Travfolkets snacktråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd!

Jag ska också försöka hitta en ponny då :D

Jag har en. :angel: (Eller ja två, men den som är mindre rör sig som en älg så han är nog inte lämplig)

Men honom vill du nog inte köra heller med tanke på dina krav på hästar :p Och för mig är det heeeemskt långt till Bornholm.

*kl*

Har ett problem.....sitter en okänd katt i vårat träd o våra 4 st 7 kilos katter sitter nedanför o vaktar. Var ut halv 12 igår kväll o försökte få tag i den, men då klättrade den bara längre upp, så nu räcker inte stegen till :crazy:

Om man ringer brandkåren, får jag då betala?

Nu har jag ringt. Det är jag som får betala, kostnaden ligger på 6-700 kr. Hon i repan sa att dom kan åka ut eftersom jag bara bor 2 km från stationen (ifall dom får utryckning).

Stackars kisse o inatt kommer det in regn också :(

Ähh.. du får väl ruska på trädet lite.. katter landar alltid på fötterna! :angel:

*skämtar*

Om du tar in dina vaktande katter i huset och sätter mat nedanför trädet, tror du inte att den kommer ner när den blir hungrig då?

Försökte med stege igår kväll, katten klättrade bara högre upp o nu räcker den inte längre.Katten sitter halvvägs upp i ett fullvuxet träd o jag är höjdrädd.

Mina katter tog jag in igår o trodde då att den skulle klättra ner under natten men icke då.

(Om Goop Senior har åkt ut med den från kvallopp på grund av oreglerlighet så tänker jag att den nog vill sluta tävla och bli fölmärr, ja.)

Örebrotravet hade ju ett lustigt aprilskämt också.

Örebrotravet inför fransk startmetod

Som första bana i Sverige kommer Örebrotravet att införa en fransk startmetod á la Vincennes. De deltagande hästarna kommer att samlas på defileringsvolten för att sedan på givet kommando bege sig ut på banan. På sikt kommer kommandoorden vara på franska, men från början är det svenska som gäller.

Den nya startmetoden kommer att testas redan idag, tisdag 1 april, i provloppen.

- Vi tycker detta är ett spännande grepp för att ytterligare spetsa till startmomentet, säger Sportchef Henrik Lindgren.
- Vi strävar efter att få jämnare starter, och med denna metod får ju startspåren ingen betydelse. Vi tror att detta kommer att sätta Örebrotravet på den svenska travkartan och vi kommer verkligen skilja oss från resten av travbanorna, säger Lindgren.

Örebrotravet kommer också efter testet att utvärdera vilka distanser som är mest lämpliga. Troligen kommer det då att anläggas en ny defilering/startvolt på upploppssidan.

Käckt med franska kommandoord också. :rofl: :D

KL

Hörni! Jag vill dra ihop ett tjej gäng till ELitloppshelgen!! Festa järnet fredag-söndag, elitloppsfesten är obligatorisk. Vi måste hitta boende!! Kom igen nu! Jag vill ut UTAN min sambo i år!!!! :rofl:

lite sent men märra e såld,va de du som köpte?

kl

Är det inte segt med regn och rusk? Jag lägger in en klassisk sommarbild för att lätta upp lite. (Jag sitter på hästryggen, sambon är hare på cykel eftersom hästen inte går framåt utan sällskap...)

dsc00318_1183144716.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 122
  • Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar