Travfolkets snacktråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd!

Mallans bebis går premie på fredag i kalmar.. finaly:)

I dag blir det dags att kolla om kuskens fot håller för att köra snabbjobb... :crazy:

Håll tummarna, hon brukar vara röststyrd som tur är den gamla tanten... Tur att de yngre förmågorna är sjukskrivna eller har semester. :idea:

Det funkade bättre än jag trodde även om tanten var piggare än förväntat. :D

Provlopp nästa vecka, men sen ska Spöket på semester en vecka tillsammans med reserv-chauffören (syrran) så det blir några dagar slappande för pållarna.

Sen får jag väl ignorera att det faktiskt är KALLT så här års och sitta upp bkom tant i nån p21... :p

Sen får jag väl ignorera att det faktiskt är KALLT så här års och sitta upp bkom tant i nån p21... :p

Men duuuuuu...jag har ju lovat cämela att du ska köra Inbyflickan i ett damlopp på Boden första veckan i februari? Hur gör vi nu? :confused:

-KL-

på fredag blir det spännande! :D

Tyson Hornline startar i ett montélopp här hemma på kalmar, då får vi se om jag gjort ett bra jobb med honom eller inte :angel:

jag håller tummarna :cool:

åh vet du, hogge kvalar imorgon också :love::( *sakna*

Senast ändrad:

Nu behöver jag lite stöd från er förståndiga Bukingar. Jag har idag beslutat att lämna mitt Lilla hemmabygge i proffsträning. Jag får så dåligt samvete när jag inte hinner träna henne ordentligt. Men det kommer bli tomt här hemma. :(

Visst gör jag rätt? Hon är 3-år och har stannat i utveckling. Men jag tränar henne inte som hon skulle behöva heller eftersom jag inte har varken tid eller ordentliga förutsättningar här hemma ännu. Det känns som att hon inte får en riktigt chans hos mig.

Ni håller väl tummarna för min lilla skorpa?

Det är väl sällan fel att lämna dem i träning ett tag om man har möjlighet.. Särskilt om du har tidsbrist själv (för gudarna ska veta att de tar mycket tid, de här hästarna!)
Vilken tränare? Eller det kanske man inte ska fråga om såhär?

Det kommer ju inte skada henne, men det känns lite som ett misslyckande att jag inte får det att gå ihop. Och så är hon inte precis någon talang, så förmodligen blir det bara en massa tusenlappar rakt i sjön. :crazy:

Det finns bara en tränare jag kan lämna mina hästar till utan att få släkten efter mig - min morbror. Rolf Johansson på Axevalla.

Håller självklart tummarna och hoppas att det lossnar för din lilla skorpa!:love:

Självklart gör du rätt!
Vad var alternativet?

Jag tycker du gör helt rätt... :bow::bow::bow:

Jag var faktiskt inne på att lämna bort min åring på inkörning om hon hade varit det minsta besvärlig.

Tidigare har jag gjort exakt samma sak med en av kusarna även om det kanske är 15 år sen. (Tiden går)

Och du... Det är helt rätt årstid att lämna i proffsträning... :p

Håller självklart tummarna och hoppas att det lossnar för din lilla skorpa!:love:

Självklart gör du rätt!
Vad var alternativet?

Tack.
Alternativet var att fortsätta träna själv, vilket nog ganska snart skulle börja gå ut över mitt mentala välbefinnande eftersom jag alltid har dåligt samvete för henne.

Å kära nån vad långt det är mellan Skurup (där jag bor) och Axevalla (dit Skorpan ska)! *tittar på en karta*

Nä, det får nog bli en transport från Halmstad. Det är väl ingen här från Halmstad med omnejd som ska till Axevalla och starta snart? Eller vice versa? :angel:

Är det morbror som ska träna Skorpan, eller någon annan? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 122
  • Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar