länkat till, jag har lärt en del så varför skulle jag käbbla vidare om det nu, så fattar inte varför du drar in det?

Med hänsvisning till det fetmarkerade, så undrar jag: Vad har du lärt dig nu som du inte visste i den andra tråden?

Jo, jag tycker fortfarande att travekipage som pryglas otillåtet ska diskas, framkom inte det tillräckligt tydligt i den tråden?
Jo, det var det det gjorde, därför undrar jag !
Jag är nämligen övertygad om att Humlis, som var den jag diskuterade med mest i den andra tråden, faktiskt mycket väl minns vad jag tycker och precis som jag anser att vi har diskuterad den saken klart och även kan acceptera att vi har olika åsikter i den frågan, varför har du så svårt att förstå en sådan sak?, fattar inte det.:grin:
Vad jag förstår så har du alltså inte ändrat dig då.

Jo, jag tycker fortfarande att travekipage som pryglas otillåtet ska diskas, framkom inte det tillräckligt tydligt i den tråden? Eller är du snurken över att jag i denna tråd inte håller på och ältar just det? Jag är nämligen övertygad om att Humlis, som var den jag diskuterade med mest i den andra tråden, faktiskt mycket väl minns vad jag tycker och precis som jag anser att vi har diskuterad den saken klart och även kan acceptera att vi har olika åsikter i den frågan, varför har du så svårt att förstå en sådan sak?, fattar inte det.:grin:

Återigen-Du har alltså INTE ändrat dig sedan förra tråden?eller? Inte ändrat dig,men lärt dig mer? oj..hoppsan..jag snubblade visst på min egen fot:angel:

Man kan ju tolka det så att Lilla Vännen tycker det borde vara diskning för regelbrott av den typen, hon ar tagit upp det till diskussion och respekterar att travet valt de regler de har gjort, hon har fått mer information om hur det fungerar med regler o bestraffningar och kan tycka att det fungerar ganska bra ändå.
Trots att hon faktiskt fortfarande tycker det ultimata o mest rättvisa vore diskning, så är hon informerad om att det blir andra typer av bestraffningar som kanske passar sporten bättre?

Jga tycker t ex att man inte borde få släppa handstroppen för drivning, det vora absolut det bästa enligt mig, men jag tycker det är bra att travet ändrat straffskalan och skärpt straffen och tycker det är bra.
Men absolut bäst vore om man inte släppte handstroppen!

Ska vi då fortsätta disskutera samma sak i evighet, eller ska vi nöja oss med att det blir hårda staff o regler, även om vi personligen inte tycker de är absolut de ultimata?
Det går lixom att tycka olika och respektera det...

Undrar om man törs sticka in en fråga här? ...

Jo, jag tycker fortfarande att travekipage som pryglas otillåtet ska diskas, ...
Vad är tillåten prygling inom travet?
Varför bestraffar man hästarna där och för vad?

Prygel= "kroppslig bestraffning" enl ordboken.

LIA

Så bakom alla dina tvärsäkra inlägg i förra tråden döljde sig alltså okunnighet?
Det får en ju onekligen att ifrågasätta alla andra tvärsäkra inlägg i tidigare trådar också.

Men att rajlera över någon annas okunnighet missas det inte ett tillfälle till, som dessutom inte har någonsomhelst anknytning till ämnet i tråden.

Oj, här dras tydligen alla ponnymorsor öven en och samma kam!! :rofl:
Du har verkligen dålig koll på oss , jag väljer att säga ponnymammor!! Låter bättre än morsor!!

Jag kan berätta för dig Lillfi att den tråden Ginnies hela tiden hänvisar till så råkade jag skriva bakom lod i ena meningen och bakom hand i den andra. När jag var liten hade jag en ridlärare som sa bakom hand till allting och det sitter i ännu hos mig. Så slarvar jag så kan jag benämna de olika sakerna med samma uttryck trots att jag mycket väl vet skillnaden. Sen att det sitter experter här och vrider och vänder på varje ord har jag blivit mer varse om efter det och inser att man måste väga alla ord på guldvåg. Och tyvärr är jag lite för spontan i min läggning för det. Men kan vi inte låta Ginnies då förklara för mig vad det är för skillnad, så får jag det förklarat för mig från ett proffs. Och hoppas hon inte kopierar någon annans kommentar då. :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En kusk som slagit sin häst så hårt med ridspöt under ett lopp på Åbytravet att det lämnat tydliga svullnader står åtalad i Göteborgs...
2
Svar
23
· Visningar
2 779
Senast: Dopy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
988
Senast: Sasse
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter elitloppsfinalen avslöjade Travronden att Ecurie D. byter tränare. Stjärnhästen ska till USA och hamnar hos Åke Svanstedt. Och...
Svar
0
· Visningar
383
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 891

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka