Travfolkets snacktråd, del III

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Popfinger
  • Startdatum Startdatum
$190.000 för Johnny Takter!

Harrisburgauktionen startade idag och hingsten Johnny William (e. Andover Hall) gick för $190.000! Både hästen och kusken är undan Solveig, varav den fyrbenta varianten gick med hobbles och var vindsnabb. Solveig, både den tvåbenta och den fyrbenta, är för övrigt helbror till Rune. Ja, både den tvåbenta och den fyrbenta Rune....

Hängde ni med? :p

Johnny William:

34459-JohnnyWilliam.JPG

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Det finns inte en chans att hänga med när du levererar såna fakta! :eek:

Spöket - som i dag kom på att man kanske kan ta nån typ av värktablett när man har ont i knäet?

Riktigt invecklat blir det när jag påstår att Solveig är helbror till Rune. :o
Helsyster ska det naturligtvis vara....
Hästen Solveig är döpt efter Johnny och Jimmys mamma, och Rune är alltså deras morbror.

Jimmy, som köpte Johnny, fast han redan var delägare i honom...*S*....har köpt massor av hästar, bla ett sto e Windsongs Legacy - Graceful Touch för $250.000! :laugh:

Jag hänger åtminstone med i släktträdet på människosidan. Attans vore det väl annars eftersom jag hängde på Mp i mitten av 70-talet. :rofl:

*kl*
Vad hände i amatörloppet på Kalmar i fredag? En häst var struken för olyckshändelse.

Sugarcane Hanover har gått bort.
Personligen minns jag honom bäst från March of Dimes 1988.

:cry: Åby Stora , kommer inte ihåg vilket år men den slutspurten han gjorde då sista halvvarvet var inte av denna värld...tror Callit var med då..1984?

Jag tror att du tänker på Olympiatravet 1988?

Harrisburg:

Leif Witasp har shoppat:

Valet Forge
b f Muscles Yankee-Striking Val
$20.000

Och så är ÄNTLIGEN min reseberättelse från Malta klar...

För dem som vill läsa finns den på min hemsida under "Diverse happenings" :p

Den har växt fram sakta men säkert men det är inte lätt att få till nåt med begränsad tid och ont i benet så man inte kan sitta.Och ja, skadan har också sin grund i denna resa.

*kl*

Här är en förkortning som jag inte har sett förut. Någon som vet vad det är?
Hästarna blev diskade och sedan stod det:

fosua (ua är väl ju utgick auto, men vad är fos?)
fos7a (7a i mål och auto)

Häst nummer 2 och 4 om någon vill se resultatlistan.

http://www.travsport.se/sresultat?kommando=tevlingsdagVisa&tevdagId=498594&loppId=691714

Edit: Jag såg loppet på ATG:s lopparkiv nu och antar att os står för Open Strech. Den som körde den ena hästen körde efter 1500 meter ner på OS och tog sig fram till rygg ledaren (satt andra-tredje invändigt innan blåste förbi de andra invändigt redan varvet kvar alltså...). Den blev diskad rätt omgående. Den andra var nere och vinglade där också i samma veva när den tvärstannade i ledningen. Men vad är "f"?

Senast ändrad:

Hoppsan, hoppsan. Snacka om att utnyttja open stretch för att vinna position. Hon fortsatte ju en bra bit in i svängen också. Såg nästan ut som om hon tänkte köra till ledningen ett tag där, men sen blev det ju en "lucka" när rygg ledaren gick ut i andraspår.

Här står det om loppet igår:

http://www.travronden.se/edrum.jsp?article=35733

Senast ändrad:

Åh va kul att "Opalen" fick vinna Nationernas pris och framför allt att han fick visa vad han går för!! De flesta pratar om att han inte kan hävda sig mot den Svenska eliten men se det kan han! Grattis Nisse och alla kring hästen!!

Åtminstone utomlands. :cool:

Men verkligen jättekul att han fick vinna under sin sista säsong!

Åh va kul att "Opalen" fick vinna Nationernas pris och framför allt att han fick visa vad han går för!! De flesta pratar om att han inte kan hävda sig mot den Svenska eliten men se det kan han! Grattis Nisse och alla kring hästen!!

Precis! :love:
Att slå två av Sveriges bästa hästar, Triton och Torvald är verkligen inte fy skam. Blir så trött på folk som ska tjata om att han inte "duger". Orka liksom. Så jävla roligt att han på sista säsongen fick slå dem och visa att han är bland de bästa vi haft i Sverige. Spela roll vilken bana eller vilket land det är då. :cool:

Härligt Nisse och Opalen! :bump:

Liknande trådar

• Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Säng
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Tjockistråden 4