Sv: Travhingstar kända för sitt temperament?
Jag har en Michigan-märr härhemma. Enligt många andra skall 'hon' vara besvärlig, men det har mycket med hennes vilja OCH ryggonda att göra. Hennes farsa Michigan avlivades förra sommaren 31 år gammal (har faktiskt pratat med hingstägaren) då var hingsten levsglad o busig -ja, det låter precis som min góa 15åriga dam - men en sån dam med egenskaper är som bortblåsta, en jättesnäll dam med egen vilja (precis som JAG - ägaren - ) men vi har typ levt med varandra sen hon ploppat ut ett Ride the Night-hingstunge o blev kastrerad som.....*tänka*...... 3åring kanske men ÄR idag ridhäst numera. Javisst,vem kan köra sönder på en STOR Ride the Night-unge??? Jag var med o tömkörde unge,men då var han ganska seg o typ, säger tja, ska vi hitta på ngt kul att göra??
Min andra uppfödning som tyvärr inte blev reggad men det spelar ingen roll, hon är lika seg eller ja ännu SEG trots att hon är efter Fill V. Så jag o morsan min diskuterar... Gallant Baron som någon norska här har föreslagit, javisst. Men inte i år, jag är mycket mån om min dam, hon ska oxå få bestämma själv. En helt underber Michigan-märr med Hoot Mon och Hickory Pride i stammen ska inte vara så jävla dåligt heller om man t ex tar Gallant Baron. Det viktigaste för mig att damen ska gå till en bra grabb och knulla o sen får vi se....
Sen får Rita berätta för mig som förra gången att det går utmärkt. En FIN dam som jag ALDRIG gör mig av med. Jag kommer att bevara hennes stam även om den är föråldrig och sen om svenskarna kommer med konstiga kommentarer som att....men är inte hon gammal,stammen är ju skit.. Det skiter jag FULLKOMLIGT i eftersom jag behåller avkomman o ser hur den går på travet.
Enligt ägarinnan till Michigan är han den bästa o coolaste hingsten hon haft. Inte undra på varför jag har en så lättförstådd dam som fattar vad jag vill....Stanna när jag stannar o så vidare. Så gör inte Fill V-dottern,nej men hon är min nu för tattarfolket vägrat betalat fölavgiften så nu blir det bara släkten i fortsättningen som även älskar gammeldamen o ja, hon är en familjedam som jag värdesätter högt hos bara för att jag haft henne/känt henne sedan år 2000 = bitsk kärring men det var mig hon valde så ja, varför inte?? En trevlig dam i sina bästa år med gammal stam ska jag ta vara på!
Just det...Michigan med sin Hoot Mon och Hickory Pride och på mammans sida samma sak typ inavlade (tänkte nästan skriva jävla JUDE-avel....men detta är en häst) och då var det ngn som jag inte bryr mig beror mer på att damen varit en sträng o bra morsa. Jag var den enda som kunde köra henne normalt på travet trots att jag forskat i historian varför hon krävde en runda till vilket hon alltid fick... Tänkte bara att träna, men EN joggingrunda i hög hastighet ville damen ha.. ja,det fick hon också för hon visste vem det var som körde sen fick jag andra kuskar testköra henne vilket det inte fungerade. Helst jag själv men det gick inte eftersom jag hör för dåligt, men nu kanske det går att fixa?? En döv tjej fick köra en häst i provlopp på Örebro travbanan, klart jag är sugen vill helst köra min egen......
Michiganavkomma-forever!