travhingstar

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Sv: travhingstar

Se där,du blev den lycklige :angel: .

För övrigt så har mitt sto gått till Sugarcane Hanover. Gammalt blod,men jag fick ett mycket bra pris och stoet är nära släkt med Kramer Boy.

Hörde visst att märra blivit betäckt med Cortez i stället...:D
Ähhh...lätt att blanda bort frusna spermier.;) Speciellt på ett stuteri för ridhästar..
Du får ju en med tior i gångarter istället..även i galopp..:angel:

:angel: :angel: :angel: :devil: ;) :D

AM

*kl*
En vän vill ha tag på en hingst att betäcka med. KRAVET är att den ska ha Nevele Pride nära i stamtavlan och inte vara alltför dyr (annars tar hon en Friserhingst..... brrr)

Någon idé någon?

Pris?
Hon är lustig eftersom en travhingst inte får vara för dyr med tanke på vad en Friser skulle kosta...

Sandy scotsh b ska till love you är dräktig med Ganymede
com elisa ska till love you
En amrikan vi köpte nu ska till jaggen.
Daimond sapristi ska till Revenue igen. Är dräktig med han i år.
Vi vill ha 25% franskt i våra föl och hoppas på att få någorlunda bra betalt för fölen så då blir valen de lite dyrare hingstarna.

Läste att Eliza ska till love you, hoppas hon tar emot detta år :)
Är du ägaren?

Hon vill inte betala mer än 15 000 om det ska bli en travare i år med (och då ska hinhsten ju ha Nevele Pride nära....) En Friser kostar 20 000 (och fan vet om det ens går att registrera någonstans)

Några travhingstar med Nevele Pride nära är Uxer L.B. (mf Nevele Pride), han är dessutom billig, From Above (ff Nevele Pride) dyrare, Rite On Line (fulltecknad) och Tony Oaks (mmf Nevele Pride), ganska billig, han är pappa till den på banan tuffa hästen Dig for Dollars.

ja det finns många bra även om jag själv har en avelshings så kan jag intee betäcka hans halvsyster med honom så jag funderar vad jag ska ta

Det är ett sto e. Ata Star L. Inte tävlad. Har 2 avkommor (e. Nordsvensk & e. Arab/New Forest).

Det blir General du Pommeau till Elma (Little More Action).
Och så tar vi Enjoy Lavec till Waltzing Queen.

Elma har blivit betäckt tre ggr nu i år, får se om det blir nåt där.
Waltzing ska till Kerstin D på torsdag, som ska börja jobba med henne. Efter undersökningen i höstas gav hon henne 10% chans till dräktighet. Det känns SÅÅ kul med avel just nu:mad:
Borde väl tagit nåt billigare utan bokningsavgift men blir det nått så vill man ju att det blir bra. Det verkar inte finnas så många herrar med kanonkvalité på sina produkter. Men enligt K så så var hans helt okej.

/C

Och så tar vi Enjoy Lavec till Waltzing Queen.

Waltzing ska till Kerstin D på torsdag, som ska börja jobba med henne. Efter undersökningen i höstas gav hon henne 10% chans till dräktighet. Det känns SÅÅ kul med avel just nu:mad:

/C

Då blir du säkert inte gladare av att få veta att Enjoy Lavec har CEM.
Vi har en på sstation och två till ska dit.
Den som står där nu ska gå på fryst.

AM

Hade han inte det förra året också? Går det inte att bota eller har han fått det i år igen?

Han friskförklarades efter behandling förra året.
Då, kom han från Italien med "rena" papper..

Såå....italienarna har lyckats i år igen!!
Att exportera en friskförklarad CEM hingst...:angel:
AM

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
441
Senast: Pegasus63
·
Trav Jag undrar hur man får en travare att galoppera i vagn då han kan galopp i ridningen, från marken osv men i vagn när jag säger kommandot...
Svar
2
· Visningar
842
Senast: Kamomilla
·
Ridning Hur stor skillnad är det att skritta och trava på asfalt jämfört med grusväg om man bortser från halkrisken? Är asfalt hårdare/sämre...
2
Svar
24
· Visningar
2 200
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård