Sv: Travhackamore?
Det var ju precis det Zuzzi skrev?
Det var ju precis det Zuzzi skrev?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja - men det jag argumenterar mot är att man visar en bild på ett vanligt hack med skänklar. Folk kan få "smarta" idéer - typ.
Du frågade om hacket satt för långt ner, ja det tycker jag, alldeles för långt ner samt felvinklat och visade en bild på rätt placerat ridhack, ursäkta, nästa gång struntar jag i att svara istället.
Kul att du såg att det var åt fel håll åtminstone. Sitter betydligt bättre nu.
vad är det för effekt du är ute efter ? Att han inte ska ha bett i munnen ?
Nu är jag mest ridmänniska så förlåt mig om jag är helt ute och svävar. Läste tråden för jag undrade vad ett travhack var men iaf. där jag jobbar brukar vi ha remontnosgrimmor på de hästar som lägger tungan över bettet. vet inte om det går att kombinera med travhacket, om det är tillåtet på tävling. men kanske är värt att prova om han inte gillar tungbandet?
Nej, en remontnosgrimma just i travsammanhang håller jag med dig om är lite knepigt, även om det är en jättetrevlig nosgrimma under normala andningsförhållanden.
Vad har du provat för bett på honom hittills? Att han känns döv i munnen och dessutom blöder tyder ju på att bettet inte ligger bra i hans mun, antingen för att det är fel utformat, eller för att det är fel storlek. Var är det han blöder någonstans? Tuggar han på tungan eller vad händer?
Edit: Ah, såg att du skrivit ett par inlägg längre upp. Men det kommer inifrån munnen alltså? Kan du inte ta tag i tungan och se om han har några skador på den? Blåmärken eller så.